Google Maps probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433472

Topicstarter
Ik ben al uren bezig om dit werkend te krijgen, maar helaas. Wellicht heeft iemand van jullie een oplossing hiervoor?

Ik wil op mijn website een Google Map weergeven. Deze is standaard zichtbaar als je de website opent en hierin wordt een locatie aangegeven. Boven de google map is een formulier geplaatst, waarin mijn een vertrekpunt in kan geven en vervolgens route kan berekenen.

De route wordt vervolgens getoond in een div met id directions.

Op het invulveld heb ik een javascriptje gezet die de inhoud van het veld (Adres, woonplaats) leeg maakt op het moment dat je hierin klikt. Klik je weer buiten het veld, staat er weer 'Adres, woonplaats'.

Het probleem is echter, wanneer je erin klikt, vervolgens niets invult en dan de route berekent, geeft die weliswaar een foutmelding dat het adres niet bestaat, maar creëert dan toch de route.

Na de foutmelding moet er dus eigenlijk juist géén route meer gecreëerd worden, anders is de foutmelding bijna zinloos.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Eigenlijk moet er naast de code die er nu al is, gecontroleerd worden of er ook nog in het invulveld 'Adres, woonplaats' staat. Zo ja, dan error, maar vervolgens geen beschrijving creëren.

Alvast bedankt. (onderstaande google maps javascript code, de code om het veld leeg te maken en het formulier).

(Ik heb de officiele straatnamen en adres vervangen door 'Straat, adres etc')

*knip*

[ Voor 63% gewijzigd door MueR op 22-11-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb die hele lap code even weggehaald. Zou je de code willen beperken tot het minimaal noodzakelijke? Lees ook Devschuur® Beleid - Hoe post je code? even.

Waarom gebruik je trouwens niet gewoon een placeholder ipv die javascript oplossing?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Je kunt een onSubmit() aan je formulier hangen waar je mee checkt wat de waarde van de input is; deze false laten teruggeven als het de standaard tekst bevat, dan wordt het formulier ook niet verstuurd.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-07 10:45
Precies wat OkkE hier boven zegt. (Als je met PHP of ASP.net werkt, zou ik het niet via Javascript oplossen)

Wat je zou kunnen doen is:

Aan je form tag toevoegen:
HTML:
1
onsubmit="return validateForm()"

En dan in de functie zoiets als dit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
function validateForm()
{
        if ( document.form.name.value == '' )
        {
                alert('U bent vergeten om ... in te vullen.')
                return false;
        }
}

Nou nog wel de form name aanpassen in dit stukje: document.form.name.value