Anoniem: 15758 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:46:
@Roel: relax, je hebt vast wel ervaring met videobewerking. Maar je verhaal over dat greens niet geschikt zijn klopt gewoon niet. Wat is er mis met het accepteren van nieuwe inzichten als aanvulling op die van jou? Dat Adobe een amateurbedrijf is mag je met een korrel zout nemen, maar ik doel bijvoorbeeld op dat Adobe erg conservatief is/was met 64-bit Flash versie, welke pas recent stabiel is verklaard. En in mijn familie zitten wel wat leden die veel met Adobe en andere content-creation producten werken die ook niet heel positief tegenover Adobe staan, maar dat wordt een heel andere discussie. Accepteer gewoon dat je niet alles weet, en verwelkom nieuwe inzichtingen ipv deze als belediging te beschouwen.
Het punt waarom het mij gaat is dat er rechtstreeks geschreven word dat hetgene ik schrijf onzin zou zijn en daarvan ben ik absoluut niet gediend. Niets is onzin wat mensen schrijven en op die manier creeer je alleen maar dat mensen mekaar in de haren gaan vliegen.
Ander feit is dat ik het in de praktijk uitgetest heb met diverse greenserie harddisks waaronder WD en Samsung echter ze schieten te kort. De accestijden liggen net te laag waardoor o.a. Adobe op zijn kop gaat en er telkens freezes ontstaan bij vooral capturen en en/decoderen van het beeldmateriaal.
Vooral omdat de TS met HD beeldmateriaal wil gaan werken is het ook nog eens afhankelijk in welk formaat het bronmateriaal staat. Neem bv een capturefile die van avi naar mp4 gezet word dat dit nogal wat vergt van zowel het gehele systeem als ook de accestijd van je harddisk.
Zeker ben ik het ermee eens wanneer je videomateriaal gaat streamen dat dan een greenserie harddisk prima voldoet maar dat is een heel ander iets. Op dat moment heb je een constante doorstroom van videomateriaal en dan is accestijd niet zo van belang.
Misschien een ander voorbeeld waarbij prestatie ook goed te merken valt namelijk rarren en unrarren waarbij ik hier in mijn systeem zowel 2 x WD Black als 1 x WD Green ingebouwd heb. Op het moment dat ik ga unrarren op de WD Green merk ik behoorlijk verschil met de WD Black en verklaar dit dan eens ?
Dus nogmaal gaat het mij echt niet erom om gelijk te krijgen of nieuwe inzichten niet te willen accepteren maar puur om de praktijk-ervaring. Overigens ander punt is dat de Samsungs het snelste eruit lagen en na 1 jaar vervangen moesten worden ( 7200 rpm schijven ).
Maar goed, verder heb ik er gewoon geen behoefte meer aan om mij voor iets te moeten gaan verdedigen wat kant nog wal slaat. Laten we het erop houden dan dat meningen verdeeld zijn en niet meer dat de een onzin schrijft en de ander weer niet want op die manier kom je tot niets en alleen maar ergernis.