Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Kan geen mail verzenden met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 12:52
De situatie is als volgt.

Wij zijn klant bij Ziggo, maar hebben nog een @home mailadres. Verzenden en ontvangen werkt thuis al jaren probleemloos via mail.home.nl als uitgaande server.

Maar nu wil ik dus vanaf een ander netwerk, een ziekenhuis en via een hospice hier in de omgeving mail verzenden. Dit werkt dus niet want de server wordt niet gevonden. Ik help zelf al smtp.ziggo.nl geprobeerd dit werkt ook niet

Internet werkt, mail ontvangen werkt ook prima op beide locaties. Maar ik zou ook graag mail verzenden. Ik krijg het nu allee voor elkaar via de webmail van Ziggo. Maar dat is nogal omslachtig.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ondersteunt ziggo geen smtp met authenticatie?

Of je vraagt bij de betreffende tent welke SMTP je moet gebruiken.

alternatieven:
- smtp van je hoster als je een eigen domein hebt
- smtp van gmail (ik geloof dat hun smtp server bieden, weet alleen niet of dat ook werkt voor niet@gmail adressen, moet je natuurlijk wel een gmail account hebben/aanmaken)
-zelf een mailrelay thuis opzetten die t weer forward naar ziggo (wel dichtspijkeren!)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziggo staat het vziw al jaren niet toe om mail te versturen via hun netwerk vanaf een adres dat niet van een van hun domeinen (ziggo,nl, home.nl, etc) is. Mail relay noemen ze dat, en dat doen ze bewust.

Overigens kun je onder een commandline met telnet heel makkelijk testen of je verbinding kunt krijgen:

telnet <server.domein> 25

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wij moeten eens in de zoveel tijd een andere smtp server gebruiken. De ene keer is het smtp.ziggozakelijk.nl, de andere keer is het smtp.atwork.nl en dan is het weer wat anders. De ene SMTP server wordt dan geblokkeerd en na een tijdje weer gedeblokkeerd. Uiteindelijk zijn we overgestapt op DNS, wat nu al een hele poos goed werkt. Misschien kun je ook mail proberen te versturen via DNS, of gewoon een aantal andere SMTP servers proberen. ASMTP wordt door Ziggo niet ondersteund.

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 21-11-2011 21:37 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 12:52
Bedankt voor de snelle reacties waardoor ik nu de oplossing heb gevonden. Voor de volledigheid hier de juiste instellingen:

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.ziggo.nl

Bij Extra / Emailaccounts / Meer instellingen / Server voor uitgaande mail vul je het volgende in

Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist (aanvinken)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS (aanvinken)
Aanmelden beveiligd-wachtwoordverificatie: (aanvinken)
Gebruikersnaam: e-mailadres
Wachtwoord: wachtwoord

Tabblad Geavanceerd

Uitgaande e-mail (SMTP) poort 587
Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL) aanvinken

[ Voor 4% gewijzigd door et36s op 21-11-2011 21:45 ]