Plaatsing surrounds - Welke speakerstands

Pagina: 1
Acties:

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 16:39
We zijn nu stilaan het verbouwde huis aan het afwerken. We wonen er al wel, maar er moet nog geschilderd worden, hier en daar nog wat bezetting aanbrengen, ...

Nu heb ik een vraagje waar ik mijn surrounds het best zou plaatsen.
Eerst dacht ik ze boven in de steunbalk te hangen, maar dat blijkt niet zo een goed idee, Enerzijds omdat de speakers te hoog gaan hangen, te dicht bij het plafond. En anderzijds weet ik ook niet of de opgevulde ruimte tussen de balk stevig genoeg is om de surrounds te dragen. Dat is dichtgemetst en dan een net erover om de bezetting te laten hechten. Lijkt me moeilijk om daar nog een kabel achter te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7604376/livingroom1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7604376/livingroom2.JPG

Dus dan kom ik uit op bij speakerstands. Bij de speakers (Q acoustics 2000 set) bestaan wel specifieke stands maar die zijn maar 58 cm hoog. De zetel waar deze achter gaan geplaatst worden is echter wel 70 cm hoog. Ik denk trouwens dat dit een vrij standaard hoogte is. Hoe hoog zou ik die surrounds plaatsen ? 70 cm dan komen ze net boven de zetel uit, of zou ik dan nog hoger gaan naar 1m ?

Van de prijzen van speakerstands word ik trouwens ook niet echt vrolijk. Iemand ervaring met mooie en stevige stands? Er is een baby van 1 maand in da house, dus de komende jaren zal daar wel es tegen geduwd worden..
Ik heb al eens gekeken naar Nexus Atacama's maar ben nog niet overtuigd of ze het geld waard zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Jimster21 op 22-11-2011 13:53 . Reden: Even de plaatjes gefixed ]

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is misschien niet de mooiste oplossing en ook niet de goedkoopste, maar ik heb gekozen voor deze stands omdat ze vrij in hoogte verstelbaar zijn (tot zo'n 1.45m) en een stabiele voet hebben.

http://www.thomann.de/nl/millenium_bs3000_monitorstand.htm

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Vuistregel voor de plaatsing van je speakers, tweeters op +- oorhoogte.

En misschien is het een idee om zelf je speakerstands in elkaar te knutselen, dan kan je ze zo hoog/laag, duur/goedkoop, mooi/lelijk, stevig/gammel maken als je wilt :P

Zo kun je best al een aardig resultaat verkrijgen met 2 houte plankjes, wat pvc buizen en een lakje verf.

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30
plaatjes?

DPC Chef-kok :)

• Jimster21
EdGnoj schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:29:
Het is misschien niet de mooiste oplossing en ook niet de goedkoopste, maar ik heb gekozen voor deze stands omdat ze vrij in hoogte verstelbaar zijn (tot zo'n 1.45m) en een stabiele voet hebben.

http://www.thomann.de/nl/millenium_bs3000_monitorstand.htm
Ze zien er inderdaad niet zo goed uit. Vooral niet omdat ze bij mij waarschijnlijk midden in ietwat open space moeten staan. Maar de prijs valt wel mee vind ik. Het is zelfs de eerste keer dat ik stands zie < 100 €
Sorry, ik zag ze wel staan. Maar jullie niet blijkbaar. Maar nu zou het wel in orde moeten zijn...

[ Voor 56% gewijzigd door Jimster21 op 22-11-2011 13:56 ]

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 21:36
Misschien even bij Speakerland Oss vragen of zij wat hebben, voor zover ik weet hebben zij wel het een en ander aan stands staan. www.speakerland.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou je surrounds ook gewoon op stands plaatsen. Ik weet niet wat voor vloer je er in gaat leggen, maar er iets tegenwoordig ook platte speakerkabel in de handel die je zo onder een laminaatvloer weg kunt werken. Geloof dat Conrad het spul zo heeft liggen, en anders Correct wel :)

Ik heb zelf thuis een tweetal MDF "pilaren" staan. Ooit voor 7,50 per stuk als zelfbouwpakket bij de praxis gekocht en wit geschilderd. Ziet er prima uit en een paar bookshelves staan daar prima op :)

Edit: overigens hebben ze bij de mediamarkt ook gewoon stands, en die zijn niet eens heel duur :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 22-11-2011 14:02 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jimster21
Vloerbekleding ligt er ondertussen al wel. Het is vastgelijmde massieve parket geworden (21mm dik). Die ga ik er niet uithalen om de kabel mooi te gaan leggen. Ik denk dat die kabels dan maar langs het schuifraam moeten passeren en dan via de V-groef onder de zetel te plaatsen.

De luidsprekers zijn 'boekenplankers' : Q-Acoustics 2010

Echt handig ben ik niet, en de zin om nog veel verder te knutselen na de verbouwingen is er ook niet meer.
Dus waarschijnlijk gewoon ga ik er ergens online kopen, want de paar winkels die ik al gedaan hebben niet echt stands in hun toonzaal staan...

Pagina: 1