Toon posts:

Beolab 8002 (Bang&Olufsen) aansluiten op Samsung D8000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Een goede vriend van mij heeft onlangs een Samsung D8000 gekocht en was toen al in het bezit van de Beolab 8002 speakers. Nu lukt het echter niet om deze op de T.V. aan te sluiten, bij de Samsung D8000 zit een soort componentkabelbridge inbegrepen waarop de speakers nu aagesloten zijn, maar er komt nog steeds geen geluid uit de speakers... Ondanks dat de T.V. op externe luidsprekers is ingesteld.

Mijn vraag nu; hoe kan dit opgelost worden?

Achterkant speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.beophile.com/wp-content/produits/beolab8002a.jpg

Achterkant T.V.Afbeeldingslocatie: http://www.listenup.com/lu/graphics/00000001/Samsung.D8000-o_back.jpg

Met vriendelijke groet,

Dominique

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 16:17 ]

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-12 21:32
Bij deze speakers is het in elk geval van belang dat de setup schakelaar op "Line" staat. De andere functies worden alleen ondersteund door een Bang & Olufsen systeem.

Edit: dit is overigens wat er nog in de manual staat:
Voor een niet-Bang & Olufsensysteem:

Gebruik een speciale adapter met een gewone phono/RCA-stekker
aan het ene uiteinde en een DINstekker aan het andere uiteinde.
Afhankelijk van uw opstelling is het mogelijk dat u een adapter met phono/RCA-stekker en mini-jackstekker
moet aansluiten (zie optionele accessoires beschikbaar bij uw Bang & Olufsen-dealer).
Stel de SETUP-schakelaar in op LINE.
Heb je deze stappen al allemaal gevolgd?

[ Voor 61% gewijzigd door timmie78 op 21-11-2011 16:23 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
het is erg lastig om dit aan te sluiten. In principe niet mogelijk.

Het probleem is dat de speaker zijn eigen versterker bevat, en het dus een geregeld lijn signaal wil krijgen. Anders is het volume niet te regelen. Dit heeft (voor zover ik kan zien) de tv niet. De audio uit zal een standaard stereo kanaal zijn, maar dus niet volume gestuurd.

Daarnaast heeft de beloab 5 volt nodig om aan te springen. Wellicht dat het knopje op LINE dit voorkomt, maar weet ik niet zeker.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
timmie78 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:20:
Bij deze speakers is het in elk geval van belang dat de setup schakelaar op "Line" staat. De andere functies worden alleen ondersteund door een Bang & Olufsen systeem.

Edit: dit is overigens wat er nog in de manual staat:

[...]

Heb je deze stappen al allemaal gevolgd?
Bedankt voor de snelle reactie.

Zoals ik al zei, het is van een vriend en die heeft hem op bovenstaande manier aangesloten. Ik was er laatst even maar ik had niet zo heel veel tijd om er naar te kijken. Nu kon ik op internet echter niets vinden en wou ik hier dus even advies vragen, dan kan ik hem van de week even voor hem aansluiten.
Driek schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:26:
het is erg lastig om dit aan te sluiten. In principe niet mogelijk.

Het probleem is dat de speaker zijn eigen versterker bevat, en het dus een geregeld lijn signaal wil krijgen. Anders is het volume niet te regelen. Dit heeft (voor zover ik kan zien) de tv niet. De audio uit zal een standaard stereo kanaal zijn, maar dus niet volume gestuurd.

Daarnaast heeft de beloab 5 volt nodig om aan te springen. Wellicht dat het knopje op LINE dit voorkomt, maar weet ik niet zeker.
Bedankt voor de reactie!

Het zou erg vervelend zijn als het niet zo gaan werken. Ik zal het in ieder geval eens proberen als de speaker op Line staat. Maar het zou toch raar zijn als je geen B&O speakers op het topmodel van Samsung aan kan sluiten...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-12 23:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik neem aan dat je de speakers sowieso aan hebt proberen te sluiten op de AUDIO OUT aansluiting? (Op je afbeelding rechts van het midden, onderin.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12 18:30

mr.paaJ

generatie cmd+z

als het goed is is de audio out een hoofdtelefoon uitgang, waarvan het volume gewoon via de TV geregeld kan worden. (is dit een eigen foto? hij is anders dan ik ze ken). Dan zou je met eerder genoemd mini-jack naar DIN stekker het moeten kunnen aansluiten. Die zijn vast op ebay oid te vinden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:39:
Ik neem aan dat je de speakers sowieso aan hebt proberen te sluiten op de AUDIO OUT aansluiting? (Op je afbeelding rechts van het midden, onderin.)
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zoals ik in de beginpost al vermeldde heb ik daar nog geen tijd voor gehad en heb ik alleen geconstateerd dat de speakers met die componentbridge aangesloten zijn op de T.V. Bedankt voor de 'tip' in ieder geval, ik zal het ook op die manier proberen.
mr.paaJ schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:43:
als het goed is is de audio out een hoofdtelefoon uitgang, waarvan het volume gewoon via de TV geregeld kan worden. (is dit een eigen foto? hij is anders dan ik ze ken). Dan zou je met eerder genoemd mini-jack naar DIN stekker het moeten kunnen aansluiten. Die zijn vast op ebay oid te vinden.
Nee, dit is geen eigen foto, gewoon een foto die ik van google heb geplukt. Dus dan moet ik dus een verloopje hebben van een 3,5mm jack naar die powerlink-kabel?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:00:

Nee, dit is geen eigen foto, gewoon een foto die ik van google heb geplukt. Dus dan moet ik dus een verloopje hebben van een 3,5mm jack naar die powerlink-kabel?
Om precies te zijn: Van 3,5mm jack naar twee tulpstekkers, en van daaraf naar een 'Powerlink' verloopkabel van 1 tulpje naar DIN voor elke speaker. De speakers zet je dan op 'LINE'.

Overigens werkt elke verloopkabel van 5-polig DIN naar tulp hier wel, hou er dan wel rekening mee dat je een kabel moet hebben die een ingang bezet en geen uitgang. Zelf solderen is ook nog een optie, als je wil weten hoe je de pennen moet bezetten, stuur me even een DM. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij is een Audio out geen geregeld signaal, maar het is uiteraard het proberen waard.

Tijd van werken, tijd van rusten

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12 18:30

mr.paaJ

generatie cmd+z

Klopt meestal, maar bij ons staat er een hoofdtelefoontje bij ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

Stoney3K

Flatsehats!

Driek schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:35:
Volgens mij is een Audio out geen geregeld signaal, maar het is uiteraard het proberen waard.
Je zal hoe dan ook ergens een line-level signaal naar die speakers moeten sturen, Als je de hoofdtelefoonaansluiting op de TV kan gebruiken ben je in één keer klaar, anders moet je gaan zoeken naar een receiver waarop je het niveau van je speakers kan regelen.

Als je een B&O receiver zoekt die betaalbaar is en de Beolab 8000 serie ondersteunt, kun je eventueel kijken naar de Beosystem 5500/6500/7000 serie of Beosystem 3500/4500.

In de wat duurdere klasse zijn de Beosound 2000-serie (of Beosound Century/Ouverture) of zelfs de Beosound 9000 het bekijken waard. De laatste werd normaal altijd met Beolab 8000 speakers geleverd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik ga vanavond even naar hem toe, dus dan kan ik even kijken wat het verstandigste is en wat voor veloopkabels nu worden gebruikt naar de componentuitgang. Ik geloof dat hij één of twee tulp-powerlink verloopkabels heeft. Weet alleen niet of hij twee verloopkabels van tulp naar 3,5mm jack nodig heeft, maar dat zie ik dan wel. Die heb ik dus in ieder geval nodig.
Pagina: 1