Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sinds een week heb ik het volgende probleem; Als ik hem sochtends aan doe, blijft hij hangen bij het Asus logo. Vervolgens reset ik de computer en start die wel gewoon op. Ik heb echt geen idee wat het kan zijn aangezien die de 2e keer zonder problemen opstart.
Iets anders wat mij ook opviel is dat de computer helemaal niet opstart als een logitech joystick is aangesloten.
Iemand een idee wat het kan zijn?

Het is alweer een wat oud P5LD2 Deluxe bordje

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Kan nog van alles zijn, ik zou eerst even meten wat de voeding doet tijdens opstarten(of meteen met een andere voeding testen), en als je toch aan het meten bent het mobo batterijtje even testen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
als je het booten met logo uitzet in de bios kun je zien wat je bord aan het doen is op het moment van hangen... dan ben je weer een stap dichter bij de oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Door uit te sluiten kun je achterhalen waar het aan ligt.

Het niet willen booten met bepaalde USBapparaten is iets dat soms nog wel eens voor wil komen, maar dat hoeft niet per se met dit probleem te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus P5Q Pro en deze heeft meer tijd nodig om te booten als mijn externe USB HDD is aangesloten.

Probeer eens te boten met je USB apperaten afgekoppeld en zet het asus logo eens uit.

Asus logo schakel ik altijd direct uit omdat het vertraagt en ik graag zie wat mijn MOBO doet bij het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Simpel antwoord? leer er mee leven, Asus heeft in die tijd een serie borden uitgeleverd (meerdere modellen) die rare problemen hebben met coldboot, of rebooten.. (zoals maar niet uitsluitend de P5Q, P5K, P5LD2, etc)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:46:
Simpel antwoord? leer er mee leven, Asus heeft in die tijd een serie borden uitgeleverd (meerdere modellen) die rare problemen hebben met coldboot, of rebooten.. (zoals maar niet uitsluitend de P5Q, P5K, P5LD2, etc)
Dat is inderdaad een simpel antwoord :?
Pagina: 1