Harman Kardon HKTS 16BQ sub instelling

Pagina: 1
Acties:

• jrbuurke!
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van de Denon AVR-1912 in combinatie met de Harman Kardon HKTS 16 bq. Ik ben echt zeer tevreden over deze set tijdens het kijken van films, echter vind ik dat tijdens het luisteren van muziek de bass drum van het drumstel té duidelijk naar voren komt. Ik heb al geprobeerd om de sub te verlagen in krachtigheid, maar ik blijf de bass drum overal tussendoor horen. Is dit normaal of heb ik een instelling verkeerd staan?

Ik heb al flink wat rond gezocht op internet, maar kan niemand vinden met een vergelijkbaar "probleem". Overal lees ik dat mensen zo ontzettend tevreden zijn over de speakers, zowel tijdens het kijken van films als tijdens het luisteren van muziek.

• jrbuurke!
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben inmiddels al achter 1 fout, ik had mijn denon versterker op bi-amp staan terwijl dit niet zo is in mijn set-up. Dus die nu verandert naar zone-2 en het lijkt nu beter te zijn!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Je kan wat met de crossover/filter instellingen gaan spelen zodat je sub pas op een lagere frequentie actief wordt.

Dus als het te snel actief worden van je sub je probleem is, zie ik volgende oplossingen.
  • Stel de filter van je sub, d.m.v. de schakelaar aan de achterkant of d.m.v. je receiver, lager in. Dan wordt de sub minder snel actief, maar dan is er wel een frequentie bereik (50hz-100hz bv) dat door nog je sub, nog je speakers afgespeeld wordt.
  • Stel de corssover van je sub/speakers, d.m.v. je receiver, lager in. Dan wordt je sub ook minder snel actief en zullen de satelliet speakers de gemiste frequentie opvangen. echter gaan deze frequenties in verhouding tot de rest stil zijn en (naar mijn mening) heel slecht klinken, melkpakjes zijn voor zulke frequenties niet geschikt.
Zelf heb ik tevens een vergelijkbaar HK setje en voor films zijn ze best wel tof, maar voor muziek :r.