• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 22:53
Ik heb sinds een tijd de canon 60D, na mij 40D.

Ik maak elk weekend party foto's, alleen nu lijkt het erop dat de 60d veel langer er over doet om de juiste focus te vinden. Ik kan me herinneren dat de 40D hier veel sneller in was.

De 60D zou toch betere autofocus moeten hebben?
Kan het ook zijn doordat mijn Tamron 17-50 F2.8 wat geleden heeft? aangezien het zoomen stroever gaat dan toen die nieuw was, waarschijnlijk zand of iets dergelijks er tussen?

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Zou best kunnen dat de autofocus motor lichtelijk is beschadigd in de lens waardoor deze trager beweegt.

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik merk dat mijn 60D het juist beter doet in low-light situaties dan de 40D die ik nu als leentoestel heb. zowel focus als ruis e.d.

Heb je de lens niet een keer laten vallen of ergens tegen aan gestoten? Hoe lang heb je je tamron lens al?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Zie je het ook met je 70-200? Als dat zo is ligt het aan je camera, als het niet zo is zou ik je Tamron laten nakijken inderdaad.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 22:53
bij scherpstellen gebeurt het volgende: bij heel erg uit focus focust die eerst snel tot die bijna in focus is, en vervolgens gaat die in kleine stapjes naar de goede focus, dit alleen bij slechte lichtomstandigheden.

70-200 nooit in slechte lichtomstandigheden gebruikt dus kan hier weinig over zeggen.