Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het werd tijd mezelf eens tijd een nieuw mobo en een nieuwe CPU te halen. Na een MSI 880GM-E41 en een Phenom x4 970 BE te hebben geinstalleerd, kreeg ik geen beeld. Ik kwam erachter dat mijn mobo defect was, namelijk geen bleepjes bij verwijderen van componenten op het mobo zelf. Opgestuurd, en denkend dat met het nieuwe mobo alles mooi soepel loopt kwam ik echter weer een struikelblok tegen.

** Attention: No Video Input **

Het ligt niet aan mijn monitor, deze werkt gewoon op een andere PC.
Het ligt niet aan mijn videokaart (HD 4780) want op mijn oude mobo werkt deze nog steeds perfect.
Het ligt niet aan mijn mobo, want als ik mijn ram verwijder begint hij netjes de bleepen.

Processor? Het is me namelijk wel opgevallen dat er 1 pinnetje ontbreekt, kan dit het grote struikelblok zijn, of zou mijn mobo moeten aangeven dat de processor faalt..?

Met vriendelijke groeten,
Gerjan

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
Zoek even op internet naar plaatjes van je proc, er 'missen' nl standaard een paar pennetjes.

Als er werkelijk een pinnetje afgebroken is heb je gewoon pech.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er een pinnetje ontbreekt op een plek waar hij in een socket moet komen.. :(
dus het is zeer waarschijnlijk mijn processor neem ik aan..?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zeg, heb je de kans een andere GPU te gebruiken op je nieuwe moederbord?

Xbox Live ID:Notna8310

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:
Ik zie dat er een pinnetje ontbreekt op een plek waar hij in een socket moet komen.. :(
dus het is zeer waarschijnlijk mijn processor neem ik aan..?
Kan je niet even in de white papers kijken om welke pinn het gaat en wat voor functie hij heb ?
Als het om een ground pinn gaat is er niets aan de hand,als het een ander soort pinn is ben je de klos.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
@ Notna

Nee.. heb helaas geen andere hardware om te testen.

@ Speedy-J

In het bijgeleverde boekje is niet duidelijk gemaakt welke pinnen waar voor dienen, maar ik denk tot mijn spijt dat het geen ground pin is.. Sparen voor een andere dan maar :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je kijkt in de specssheet online kun je de betekenissen van de pin wel vinden. Als je echter alles hebt getest, behalve je CPU en dat werkt allemaal, en je CPU heeft fysieke schade, dan ga er maar vanuit dat die gewoon dood is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als er ooit een pinnetje afbreek, moet dat op je CPU toch aardig zichtbaar zijn, stukje van de pin zal altijd achterblijven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21bqeo.jpg

deze pin (in het midden van dat mooie rondje) is afgebroken.. ik neem aan dat dit geen groundpin is en zal ik dus moeten kijken naar een nieuwe processor!
Pagina: 1