[JavaScript/JSON] inhoud van een alert opslaan als txt file?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig om een voorraadsysteem te bouwen waarin het mogelijk moet worden producten automatisch te bestellen. Voor het inzien van de huidige voorraad heb ik nu JSON gebruikt die weer wordt vertaald naar een overzichtelijke tabel. Echter voor het automatisch bestellen van artikelen moet dit weer aangeleverd worden in de originele JSON code.

Als ik een alert gebruik kan ik de originele JSON code te zien krijgen maar deze kan ik dan vervolgens niet opslaan of versturen. daarom is mijn vraag of het mogelijk is om doormiddel van javascript de inhoud van een Alert op te slaan in de vorm van een tekst bestandje via de browser.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, puur technisch wel, via document.cookie. Maar je functionele wens zal anders zijn ;)

En je kunt prima JSON versturen via XmlHttpRequest, standaard HTtp POST, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch kan het inderdaad, maak een cookie aan en gooi er qua data in wat je zelf wilt. Echter ...
Het lijkt mij eerder afhangen van hoe jij automatisch bestellen ziet.
Ik neem aan dat je er een database achter hebt hangen, kan je de data daar niet in opslaan bijvoorbeeld?
Met een cronjob die erover gaat? Of een soort standaard winkelwagen achtig idee waar je op kan instellen van 1 keer per week dit wagentje, die dan weer aan te passen is?
Mocht je toch die JSON willen behouden dan kan je hem nog steeds versturen via AJAX of gewoon een http post maar ik vraag me af wat je automatisch bestellen precies inhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(console.)log?

Ff een simpele log-functie schrijven die dit afvangt en naar bestand schrijft?

Ik volg ff niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij moet dat afdoende zijn. Hoewel domweg een mailer activeren vanuit een ajax-call naar een php scriptje volgens mij vele malen handiger is...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
In een tekstbestand zetten is niet echt slim om te doen en erg onveilig.

Ik snap ook niet echt wat je bedoelt, volgensmij denk je veels te moeilijk en is de oplossing makkelijk.

Een tip is om jQuery library te gebruiken , om je JSON en Ajax calls makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
De JSON aanpassen en terugsturen is wat je wilt volgens mij? Al wordt het niet helemaal duidelijk.

Daar snap ik de "alert" niet er tussendoor. Als je de JSON opgehaald hebt, kun je hem toch ook aanpassen en terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je hebt je JSON-array.

Je hebt beschikking over een AJAX call.

Roep een PHP-post, json_decode($_POST['data'])
En gooi het zwikje naar een database.

Netter en vele malen gemakkelijker.
Waarom wil je het in een textbestand?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
PHP? Wie had het over PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eh, ik, als voorbeeld hoe't naar een database kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel in een no-sql database, anders ben je niet hip.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
Ik weet niet precies wat nu eigenlijk je doel is maar als je simpelweg gestructureerde JSON in je browser wilt tonen om deze te kopieren en op te slaan en je gebruikt Chrome kan ik de JSONView extensie aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Laatst online: 05-09 12:48
Ik snap even niet wat een alert met automatisch bestellen te maken heeft?

Maar überhaupt als je een alert kan maken met je JSON kan je deze ook posten via AJAX.

En zoals gezegd is zou ik jQuery of iets dergelijks gebruiken voor je AJAX-calls, maakt het ten eerste makkelijker (je hoeft niet over xmlhttprequeststatus en dergelijke na te denken) en het houd de boel een stuk leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Nu online
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. even uitzoeken hoe het precies werkt met AJAX-calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Laatst online: 05-09 12:48
Flying35 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:59:
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. even uitzoeken hoe het precies werkt met AJAX-calls.
Oei, ik denk dat de meeste mensen er vanuit zijn gegaan dat je met AJAX werkte gezien het feit dat je met JSON werkt. (Wat natuurlijk niet hoeft).

Maar in ieder geval is AJAX de manier om je JSON te versturen naar je server. Houd er hierbij rekening mee dat je server moet om kunnen gaat met JSON.

Zoals al aangegeven zou ik even kijken naar jQuery:

http://jquery.com

AJAX:
http://api.jquery.com/category/ajax/

Specifiek voor het posten:
http://api.jquery.com/jQuery.post/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Nu online
Ja, ik werk ook met AJAX. Ik probeer het eerst even zonder jQeury maar als dat niet gaat of als ik tijd over heb zal ik hier ook nog even naar kijken. bedankt in ieder geval voor de extra informatie over jquery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik kan je toch wel sterk aanraden voor XMLHttpRequests een of andere lib te gebruiken en dit niet van scratch te doen, scheelt je iig veel pijn en moeite (wat betreft browser quirks).

Overigens kun je je JSON object mooi als post data meegeven. In het geval je PHP gebruikt op de server krijg je deze data dan mooi als associatieve array binnen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Flying35 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:13:
Ja, ik werk ook met AJAX. Ik probeer het eerst even zonder jQeury maar als dat niet gaat of als ik tijd over heb zal ik hier ook nog even naar kijken. bedankt in ieder geval voor de extra informatie over jquery :)
Als je juist geen tijd over hebt, zou ik je sterk aanraden om jQuery te gebruiken.
Werken met AJAX en JSON zonder een library is echt een pain in the ass :-( .
Pagina: 1