Heatsink verven

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik heb eerst gezocht, maar ik heb geen topic gevonden wat antwoord geeft dus....
Uhm, ik heb een Golden Orb SLot A cooler van TT. hehe, maar ik wil de sink blauw spuiten. Dan krijg je namelijk een extreem cool metallic blauwe sink.>:) Maar gaat de warmte verplaatsing van die sink dan ook achteruit? Ik ga de kant die tegen de proc aanzit niet spuiten. Dat zie je toch niet..

Waarom ga je je sink spuiten? Nou, dan past ie bij mij herc 3d Prophet 2 MX... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

De afvoer van warmte gaat er wel door achteruit. Tenzij je warmte geleidende verf gebruikt >:) Laagjes verf geven nl een licht isolerend effect

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op woensdag 21 maart 2001 22:21 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Waarom ga je je sink spuiten? Nou, dan past ie bij mij herc 3d Prophet 2 MX... :)
Precies , dan koelen ze allebei slecht.
enne, gezogd:?

Een cliche is ooit origineel begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Het idee is wel leuk trouwens :)

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dat dacht ik al. Maar mijn proc word niet zo warm, hoor. Die cooler is ook een beetje luxe. Ik krijg binnenkort wel een Slot A Athlon 750, die ik ga ocen naar 850 ofzo. Niet erg bruut, dus ik denk dat ie het wel red. Maar de verf die ik gebruik is heel dun en ook een beetje transparant vandaar dat coole metallic accent.. Hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warmte geleidende verf isoleert ook nog een (miniscuul) klein beetje :(

Maar goed, dan sluit je weer wat extra case fans aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
NIET DOEN! Verf geleid niet zo erg goed, en dus koelwerking gaat achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kan doen is de GOUD verf er af halen. En als de Heatsink van aluminium is met een gasbrander gelijkmatig bewerken. Wel voorzichtig te werk gaan, anders trekt hij krom. Het aluminium wordt dan omgezet in aluminiumoxide, waardoor er een blauwe kleur ontstaat en het metaal harder wordt. Je prestatie van je HS gaat niet eens achteruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het moet toch niet gekker worden,

kasten verfen, koffers ombouwen en nu ook nog een heatsinkje blauw maken.

Waar moet dat heen. Het lijkt hier wel de site van de kunstacademie.:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Op woensdag 21 maart 2001 22:21 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

Precies , dan koelen ze allebei slecht.
enne, gezogd:?
Uhm de Hercules 3d Prophet is vanzich zelf al blauw, net als de blue Orb die er opzit...
En dat spelfoutje heb ik alweer verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt hier wel de site van de kunstacademie
Casemodding is toch ook kunst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Joah, mijn case is ook metallic blauw... Waaahh, ik vind 't een mooie kleur, vandaar... En mijn TOBO en mijn muis, allemaal blauw. mijn monitor moet nog..
Maar moet binnenkort nieuwe tobo en muis en kast aanschaffen. Allemaal verouderd... En te klein, naja de kast dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik dan maar uitkomst bieden, ik kan voor jou al je heatsinks en andere alu delen in de desgewenste kleur laten anodiseren, dit is het chemisch kleuren van alu. net zoals de groene sinks en de blauwe van herc!!
Dat is ook geanodiseerd. Dus geen hitte veliezen e.d. Als je dit wilt moet je mij effe mailen en dan regel ik dat voor je. Ik doe dat regelmatig namelijk. (voor crosmotor)
Mailto:info@12webdesign.nl

Hoe meer delen tegelijk hoe goedkoper!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Kijk dit is tof. Whaahaa. Beter :) :) :)
Uhm, wat gaat mij zo'n geintje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 13:34

Bene

list incomprehension

Volgens mij moet autolak of radiatorlak ook wel aardig werken (alhoewel ganonini.. anodo.. idoni.. dinges wel beter klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Radiatorlak is gewoon verf hoor. En het isoleert net zo goed. Het enige 'andere' er aan is dat het niet vergeelt bij het warmer worden. Let maar eens op, je hebt het alleen in wit. Bij andere kleuren valt het geel worden niet op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch al gezegd anodiseren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 23:41
Op donderdag 22 maart 2001 11:03 schreef wolsinknick het volgende:
Ik heb toch al gezegd anodiseren!!
Doe je dit zelf of laat je het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee wat leuk, Gerrit Wolsinck met een Alfa Romeo Crossmotor :P

Dat zei'die toch al, hij LAAT het doen,
regelmatig,
voor zijn crossmotor..
*achoo* -snotter- (Sorry hoor, komt door de sneeuw van gister dat geproest..:+

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 21 maart 2001 22:38 schreef AMADEUZ het volgende:
Wat je ook kan doen is de GOUD verf er af halen. En als de Heatsink van aluminium is met een gasbrander gelijkmatig bewerken. Wel voorzichtig te werk gaan, anders trekt hij krom. Het aluminium wordt dan omgezet in aluminiumoxide, waardoor er een blauwe kleur ontstaat en het metaal harder wordt. Je prestatie van je HS gaat niet eens achteruit ;)
Sorry, op een Gorb zit geen goudverf ;) Enehh, die heatsink is van aluminium, en NIET van staal! Ik weet niet waar jij je ideeën voor die 'warmtebehandeling' vandaan haalt hoor, maar een gasbrander maakt je heatsink niet harder, kromtrekken gebeurt ook niet zo snel, laat staan dat 'ie BLAUW wordt...

Aluminium oxide = transparant, of wanneer je het in hele fijne kristallen hebt, wit. Op het moment dat jij een gasbrander op een geanodiseerd stuk aluminium zet gebeurt er NIETS. Aluminium heeft van nature al een oxide huid op, die nog dikker gemaakt wordt door anodiseren. Die wordt door een gasbrander hoogstens nog wat dikker.

Op het moment dat die oxide huid wegbrandt ben je zo lang en/of heet bezig dat je aluminium al lang is gesmolten.

De enige manier om geanodiseerd alu kaal te krijgen is een zuurbehandeling, of ouderwets schuren of zandstralen >:).

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 22 maart 2001 13:01 schreef JumpStart het volgende:
De enige manier om geanodiseerd alu kaal te krijgen is een zuurbehandeling, of ouderwets schuren of zandstralen >:).
Vertel je hem er dan ook bij hoelang je aluminium 'kaal' blijft in een atmosfeer waarin zuurstof en waterdamp zitten? Bijvoorbeeld 'lucht' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:26
Als je zwarte verf gebruikt gaat je heatsink
er juist op vooruit.
Je krijgt iets minder afgifte aan de lucht,
maar wel weer meer radiatie en dat is beter.
Dat heb ik tenminste geleerd bij warmteleer,
met het boek "Heat Transfer" echt een mooie
warmtebijbel ;)

Oh, en over motoren gesproken, je verft je
cilinder ook zwart om warmteafvoer te
verbeteren. Mooi, want de echte Tweaker laat
niet alleen zijn compu hard lopen >:)

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 22 maart 2001 13:15 schreef Luiaard het volgende:
Als je zwarte verf gebruikt gaat je heatsink
er juist op vooruit.
Je krijgt iets minder afgifte aan de lucht,
maar wel weer meer radiatie en dat is beter.
Dat heb ik tenminste geleerd bij warmteleer,
met het boek "Heat Transfer" echt een mooie
warmtebijbel ;)
Reken het maar eens uit. Hij neemt nl ook makkelijker warmte op van zijn omgeving. En bovendien is straling bij een temperatuurverschil van een graad of 15 niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 22 maart 2001 13:15 schreef Luiaard het volgende:
Als je zwarte verf gebruikt gaat je heatsink er juist op vooruit. Je krijgt iets minder afgifte aan de lucht, maar wel weer meer radiatie en dat is beter. Dat heb ik tenminste geleerd bij warmteleer, met het boek "Heat Transfer" echt een mooie warmtebijbel ;)

Oh, en over motoren gesproken, je verft je cilinder ook zwart om warmteafvoer te verbeteren. Mooi, want de echte Tweaker laat niet alleen zijn compu hard lopen >:)
Zoek maar eens op in je 'Warmte bijbel' bij welke temperatuur warmte straling een grote rol gaat spelen. En zoek ook eens even op wat 'warmteweerstand' is.

"En Gij Zult Vinden" dat cylinders zwart maken zin heeft omdat in de verbrandingskamer een temperatuur van een dikke 200 of meer graden heerst. En daar bovenop is het temperatuursverschil ook vele malen groter. Is wel even anders dan de 30-60 graden van een heatsink en 10 tot 40 graden verschil met omgeving.

Enehh, iedere overgang van het ene medium naar het andere geeft een extra barriere. Dus een verflaag beperkt warmte afvoer, waartegen je warmte straling niet opweegt.

Als je een heatsink zwart anodiseert, dus zwarte kleurstof insluiten in de oxidelaag, dan kan het wel z'n minieme bijdrage leveren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen. :) Uhm staat er in die warmte bijbel ook hoe je wat warmer kan laten worden in Nederland? Want het tis hier lente en nog steeds koud.:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 22 maart 2001 13:39 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen. :) Uhm staat er in die warmte bijbel ook hoe je wat warmer kan laten worden in Nederland? Want het tis hier lente en nog steeds koud.:r
>:) Erhhh, Multiplier van Nederland ophogen en V-Nederland omhoog ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 22 maart 2001 13:11 schreef Ortep het volgende:

[..]

Vertel je hem er dan ook bij hoelang je aluminium 'kaal' blijft in een atmosfeer waarin zuurstof en waterdamp zitten? Bijvoorbeeld 'lucht' :)
*D Maar héél even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Joah en dan de peltier op de met de verkeerde kant op nederland plaatsen. Ow, en natuurlijk ALLE fans uit. Kokend water in je waterkoeling. Oververven van je heatsinks met dikke klodderige buitenbeits...
Pagina: 1