MiniDisc Recorder... Welke?!. + andere vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Yo peepz...

Ik heb een vraagje: Ik wil heel graag een portable MD-rec.. Natuurlijk een klassieke vraag is: Welke is zeer goed(=beste)!?!?....
En met beste bedoel ik niet alleen qua kwaliteit e.d. maar ook (eigenlijk vooral:) prijs/kwalitei-verhouding... ik wil eigenlijk niet meer dan 400 gulden uitgeven.. maar 500 piek is toch ECHT het maximum wat ik eraan wil uitgeven. Dusse... iemand?... owja.. nog een vraag: Het opnemen van een MD: Moet je daarvoor een supergeluidskaart hebben!?... ik heb nl. nog een crappy ESS Audiodrive uit 1996.

En hoe neem je eigenlijk een mp3'tje op MD op?... via de AUDIO-> ???

well...
anywayz..
tnx for replying..

eGo

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

als je genoeg geld hebt: ga voor een sony. opnemen via audio-uit van je geluidskaart.

Kwaliteit moet je zelf maar beoordelen, mijn sb pci128 is ook nog goed :)

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Je hebt tegenwoordig ook zgn. MD-LP spelers dan kun je op 1 MD'tje 4 cd's kwijt.
Sony lijkt me altijd de beste keus

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Als je de MZ-R70PC neemt, kan je die aansluiten op de USB poort, en daarmee opnemen. Vraag niet hoe het werkt, maar het schijnt te kunnen. Zit een speciaal kabeltje bij.

Verwijderd

dat kabeltje (usb) is eigenlijk gewoon een geluidskaart aleen dan extern. duur gewoon 1 speed net als audio-out.. ik dacht eerst ook dat is wel wreed, maar stelt gewoon geen flikker voor... en een beetje crappy geluidskaart hoor je goed, ik heb pci 128, da's goed zat vinnik.., verders rockt natuurlijk optisch opnemen natuurlijk het meest... optic out van cd-player -> MD.. ook maar 1 speed, maar wel top-kwaliteit en alles goed getrackmarked...

overigens doet een wincue plu-in ook wondreren. zorgt voor pauze tussen elk numer van -zeg- 3 seconden, dusok dan automatisch neue trackmark... ik heb sharp 831, maar die's wat boven je budget ....

sharp heeft op zich ook wel andere allerardigste spelers, je moet wel ff zoeken waar ze ze verkopen, want da's niet easy, maar dixons, electric city hebben ze wel geloof ik..

persoonlijk vind ik sharp vrij goede prijs-kwaliteit verhouding

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Ik zou nog even wachten met aanschaffen , je hebt nu idd Md'tjes waar 5 uur op kan (of die komen binnenkort) en die zijn nog vet duur...of je gaat voor "normale" md met ruimte voor 1 cdtje..

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

ik heb er nog wel 1 te koop.
de mzr-55 recorder, met extra batterij :)
(je kan er digitaal en analoog mee opnemen vanaf je pc; digitaal alleen echter als je de hardware ervoor hebt zoals de sblive platinum)

fl 350,-

is nog een prima dingetje met lcd-afstandsbediening-koptelefoon

info MD: www2.minidisc.org/portable_table.html

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

Welke is zeer goed(=beste)!?!?....
MZ-R90 :9, heb ik ook, zeer tevreden mee alleen te duur voor je budget denk ik :)
Op donderdag 22 maart 2001 15:27 schreef Dizzle het volgende:
ik heb er nog wel 1 te koop.
de mzr-55 recorder, met extra batterij :)
(je kan er digitaal en analoog mee opnemen vanaf je pc; digitaal alleen echter als je de hardware ervoor hebt zoals de sblive platinum)

fl 350,-

is nog een prima dingetje met lcd-afstandsbediening-koptelefoon

info MD: www2.minidisc.org/portable_table.html
Ik denk dat dat gezien je budget zeker een puik ding is. Een vriend van mij heeft ook de MZ-R55, en die doet niet veel onder voor de MZ-R90 op wat puntjes na dan :)

Verder hebben Sharp-spelers/recorders ook een goede prijs/kwaliteit verhouding alleen ik vind ze niet zo mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

ik zit er ook over te denken., ik heb nu eentje van sharp gezien een md-mt10. ik kan er allen niets over vinden op intrenet helaas. ik heb een sb live live player. welke zouden jullie me aanraden? (beetje zelfde vraag dus)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik ga een MZ-R700 kopen, maar goed, we zijn alweer een jaar verder >:) :o Lullig, replyen op een oud topic, maar wel leuk. >:)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

het geluid komt er precies hetzelfde op als hoe je het hoort, mp3 moet je gewoon af late spele en het stekkertje van de luidsprekers erin doen of aftakke!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
helemaal eens met 'computerboer', heb zelf ok een mzr-700, en due werkt prima op de audio uit van m'n sb128, bijkomend voordeel mzr-700 : tot 4x zo lang opnemen(heeel klein beetje mindere kwaliteit, maar ja) dus op een md van 74 neem je dus 74, 148 of 296 min. op... veel plezier durmee!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
ik neem aan dat de topicstarter er al wel eentje heeft gekocht :)

Ik heb btw zelf ook de 700 (de blauwe) 8-)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

[/kansloos]

computerboer nokken met opzettelijk de boel verneuken en kansloos reageren :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.