Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een "tutorial" waarbij je een schaduw onder een rechthoek (kader) krijgt.
Ik heb al gezocht op Google, maar gebruik hiervoor waarschijnlijk de verkeerde termen want ik kom op sites waar simpele fotokaders staan zonder schaduw.

Iemand een idee waar ik dit kan vinden ?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qnld6v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Teken een rechthoek met schuine kant door middel van de polygonal lassotool, doe een gaussian blur van 5 px, zet de opacity van de layer op 30% et voila. New layer: witte rechthoek, over de schaduw heen en klaar. #pieceofcake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat hij zegt. Met een klein beetje beheersing van de basistools van PS heb je hier toch geen tutorial(s) voor nodig? Zoiets moet je gewoon met wat creativiteit kunnen oplossen.
Verder snap ik niet hoe jij zoekt want de eerste de beste hit is bij mij raak, evenals veel andere hits: [google=photoshop rectangle shadow]

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 21-11-2011 14:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Je kunt ook de stap van de gaussian blur vervangen door gebruik te maken van de blur tool. Op die manier heb je wat meer controle over waar de blur sterker en minder sterk is, wat dus afstand van de achtergrond suggereert en eventueel een realistischer resultaat kan geven.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Layer fx - drop shadow of outer glow.

Portfolio

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Ja. Dat geeft dus niet dat resultaat he.
Pagina: 1