Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interface voor HP Proliant management

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Weet iemand van het bestaan van een GUI à la Remote Desktop Connection Manager voor HP Proliant servers? Ik krijg grijs haar van die webinterface - bovendien timed dat om de zoveel tijd uit terwijl ik mijn installs via SCCM graag opvolg. Eens het OS er op staat switch ik naar rdcman, maar tijds OS deployment zou een andere manager mijn leven aangenamer maken.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
Nvm.. hier stond onzin :'(

[ Voor 75% gewijzigd door nextware op 22-11-2011 12:21 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nope, volgens mij bestaat zoiets niet helaas :(

Kan je niet wat met de settings frutten dat die niet meer timed-out/out-timed?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedoel je ILO ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik ben nu wel benieuwd wat. Helaas kan ik geen diffs zien :(
WhizzCat schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:22:
Nope, volgens mij bestaat zoiets niet helaas :(

Kan je niet wat met de settings frutten dat die niet meer timed-out/out-timed?
Specifiek voor die TO is er misschien een mogelijkheid, maar ik vroeg me vooral af of ik niet om de hele HP web interface heen kon :)
Ik bedoel de ILO aanspreken via een alternatieve GUI ipv. via de web interface.

[ Voor 64% gewijzigd door YellowOnline op 22-11-2011 12:43 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nope, dat wil echt alleen via een Browser. Tegenwoordig is erook een soort dotnet ding ingebouwd. Die werkt al een stuk beter dan dat Java gedrocht trouwens. Maar dan moet je wel een G7 hebben denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
WhizzCat schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:46:
Nope, dat wil echt alleen via een Browser. Tegenwoordig is erook een soort dotnet ding ingebouwd. Die werkt al een stuk beter dan dat Java gedrocht trouwens. Maar dan moet je wel een G7 hebben denk ik :)
Ik gebruik de niet-Java gelukkig al (het zijn G7s).

Spijtig, ik vind ook niets via het web. Het principe van ILO is ontzettend goed, maar de interface is even brak als die van hun System Management Homepage.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
YellowOnline schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:42:
[...]

Ik ben nu wel benieuwd wat. Helaas kan ik geen diffs zien :(

[...]

Specifiek voor die TO is er misschien een mogelijkheid, maar ik vroeg me vooral af of ik niet om de hele HP web interface heen kon :)

[...]

Ik bedoel de ILO aanspreken via een alternatieve GUI ipv. via de web interface.
Ik had het over KVM over IP.. :o

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ssh Administrator@<ilo IP>

Command: VSP (virtuele seriele poort) en serial config doen (of auto deploy?).

Dat is hoe ik het hier doe doorgaans.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Kippenijzer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:47:
ssh Administrator@<ilo IP>

Command: VSP (virtuele seriele poort) en serial config doen (of auto deploy?).

Dat is hoe ik het hier doe doorgaans.
Wacht... ik ben niet mee. Je opent een shell op de ILO? Care to elaborate?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hoezo elaborate? Als je wel eens naar een willekeurig systeem ge-ssh-ed hebt, zou ik het eens naar je iLO proberen. iLO2 en 3 doen het sowieso, iLO 'classic' weet ik niet zeker. Een License key uit een iLO slopen (bijvoorbeeld voor het verhuizen van een advanced key) kan je doorgaans niet via de webinterface, via de ssh console kan het gewoon. Dingen automatiseren zonder enge HP windows toolkits? -> Doe het via SSH :). Het is dus geen Gui, enkel CLI dan :).

[ Voor 4% gewijzigd door Kippenijzer op 05-12-2011 18:35 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Kippenijzer schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:34:
Hoezo elaborate? Als je wel eens naar een willekeurig systeem ge-ssh-ed hebt, zou ik het eens naar je iLO proberen. iLO2 en 3 doen het sowieso, iLO 'classic' weet ik niet zeker. Een License key uit een iLO slopen (bijvoorbeeld voor het verhuizen van een advanced key) kan je doorgaans niet via de webinterface, via de ssh console kan het gewoon. Dingen automatiseren zonder enge HP windows toolkits? -> Doe het via SSH :). Het is dus geen Gui, enkel CLI dan :).
Het gedeelte dat ik niet snapte is hoe je via SSH een GUI kreeg. Voor wat ik wil doen - Windows servers installeren via SCCM (PXE-boot) - is een CLI niet handig, tenzij het fout gaat.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat is er mis met die iLO java kvm interface?
Ik gebruik het regelmatig en heb er eigenlijk geen issues mee.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
jimbo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:26:
Wat is er mis met die iLO java kvm interface?
Ik gebruik het regelmatig en heb er eigenlijk geen issues mee.
Als je met 20 servers tegelijk bezig bent is dat toch niet echt handig. Vergelijk het met mstsc.exe gebruiken ipv. RDC Manager. 't Hangt van de grootte van je omgeving af natuurlijk: in mijn RDC staan 500+ servers. Ik zie MS helaas niet meteen het op een akkoordje gooien met HP en iLO-support inbouwen.

• Pirtkoei
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 16:33
YellowOnline schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:45:
[...]
Als je met 20 servers tegelijk bezig bent is dat toch niet echt handig. [...] Ik zie MS helaas niet meteen het op een akkoordje gooien met HP en iLO-support inbouwen.
Is mRemote dan geen oplossing?
Die doet naast RDP ook VNC, ICA, SSH, Telnet, Rlogin, RAW en (voor jou handig) HTTP(S).
Ik zie veel collega's die in omgevingen met verschillende smaken servers werken hiermee werken.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Pirtkoei schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:21:
[...]

Is mRemote dan geen oplossing?
Die doet naast RDP ook VNC, ICA, SSH, Telnet, Rlogin, RAW en (voor jou handig) HTTP(S).
Ik zie veel collega's die in omgevingen met verschillende smaken servers werken hiermee werken.
Da's geen slecht idee! Daar kan ik dat handvol VNCs en SSHs ook in kwijt en het is freeware. Morgen op het werk eens testen en kijken wat het verschil is met de betalende versie.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
YellowOnline schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:38:
[...]
Da's geen slecht idee! Daar kan ik dat handvol VNCs en SSHs ook in kwijt en het is freeware. Morgen op het werk eens testen en kijken wat het verschil is met de betalende versie.
Ik gebruik al jaren de betaalde versie (VisionApp) en bevalt prima. Wij hebben hem ingericht met een sql database voor de connecties, behalve dat het handig is om de connections te sharen vind er ook een stukje auditing plaats.
En verder hebben we wat externe applicaties erin gemaakt. Op het forum van VisionApp zie je genoeg voorbeelden van deze apps.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1