Onkyo TX-SR608 composiet naar component

Pagina: 1
Acties:

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Hallo,

Ik probeer mijn Wii aan te sluiten op de TV via de receiver. De Wii is aangesloten met composiet kabels (rood/wit/geel) op de game input van de receiver. De receiver is via een component kabel verbonden met de TV, ik krijg wel geluid over de vloerstaanders, maar geen beeld op de TV.

Wanneer ik de HDMI output gebruik krijg ik wel beeld, moet ik dus nog iets instellen of is het niet mogelijk wat ik probeer?

Ook geprobeerd om de laptop met VGA aan te sluiten op de receiver maar krijg dan geen beeld, zowel via HDMI Out als via Component Out niet. Ook hier dus weer, wat doe ik fout of is het niet mogelijk?

Wanneer ik de laptop met VGA of de Wii met composiet rechtstreeks verbind met de TV werkt het wel. Dit is echter geen optie aangezien ik de Beamer wil gebruiken, welke alleen Component en VGA in heeft. Ik heb een lange Component kabel de ik wil gebruiken, dus dit is de verplichte output.

Het ligt ook niet aan de component kabel, wanneer ik een dvd speler rechtstreeks aan de TV koppen via component dan werkt het wel.
Moest hiervoor wel eerst een knopje omzetten op de dvd speler om aan te geven dat de output Y Pb Pr was ipv RGB, moet ik dit niet ook ergens instellen op de receiver?

Ik heb begrepen dat het niet gaat werken wanneer ik HDMI als input neem en Component als uitgang, aangezien de Onkyo geen downscaling ondersteunt. Maar composiet naar component zou toch wel moeten kunnen?

Alvast bedankt voor de hulp!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Volgens mij zijn al je problemen opgelost met een nieuwe Wii kabel.
Je kan ze volgens mij bij bol.com kopen en dan heeft je Wii een component output ;)
Scheelt weer een conversie!

Succes!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
wallie-s schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:44:
Volgens mij zijn al je problemen opgelost met een nieuwe Wii kabel.
Je kan ze volgens mij bij bol.com kopen en dan heeft je Wii een component output ;)
Scheelt weer een conversie!

Succes!
Maar daarmee is nog net het probleem opgelost met mijn laptop, die gebruik ik namelijk als bron voor films en muziek. Laptop heeft geen component uitgang dus dat houdt snel op.

Ik kan me niet voorstellen dat er een component uitgang op de receiver zit maar deze niet gebruikt kan worden?