[Telenet] Nieuw model digibox online van achter een router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 14:39
Ik vroeg me af of de nieuwe Digibox (digicoder) van Telenet online kan van achter een router?

Als ik mijn huidige HD digicoder online wil houden ben ik verplicht om een switch tussen de router en de modem te hangen.
En een switch die nauwelijks wat doet en 24/7 8-Watt verbruikt voor enkel het interactieve menu van Telenet vind ik toch een beetje absurd.

De enige oplossing die ik hiervoor gevonden heb (zonder mijn huidige netwerk op te offeren) is een alternatieve firmware installeren op een compatibele router.
Maar voor ik dit kan doen moet ik een nieuwe en compatibele router kopen, vandaar de vraag.

Op de website van Telenet heb niet gevonden wat zocht

Edit:

" Is een router geschikt voor digitale televisie?
Nee. De Digibox of Digicorder moet zich kunnen aanmelden (identiteit prijsgeven) bij het Telenet netwerk. Met een router is dit niet mogelijk.
Sluit een decoder dus nooit aan op een router maar gebruik daarvoor altijd een switch. "

Ik heb het antwoord al gevonden, nee.
Enige oplossing is dus een nieuwe router met ondersteuning voor DD-WRT of Tomato firmware.

Ik denk dat het de Linksys E4200 gaat worden.

[ Voor 25% gewijzigd door J.One op 22-11-2011 16:59 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:12
Ik kan je alleszins wel vertellen dat het perfect werkt met dd-wrt en vlan configuratie. Zo draait het hier toch al meer dan een jaar.

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 14:39
Goed om te weten.
Wat ik me nog afvroeg, werkt DD-WRT een beetje stabiel?
Ik heb gelezen dat DD-WRT nog niet 100% stabiel werkt op de E4200.