USR MaxG router gebruiken als Wireless AP en Switch?

Pagina: 1
Acties:

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 17:33
Ik heb het volgende 2 samenhangende problemen: ik heb een Fibernet shake van Telenet (België) met een draadloze modem.
Deze hangt in de berging. Als ik naar de woonkamer ga (een meter of 6 verder, maar wel een muur of 2 er tussen), waar ik bijna altijd op mijn laptop werk, heb ik meestal maar een matige ontvangst.
Het eigenaardige is dat het fluctueert. Soms is de ontvangst goed, soms slecht en soms verbreekt ze echt elke paar minuten.
Ik heb met inSSIDer al wel eens wat in het oog gehouden of ik andere WLAN's in mijn vaarwater zie zitten.
Er zijn hier wel zo'n 10 à 15 draadloze netwerken. Echter, mijn router zit zelden op een zelfde kanaal als de anderen (ik heb het mijne op auto gezet en hij neemt netjes altijd een ander kanaal dan de "drukke" kanalen).
Ik vraag me dus af of hier niets aan te doen valt?

Anderzijds, ik heb in mijn woonkamer 1 netwerkaansluiting, voor mijn digicorder. Deze moet normaal rechtstreeks op de modem van telenet aangesloten zijn, er mag geen router tussen zitten. Wel heb ik daar een switch tussen steken, zodat ook andere apparaten met UTP kabel aangesloten kunnen worden op het internet. Ik zou echter graag ook een beter draadloos signaal hebben in de woonkamer.
Ik heb nog een USR draadloze MaxG router staan en ik vroeg me af of het niet mogelijk is om deze als wireless switch te configureren, zodat ik de huidige slechte ontvangst kan compenseren?
Als ik hem als router aansluit, werkt mijn digicorder niet meer.
Dus ik zou hem als switch willen kunnen gebruiken. Het draadloos zou ook moeten werken, ofwel als een aparte SSID, ofwel als uitbreiding van het wireless van de modem van Telenet zelf. Kan dit?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48
DHCP server uitschakelen in de USR, alles aansluiten op de LAN poorten (ook je uplink) zou moeten werken.
(Mits de LAN poort van de digicorder niet 'dedicated' is. Is dit een 'speciale' poort op je Telenet modem?)

[ Voor 34% gewijzigd door Maestro op 22-11-2011 13:48 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• FirecrackerBE
Nee, ik geloof niet dat die dedicated is. Dan kan ik dat alvast eens proberen.
Moet ik niets instellen voor het wireless gedeelte dan? Of is dat gewoon connecteren op het Wireless van die MAXg router en gaat het dan op die manier verder via de modem naar Internet?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48
Klopt :) Je moet de wireless in zoverre wel even configureren dat je er mee kan verbinden (SSID instellen, meest vrije kanaal instellen, WPA(2) erop en go.)
Routerfunctie zit 'tussen' de WAN poort en de LAN poorten. De WLAN kun je als een extra poort in je LAN zien, maar dan draadloos. Nu gebruik je alleen de switchfunctie van de USR, volgens mij wat je wil :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• FirecrackerBE
Dit weekend eindelijk tijd gehad om het eens uit te proberen en het werkt! Bedankt voor de info hé. :)