[iOS 5.0.1/iPhone4] Google App notificaties werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Sinds vandaag heb ik een probleem met de push functie van de Google App voor de Iphone. Tot gister gaf deze altijd keurig aan dat er nieuwe mail was.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GigByH32DkpvgLmv4f1q7C6z/medium.png

Sinds vandaag doet de notificatie functie het echter niet meer en ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Gister kreeg ik een melding van vreemde activiteit op mijn account, er zou vanuit Maleisië ingelogd zijn. Daarop direct mijn wachtwoord gewijzigd en sinds de wijziging van mijn wachtwoord werkt de notificatie niet meer. Ik heb het account al een aantal keer volledig weggegooid uit de App zodat ik zeker weet dat deze het nieuwe wachtwoord gebruikt, daar zit het probleem dus zeker niet. Als ik de App open wordt de notificatie daarna wel weergegeven.

- Meldingen staan aan, zowel in de App als in de algemene settings (instellingen --> berichtgeving --> google).
- Als ik in de Mail applicatie push aanzet worden berichten gewoon gepushed naar de iPhone
- Als ik de Google App open worden de meldingen wel bijgewerkt.
- In de instellingen van de App heb ik de cookies gewist en de geschiedenis gewist.
- De App heb ik al een aantal keer verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
- iPhone diverse keren opnieuw opgestart.
- Ik heb de volledige netwerkinstellingen gereset

Of er nieuwe mail is wordt nu dus blijkbaar alleen bekeken als ik de App fysiek open. Een rondje googlen levert op dat er wel meer mensen zijn met dit probleem, er zijn een aantal (voornamelijk gesloten) topics op http://www.google.com/support/ te vinden. Maar nergens een oplossing dus. Is het echt zo dat de Google App niet overweg kan met een simpele wijziging van het wachtwoord? Dat laatste kan ik niet testen want ik kan het oude wachtwoord niet meer gebruiken om dit te testen. Of is het toeval en is er wat anders aan de hand?

Iemand die nog suggesties heeft om te proberen?

Edit:
of loopt dit toevallig samen met de uitrol van de Gmail App en is het de bedoeling dat de notificaties voor gmail helemaal uit de google app gaan verdwijnen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 21-11-2011 20:24 ]

Desktop | Server | Laptop