Toon posts:

Radeon VS NVidia, vraagje over review

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Op de pagina
http://www.digit-life.com/articles/radeonve/index.html
lees ik een review over het verschil tussen de radeon en de GeforceGTS. Als
antwoord staat er onder andere "If in the first two positions the RADEON has
lagged behind its competitor almost everywhere, in the third one the
situation is ambiguous.".

Nu ligt het aan mijn engels dat ik er niet uitkom, maar wat is nu sneller in
de vergelijking: NVIDIA GeForce2 64 MBytes vs. RADEON 64 MBytes DDR.

Verder: is het verschil in 2D beeldkwaliteit duidelijk zichtbaar op een 19", flatscreen Iiyama? Dat zou namelijk de enige reden zijn dat ik voor Radeon ga.

Welke kaart wordt beter door linux ondersteund?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 23:14
2D kwaliteit is geen enkele reden om toch voor een radeon te kiezen. Ik zou je willen aanbevelen om de CT van vorige maand eens in te zien. Hierin word namelijk keihard bewezen dat een GOEDE GF2 kaart net zo'n goede 2D kwaliteit heeft als een radeon. We hebben het hier dus over Asus en Hercules e.d. Feit is wel dat de low-budget merken zoals powercolor enzo wel slechter zijn. Ook GF2 MX'en lijken toch slechtere filters te hebben. (is ook niet gek aangezien die kaarten in de low-budget zone verkeren)

Ongetwijfeld zal hier wel weer een flame opkomen van 'kijk maar eens naar mijn radeon' en 'je hebt ze nog nooit vergeleken'. Niks in minder waar, de radeon heb ik al enkele malen getest en ik kan niet zeggen dat ik er van onder de indruk ben. (zeker niet met al die ophef hier over die kaarten)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:11
Ik ken iemand die een Elsa Gladiac GF2 GTS had en die nu een radeon heeft. Hij vertelde mij dat de beeldkwaliteit geweldig vooruit gegaan is. Wil jij Elsa een 2e rangs kaartenbakker noemen???

Als je echt hoge resoluties wil (1600x1200), dat draai ik op mijn 17", neem de radeon. De radeon verslaat in de zware situaties de geforce (door nVidia aangeboden Quake 3 demo, NV15 loopt sneller op de radeon, ook met de laatste detonator drivers)
En nog 1 ander woord: Environmental bumpmapping is mooi.

Staar je niet blind op 3dmark 2000 resultaten!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.