Zelf PC of Dell/HP desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:12
Hallo mede Tweakers,

Bij deze topic wil ik graag wat meer informatie over een PC zelf bouwen.

Ik ben al enkele weken op het internet wat aan het rond zoeken voor een nieuwe Desktop. Ik wil graag een mid-range tot High-end. Het mag natuurlijk een leuke i7 2nd gen. zijn met een goede videokaart en de rest ook gemiddeld tot hoog. Het hoeft alleen geen over-kill PC te worden.

Op de site van Dell 'http://www.dell.com/nl/p/xps-8300/fs' heb ik de XPS 8300 bekeken. Ik heb hier een mooie samenstelling van gemaakt en op het moment kom ik uit op €900±

Op de site van HP 'http://www8.hp.com/nl/nl/...=HP%20Pavilion%20HPE%20h8' (deze doet het a.t.m. niet :?) heb ik de HP Pavilion HPE h8 bekeken en die komt ook rond de €900±

Nu is mijn vraag:
Is het verstandiger op een eigen PC te bouwen en zelf in elkaar te zetten (over deze ervaring beschikken mijn vader & ik), of het gemakkelijker en slimmer om een PC te kopen van bijv. Dell of HP?
Ik heb al gehoord dat het sowieso goedkoper is, maar de garantie en alles wat er buiten het kopen om gaat, daar heb ik mijn twijfels over. Ik bedoel hiermee vooral de Services en Support van de hardware.

Alvast bedankt voor de mensen die mijn hiermee kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,
Static Don | Berend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:00
Alle webshops, bv azerty, alternate, mycom etc hebben ook complete (op maat gemaakte) systemen.

en hier is ook veel info:

Best Buy Guide overzichtstopic

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:31
Static Don schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:55:
Is het verstandiger op een eigen PC te bouwen en zelf in elkaar te zetten, of het gemakkelijker en slimmer om een PC te kopen van bijv. Dell of HP?
Of het per definitie verstandiger zou zijn is moeilijk te zeggen. Het kost in ieder geval meer werk. Maar je kan wel alles zelf kiezen. Je hebt alle vrijheid die je wilt als je hem zelf bouwt. Slimmer misschien, het is meer afgestemd op jou. Makkelijker is niet zeker niet, als je naar uren kijkt.

En je kan een bedrijf de schuld niet meer geven als hij niet werkt, slechts garantie per onderdeel.
Mogelijk kan de shop je nog van dienst zijn als ze hem assembleren.

Vele mensen bouwen er zelf een pc, reken erop dat hij niet out of the box meteen werkt en dat je enkele weken probleempjes tegen kan komen. Je koopt immers onderdelen die niet samen getest zijn.

Als je het kan en je vindt het leuk, zeker doen.
Als je het niet kan en je vindt het leuk, doen. (leerzaam)
Als je het niet kan en het is niet jou "ding", niet doen.
Als je alleen een computer koopt om te "gebruiken" moet je naar een fruitmerk zoeken.

Het is vaak niet goedkoper als je een legale Windows machine wil, linux daarintegen wel.

Ik heb het gedaan en ben er zeer tevreden over! Het kost wel meer moeite, en anderen verklaarden mij voor gek. Maar het was leuk en leerzaam!

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 21-11-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Je moet jezelf eerst een paar vragen stellen zoals: wat ga je ermee doen?, wat zijn je eisen?, wat is je budget?

Qua garantie en het in elkaar zetten.
Ook als je een systeem zelf samenstelt kun je het laten bouwen door de computerwinkel. Voorbeeld van webshops die 2 jaar garantie bieden op het geassembleerde: www.informatique.nl, http://azerty.nl/0-255-75...ledig-systeem-2-jaar.html, www.alternate.nl (T.net waardering van tweakers niet overwegend positief) en http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643. Salland.eu is een winkel die 3 jaar garantie aanbiedt (http://www.salland.eu/pro...tie-hwi-d-assemblage.html).

Voordeel van zelfbouw is dat je zelf de accenten kunt leggen. Het is echter niet altijd direct goedkoper om te kiezen voor zelfbouw. Bijvoorbeeld wil je gamen dan heb je niets aan een i7 2600 dan kun je beter kiezen voor een i5 2500K met een dikkere grafische kaart :). Verder kun je bij zelfbouw kiezen voor K-processoren die je in een handomdraai met een goede koeler erop kunt overclocken :).

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 21-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:12
Oke, ik heb nu een opstelling gemaakt.

Grafische kaart
AMD PCIe
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6870
Dual Fan 1GB HDMI/DP

CPUs Socket 1155
Intel Core i5-2500k

Voedingen tot 600 Watt
Cooler Master Silent Pro M600W

DVD-reWriters Serial-ATA
Plextor PX-L890SA

Solid State Drive 2,5 inch SATA
Crucial CT128M4SSD2

Moederborden Socket 1155
MSI P67A-G45 (B3)

Geheugen DDR3-1333
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit

Behuizing
NZXT - H2

De PC is meer gebouwd voor de hedendaagse games en natuurlijk voor wat multi media enz. Het is mijn bedoeling dat ik met deze PC rond de 3 tot zeker wel 4 jaar verder kan. Daarna kijk ik wel weer voor een nieuwe. Met deze opstelling ben ik nu op €880 uitgekomen.
Iemand misschien nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Ziet er goed uit.
Wat voor in-game resolutie?
Kijk ook naar XFX 650W XXX Edition kost 2 euro meer, maar iets beter in load test.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 23-11-2011 04:58 ]

Pagina: 1