Toon posts:

Welke LCD/LED tv zou ik kopen voor 500-600 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Een tijdje geleden kocht ik de Panasonoc 42gt20 en het beeld vond ik echt erg goed. Ik gebruikte deze voornamelijk om ps3 games te spelen. Ik begon met Call Of Duty Black Ops (60 fps) en alles verliep zeer vlotjes. Toen ik echter andere games zoals Assassins Creed, Deus Ex, killzone 3 etc begon te spelen merkte ik een van de grootste problemen op van een panasonic plasma: het double image effect.

Dit doet zich enkel voor in 30fps games (afaik) en aangezien bijna 95% van de console games 30fps zijn is het echt een horror geworden om nog games te spelen. Ik heb deze dus verkocht en ben nu van plan om een lcd/led te kopen omdat het daar, mede door de blur dacht ik?, minder opvalt (de zoem stoorde me ook van de plasma)

Hebben jullie toevallig een aanrader voor een budget van 500-600 euro? Liefst 37-40". Ook hoop ik dat daar niks mis mee is, want ik heb me al rot gezocht naar eventuele problemen zoals ghosting, double images etc,.. zoiets stoort mij dus enorm (ook input lag)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Heb je alles al geprobeerd om dat op te lossen? Volgens mij moet je namelijk gewoon heel goed kunnen gamen met een GT20.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 21-11-2011 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt alles geprobeerd. Van game mode tot expert mode en allerlei andere opties. 60fps games gingen perfect maar 30fps games dus niet. Echt niet

Wanneer je je eigen ronddraait zie je alles dubbel en dus ook wanneer karakters rondlopen voor je. Het is allesbehalve plezant en is een gekend probleem voor 30fps games op een panasonic dacht ik. Ik heb er alleszins veel over gelezen en iedereen wist me te vertellen dat je het niet kan fixen. Enkel IFCC vermindert het een klein beetje maar dan loopt alles weer zo vreemd

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:19
Voor 500 a 600 euro ga je helaas wel in kwaliteit achteruit met een lcd/led.
Je motion resolutie is stukken minder, als je de camera van een spel beweegt is dit een stuk waziger dan bij plasma.
Je hebt 100hz functies op leds maar die komen niet veel langs met jouw budget en geven weer irritante artifacts vooral bij games. Ook je zwart waarde is minder.
Ik heb zelf nog nooit van dit probleem gehoord en zie op mijn eigen plasma ook geen erge problemen met games.
Je weet zeker dat alles goed ingesteld stond ? Speelde je op hd met hdmi, had je ifcc uit staan want dit veroorzaakte bij mij meer rare artifacts. Misschien dat je plasma gewoon een defect had?
En anders zou ik eens kijken naar Samsung of LG plasma's die veel meer kwaliteit geven voor jouw budget.

Verwijderd

Topicstarter
Is de Sony EX720 toevallig geen optie? Ik zag die vandaag in de winkel en het beeld zag er toch heel goed uit. Als ik me niet vergis is die online te vinden voor zo'n 625-640 euro

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sharp LE630 is een mooie betaalbare, als je weer 3D zoekt kom je binnen budget eigenlijk alleen op de LW4500 van LG. D6200 of EX720 zijn net wat duurder.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zoveel duurder is die EX720 niet echt. Staat op dit moment aan 625,- op pixmania

Ik ben echter niet compleet zeker van de betrouwbaarheid van pixmania

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
mr.paaJ schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:45:
Sharp LE630 is een mooie betaalbare, als je weer 3D zoekt kom je binnen budget eigenlijk alleen op de LW4500 van LG. D6200 of EX720 zijn net wat duurder.
De LE630 heeft veel input lag, net zoals eigenlijk elke LCD.

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28
Zelf ben ik ook opzoek naar een 37" tv en ik kwam uit op deze 2 tv's:

pricewatch: Panasonic TX-L37E30 en pricewatch: Samsung UE37D6200

Ben er nog niet helemaal over uit welke ik ga kiezen, de Samsung ziet er netjes uit, maar de Panasonic hebben we hier thuis in 32" formaat en geeft echt prachtig beeld. De 3D functionaliteit van de Samsung tv zal waarschijnlijk zeer matig zijn, en ben ook niet echt van plan het te gebruiken, maar het is altijd een mooie plus. Het viel me verder op dat de Panasonic 24p ondersteuning heeft en de Samsung niet, aangezien ik een film fanaat ben lijkt de panasonic op dat punt toch wel aantrekkelijker.

Beide tv's hebben overigens 200 hz technologie erin zitten, dus dat is ook zeker mooi.

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
voor 350 euro heb je al n hele goede lcd voor games op 360 of ps3

[ Voor 59% gewijzigd door silverfaustx op 25-11-2011 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yannes schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:23:
Zelf ben ik ook opzoek naar een 37" tv en ik kwam uit op deze 2 tv's:

pricewatch: Panasonic TX-L37E30 en pricewatch: Samsung UE37D6200

Ben er nog niet helemaal over uit welke ik ga kiezen, de Samsung ziet er netjes uit, maar de Panasonic hebben we hier thuis in 32" formaat en geeft echt prachtig beeld. De 3D functionaliteit van de Samsung tv zal waarschijnlijk zeer matig zijn, en ben ook niet echt van plan het te gebruiken, maar het is altijd een mooie plus. Het viel me verder op dat de Panasonic 24p ondersteuning heeft en de Samsung niet, aangezien ik een film fanaat ben lijkt de panasonic op dat punt toch wel aantrekkelijker.

Beide tv's hebben overigens 200 hz technologie erin zitten, dus dat is ook zeker mooi.
Samsung ziet er alvast een mooie koop uit op redcoon. Vind wel niet meteen een review

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zoek bij Redcoon eens op UE37D6200, dan zie je dat ze twee modellen leveren. De goedkoopste is geen NL model. Ook Pixmania levert meestal buitenlandse modellen, waardoor je dus met CI+ en garantie (thuisservice) problemen kunt hebben. Verder natuurlijk wel hetzelfde beeld.

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28
mr.paaJ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:33:
Zoek bij Redcoon eens op UE37D6200, dan zie je dat ze twee modellen leveren. De goedkoopste is geen NL model. Ook Pixmania levert meestal buitenlandse modellen, waardoor je dus met CI+ en garantie (thuisservice) problemen kunt hebben. Verder natuurlijk wel hetzelfde beeld.
Wow bedankt voor de waarschuwing, die Samsung is nu geen optie meer. De 539 euro was een zeer aantrekkelijke prijs in vergelijking met bv. de 650 euro van andere winkels. Maar als de CI+ het hier in Nederland niet gaat doen, dan is deze tv toch niet voor mij.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij zijn de 40C630 of de 40D550 van Samsung wel behoorlijk goede keuzes voor dat geld. In ieder geval zeer lage input lag!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je de C650 nog kunt vinden is dat een geweldig toestel. C630 ook, maar net iets minder. Behoren tot de laatste goede non-LED modellen helaas, en zijn daarmee mooier dan menig nieuw LED scherm... Kijkhoek, uniforme backlight.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Samsung LE37C650

625,- en is daarmee dus even duur als de EX720. Nu twijfel ik nog meer :p
Pagina: 1