Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Powerpoint 2010] Verjaardagen weergeven

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10 17:42
Momenteel heb ik op m'n werk een pc draaien met powerpoint 2010, daar staan enkele slides over het bedrijf in en enkele video's. Nu wil ik graag op dit scherm ook de verjaardagen van onze medewerkers tonen. Wie er die dag jarig is, en wie en die week nog komen.

Nu kan ik dit allemaal handmatig bijwerken, maar dat wordt me teveel werk. Ik vroeg me af of iemand van jullie weet hoe ik dit eenvoudig kan automatiseren. Ik heb een excellijst met naam en geboortedagen, kan ik dat koppelen aan de ppt?

Ik heb veel zitten zoeken op het web, maar niet een duidelijk eenvoudig antwoord kunnen vinden (wel gigantisch veel powerpoint verjaardagstemplates ;) ) Via rss heb ik ook oplossingen gezien, maar door mijn kennis weet ik niet hoe ik een rss genereer vanuit een excel lijst.

Kan iemand mij op de juiste weg helpen?

Verwijderd

fttomh zou je een linked list in powerpoint kunnen maken (excellijst : plakken speciaal->koppeling plakken) en via voorwaardelijke opmaak in de excellijst enkel degenen tonen die op die dag verjaren.

als je het allemaal veel netter wil, kan je er niet van onderuit VBA te gebruiken.

je geeft zelf een mogelijkheid via rss, ik vind bv. http://www.automateexcel....te_an_rss_feed_with_excel