Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vertraging door social networks?

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik last van het volgende in Opera 11.52 onder Ubuntu 11.10:
Als ik op de frontpage een nieuwsitem open (nieuws, meuk, etc) dan zie ik alleen het bericht, verder geen reacties, menu's aan de linkerkant, en nog wat elementen missen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SoWz5TQJZXxmUrOgmUI2y9u4/medium.png

Het duurt geregeld tot een halve minuut voordat hij verder laadt.

Als ik via mijn voorkeuren de optie "social networks" uitzet, laadt de pagina wel in een keer door. Via Opera Dragonfly kan ik onder "Network" zien dat er een tijd niks geladen wordt. De eerste request daarna is https://apis.google.com/js/plusone.js, die verder wel snel lijkt te laden. Ook los laadt deze snel in.

Wat kan het probleem zijn?

Juist

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Opera ondersteund default niet het async attribuut voor scripts, daarvoor moet je 'Delayed Script Execution' aanzetten in de browser. Het ligt dus inderdaad aan de scripts die geladen worden voor de social media buttons en het feit dat dat in Opera niet standaard asynchroon gedaan kan worden.

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Kun je ze niet onderaan de body inladen en onload het element met socials naar boven verplaatsen?

Blijft een geneuzel met die crappy social buttons (met name Facebook...)

Je kunt ze natuurlijk wel uitzetten, maar ja..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bosmonster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:13:
Kun je ze niet onderaan de body inladen en onload het element met socials naar boven verplaatsen?
Dat bijt weer met het effectief asynchroon op de achtergrond inladen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Opera is de enige browser die niet standaard de asynchroon loading techniek ondersteund maar scripts met het async attribuut gewoon synchroon laadt. Voor die paar procent marktaandeel van Opera gaan we geen moeite doen, zeker niet als dat uiteindelijk weer een negatief effect heeft op de laadtijd voor andere browsers.

Intentionally left blank