Soundbar gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 21:25
Dus even schetsen wat de situatie is.

Nieuwe tv van samsung led flatscreen 40inch in gebruik genomen gisteren ipv 43 inch projectie tv van samsung.(Geen super fancy model 500-600 euro)

Resultaat beter beeld maar het geluid niet te vergelijken, onder de projectie tv was als het ware een soundbar aanwezig.

Moet tv bijna op 80 procent zetten om beetje geluid te hebben en dit is zeker niet inorde.

Dus nu ben ik opzoek naar de geschikte soundbar.

Echt vandaag al zeker 40 verschillende reviews gelezen maar kom er niet volledig uit.

Dus even op een rij zetten.

Budget dacht 200 a 300 euro meer is niet te verantwoorden gezien de prijs van de tv.

zelf heb ik een imac 27 inch mid 2011 en aan de tv hangt apple tv.

Dus bedoeling dat de soundbar ook beetje gaat functioneren als stereo systeem.
Apple tv heb ik maar van gisteren en vraag mezelf af of dit ook gaat werken via men ipad.

Ook een paar soundbars gevonden met airplay maar deze zijn boven men budget.
Als iemand een van deftige kwaliteit kan vinden, wil ik eventueel iets meer uitgeven, wel belangrijk dat het een soundbar is dus GEEN zeplin.

Vraag me ook af of het intressant is om voor een model met bluetooth connectie te gaan?

vb LG LSB316 ben echter geen fan van het merk.

Verder koop ik binnenkort de iW1 van ihome als airplay speaker.

Ben echter geen audiofiel, mijn gehoor is niet perfect.
Maar mag wel een beetje deftig zijn.

Verder ben ik nog aan het twijfelen of moet gaan voor een ingebouwde dvd- blue-ray.
Is streamen van dvd mogelijk via app zoals plex van imac naar tv?

Persoonlijk begin ik meer en meer digitale content online te kopen en twijfel ik er aan of ik nog veel dvds en of blue rays ga kopen.
Wss wel een volgende generatie ps of xbox die ik ga aankopen.

twijfel dus nogal.

Overweeg de yamaha YAS-101 vraag mij echter af of het gebrek aan subwoofer geen nadeel is.
Ook de sony HT-CT150 .

http://www.techradar.com/...ers-for-your-hd-tv-913392

Komt hier redelijk goed naar voren.

Verder nog een intressante review

http://reviews.cnet.com/b...ag=rb_content;contentBody

http://www.soundbarreviews.org/best-sound-bars.html

Al bedankt voor nuttige tips en info. ;)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Je zou er goed aan doen de boel nog eens overnieuw te typen, duidelijker en zonder alles op een nieuwe regel te zetten :)
zelf heb ik een imac 27 inch mid 2011 en aan de tv hangt apple tv.

Dus bedoeling dat de soundbar ook beetje gaat functioneren als stereo systeem.
Apple tv heb ik maar van gisteren en vraag mezelf af of dit ook gaat werken via men ipad.

Ook een paar soundbars gevonden met airplay maar deze zijn boven men budget.
Wil je alles via je Apple TV laten streamen of via een soundbar met Airplay ondersteuning? Waarom denk je dat Airplay of je Apple TV niet gaat werken icm. je iPad? 8)7
Overweeg de yamaha YAS-101 vraag mij echter af of het gebrek aan subwoofer geen nadeel is.
9 Van de 10 keer is it een voordeel omdat de "subwoofer" bij dit soort setjes niet meer is dat een boombox met een 100mm drivertje. Dit gaat op de lange duur enkel maar irriteren. Waarom wil je per sé een soundbar?

[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 22-11-2011 00:02 ]

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Neem het niet slecht op, maar mag ik je vragen of je weet:
Dat soundbars geen 5.1 geluid kunnen geven (ja zelfs al staat er op de verpakking 5.1).
Qua geluidskwaliteit/volume niet op kunnen tegen echte speakers.
baquelappe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:01:
9 Van de 10 keer is it een voordeel omdat de "subwoofer" bij dit soort setjes niet meer is dat een boombox met een 100mm drivertje. Dit gaat op de lange duur enkel maar irriteren.
Klopt, maar het zal het laag toch beter kunnen weergeven dan de soundbar zelf.
Waarom wil je per sé een soundbar?
Dit vraag ik me ook af. Als compactheid en design belangrijk zijn, dan zit je misschien goed, maar als je goed geluid en hoge volumes wilt, zit je verkeerd.

Verwijderd

Goed geluid bij films en tv behoeven niet van uizonderlijk kwaliteit te zijn. Daarom is een soundbar wel te rechtvaardigen vind ik.

Persoonlijk vind ik dat de soundbars van tegenwoordig een stuk aangenamer om naar te luisteren dan pakweg 2 jaar geleden. Veel commentaar betreffend 'slechte' geluidskwaliteit kan je eigenlijk dus links laten liggen zoals hierboven.

Je hebt zelf de yas 101 in gedachte maar misschien is het beter om te kijken naar de yht s401. gewoon leverbaar in Nederland maar staat nog niet officieel op de yamaha website.

Deze soundbar heeft een geintegreerde subwoofer in de receiver!! en kan prima omgaan met de lage frequenties. tevens heb je nog extra aansluitmogelijkheden om de soundbar uit te breiden naar 5 speakers.

Prijs ligt rond de 400 euro

Verwijderd

+1 De soundbars van nu zijn niet meer te vergelijken met die van een paar jaar terug.

De Samsung HW-D570 zou ik eens gaan beluisteren. Krijgt veel goede reviews ook en heeft een prettiger geluid dan de Yamaha in dezelfde prijscategorie. Sammy biedt veel voor weinig en het ziet er ook nog eens niet saai uit.

Een echt goede soundbar gaat je wel meer geld kosten: de Yamaha YSP-2200 of de Bose Cinemate 1SR.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:18:
+1 De soundbars van nu zijn niet meer te vergelijken met die van een paar jaar terug.

De Samsung HW-D570 zou ik eens gaan beluisteren. Krijgt veel goede reviews ook en heeft een prettiger geluid dan de Yamaha in dezelfde prijscategorie. Sammy biedt veel voor weinig en het ziet er ook nog eens niet saai uit.

Een echt goede soundbar gaat je wel meer geld kosten: de Yamaha YSP-2200 of de Bose Cinemate 1SR.
Die bose schijnt een drama te zijn, slechte verstaanbaarheid van stemmen en kost ook nog eens 1500 euro.

Verder is met een soundbar voor 2-300 euro geen goede muziekweergave mogelijk tenzij je slechte oren hebt of weinig gewend bent...

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
Waarom zet je niet gewoon een Onkyo 5.1 setje van 250 euro neer?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Siempie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:10:
Waarom zet je niet gewoon een Onkyo 5.1 setje van 250 euro neer?
Design/compactheid denk ik :p

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:45:
[...]
Die bose schijnt een drama te zijn, slechte verstaanbaarheid van stemmen en kost ook nog eens 1500 euro.
Grote onzin hoor. Ik heb laatst die Bose soundbar uitgebreid kunnen beluisteren bij iemand. Juist de dialogen kwamen opvallend goed naar voren. Ze gebruiken een bepaalde dsp techniek zodat dialogen goed onderscheidbaar blijven ten opzichte van de rest. Die Bose gaf mij tenminste echt het bioscoopgevoel in tegenstelling tot de meeste soundbars die alleen veel herrie produceren.

Voor de TS is een paar actieve speakers ook een aanrader als goedkoper alternatief. Bijvoorbeeld een paar Audioengine 2 speakers aan de TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 22:42 ]

Pagina: 1