Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[exch 2010 RTM] alias extern onbereikbaar; niet uniek adres

Pagina: 1
Acties:

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
Hallo, ik heb een issue met het maken van een bepaalde alias.
Wij draaien een exchange 2010 server, en in de dmz staat een EDGE 2010 SP1.

De mailbox 'sales@domein.nl' moet een alias krijgen. Deze kan ik toevoegen via de MC, geen probleem. Als ik dan de edge sync forceer, volgt er een error in het log op de edge server (event ID :19008, Transport adress Book:

Reading recipient with routing address alias_van_sales@domein.nl from the Active Directory failed with data validation error. The detail of the error is Microsoft.Exchange.Data.Directory.Recipient.NonUniqueProxyAddressError.

Nu is het zo dat de mailbox alias_van_sales@domein.nl wel heeft bestaan, maar deze is disconnected en naderhand verwijderd door een collega. Omdat ik dacht dat het kwam omdat die mailbox nog bestond in 'disconnected mailbox' item, heb ik tijdelijk de database settings aangepast en de setting 'delete disconnected mailbox after 30 days' op 1 gezet.
De mailbox is nu wel verwijderd, het aamaken van de alias gaat goed, maar dit proxyadress wil net syncen naar de EDGE.

Ik heb overigens geen enkel probleem met het aanmaken van andere aliassen, die zijn binnen een half uur bereikbaar van buitenaf.

Iemand een suggestie?

eerst kijken dan zeiken

• bratos
schop.

Inmiddels is de organisatie naar SP1 RU5 gegaan, maar de problemen blijven.
Ik heb met update-recipient en met het opschonen van de database enige voortgang geboekt;
Als ik de alias verander , sync naar de edge , weer terug verander wat het moet zijn, weer sync naar de edge, dan werkt het.
Voor een half uur.

Tips zijn welkom :)

eerst kijken dan zeiken

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier staan wat tips:
http://social.technet.mic...9b-49e9-b765-ce8264be3945

oa met ADUC proxy addresses opzoeken en de edge subscription opnieuw aanmaken.

• bratos
Thanks.

Ik had die post al gelezen, maar omdat ik geen duplicates kon vinden via ADUC leek het mij niet relevant.
Die link met een brakke edge subscription zie ik ook niet zo een twee drie, maar ik zal het morgen eens proberen. Alle andere aliassen zijn binnen een half uur bereikbaar van extern namelijk.

eerst kijken dan zeiken

• bratos
Ik heb vanmiddag de edge subscription opnieuw kunnen maken.
Hierna was het probleem verholpen.

Bedankt!

eerst kijken dan zeiken