Toon posts:

Nieuwe Comp maar met wat erin ? Newbee needs help!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ga een nieuwe computer kopen met een 750 mhz processor. Verder komt er een Geforce6800 pro pure ddr in.

Wat raden jullie mij aan:
Wat voor processor ? Intel of AMD ? (graag onderbouwen en niet alleen "Athlon want AMD rules") en dan daar weer van, welke soort (zijn vast verschillende types en ik moet dus de goed overklokbare hebben!)
Wat voor Mobo ? Type en Fabrikant?
Wat voor soort geheugen moet daar dan in ?
Wat voor kast moet ik nemen ? hoorde iets van 300 watt kast...?

Voorwaarden voor de inhoud... Moet goed overklokbaar zijn
Moet goed voor games zijn
en me koetje moet zich er op thuis voelen!

Bedankt voor de moeite !

Verwijderd

Intel heeft op 650mhz + betere performance dan AMD omdat de cache op full speed draait.
Ik heb nix tegen de athlon maar als ik het zo bekijk wil AMD van slot A af en dan heb je weinig tot geen upgrade mogelijkheden meer omdat je Socket A wel kunt vergeten.

Dus het volgende:

Intel Coppermine 600mhz (100mhz)
Deze trekt vaak wel 6x133 is 800mhz
256mb ram PC133
Abit BE6 2
Met videokaart zou ik zelf nog ff wachten omdat de nieuwe generatie voor de deur staat.
aopen hx08 bigtower?
LG 19inch FLATRON

Verwijderd

Topicstarter
1: Okee, wanneer komen die nieuwe athlonnetjes er dan aan, met dat cache spul verbeterd ??

2: 600 mhz? ik koop een basis 750 gewoon :)

3: geforce ddr heb ik al dus die hoef ik niet te kopen en wachten heeft dus geen zin...

heb meer vragen dus hoe het zit met processor, nabije toekomst ervan (komende maand) en hoe je dat moet combineren met mobo en geheugen

Verwijderd

het duurd nog wel eventjes voor die thunderbirds van AMD echt goed leverbaar op de markt komen (ze zijn er nu nog niet) en voor ze er dan wel zijn en leverbaar tja ik weet het niet precies maar dat is niet binnekort. dus neem je gewoon een 750 van intel cumine dus en tja de rest wat paashaas zei die 19" flattron is wel heel riant erg mooi beeld

Verwijderd

Ik zou een athlon 700 nemen (die draait op 1/2 speed cache en niet op 2/5). Kun je lekker overklokken naar 800 tot 850 ongeveer. Neem een Abit KA7 mobo, echt een bruut ding. GeForce kun je beter van Creative nemen, daar heb nl. een Glide Wrapper voor, dan kun je UT in glide spelen ipv. Direct3d en dat draait toch wat sneller. Ik vind athlon een betere prijs/prestatie verhouding hebben. P3 is sneller, maar ook een stuk duurder.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Keej, komt ie:

-Athlon 700 (oc'en tot 850 moet lukken)
-Abit KA7 Mobo (het beste mobo tot nu toe)
-Creative Annihilator Pro, 1 van eersten maar toch nog steeds goedjes..

-Athlon is snelst voor games, betere grafische engine.
-KA7 is echt het beste mobo, 6 PCI slots e.d.
-Creative goede kaart en goede ondersteuning door games. Heb er zelf ook 1...

P.S. Eigenlijk hetzelfde als Sinterklaas hierboven. :)

• Daan
Keej, komt ie:

-Athlon 700 (oc'en tot 850 moet lukken)
-Abit KA7 Mobo (het beste mobo tot nu toe)
-Creative Annihilator Pro, 1 van eersten maar toch nog steeds goedjes..

-Athlon is snelst voor games, betere grafische engine.
-KA7 is echt het beste mobo, 6 PCI slots e.d.
-Creative goede kaart en goede ondersteuning door games. Heb er zelf ook 1...

P.S. Eigenlijk hetzelfde als Sinterklaas hierboven. :)

• Daan
Oh ja, neem een AOpen HQ-08 blue version met 300W voeding, loopt als een trein als het goed is...

Btw. hoeveel hebbie besteden?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dus geen athlon 750? of 800? of dus echt even wachten tot de goeie proc uitkomt ?

En hoe zit het met Asus...?? geen Asus K7V ?
of is er met de abit beter te overklokken ??

verder ga ik toch echt geen nieuwe creative kopen phreak :) ik HEB AL een asus v6800... :)

en dan hoeveel ik heb te besteden... genoeg :)
7500 ongeveer...
en dan scheelt het nog is dat ik die SB live en geforce niet hoef te kopen
wel komt er dan een iiyama 19inch A901HT DiamondTron bij... en heb ik al 4 boxen, alle 4 met een subwoofer whehe >:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ASUS K7V is stabieler, de ABIT KA7 is beter voor overklokkers. Zoek maar uit het is niet erg moeilijk, want je kunt kiezen uit twee borden(De rest wordt met een straatlengte achtergehouden).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1