Toon posts:

Vragen over een draadloze koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een draadloze koptelefoon, die ik wil gebruiken voor mijn mp3 speler/ipod/laptop

Nou kwam ik dit tegen:

Draadloos bluetooth
Draadloos infrarood
Draadloos radiogestuurd

Bluetooth en infrarood zijn uitgesloten als ik gebruik wil maken van mijn mp3 speler/ipod.

Maar wat houdt radiogestuurd precies in?

Zijn er geen draadloze koptelefoons met een mini-jack of een plug-in?

Groetjes.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Radiogestuurd betekent gewoon dat het geluid via radiogolven naar de ontvanger verstuurd wordt. In feite komt een bluetooth oplossing ophetzelfde neer, behalve dan dat de bluetooth zender waarschijnlijk al wel in je laptop zit en misschien in je iPod (Touch?) en er zit een authenticatielaag overheen.
Ze bestaan geloof ik wel, alleen zijn de zendstations vaak niet gebouwd om mee te nemen, 220V adapter erbij. Logge dingen zijn het. Misschien dat er ook kleintjes op batterijen bestaan, maar dat wordt dan wel een flink gesjouw en gelaad met al die batterijen. Is een koptelefoon waarvan het draadje niet zo in de weg zit dan geen betere oplossing?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 15:18
Je kan de "TDK WR700" kopen ... , of een een jack to bluetooth dongle (HBA-001 Bluetooth Phone Adapter ) en een normale bluetooth headphone

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Die HBA-001 is vooral bedoeld voor handsfree bluetooth headsets, en is ook nog eens 2.5 mm (en uit 2003). De TDK WR700 is inderdaad een optie, zie:
http://www.expertreviews....-wireless-hifi-headphones
geen allerbeste optie alleen ;), precies de nadelen die ik al noemde.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-12 11:10
Heb zelf al enige tijd een draadloze koptelefoon van Amphony. Zit voor mijn gevoel prima en het is een van de weinigen die het geluid ongecomprimeerd verstuurd. Dit merk je vooral bij games en films omdat je geen lag hebt. Tel daarbij op dat Amphony's op 5,8GHz werken en je hebt geen storingen. Heb dit zelf al eens getest op The Reality, een grote lanparty is de beste plek om draadloze meuk te testen omdat iedereen allerlei wifi/bt/rf en andere rommel mee neemt. Helaas zijn de zenders niet echt geschikt voor mobiel gebruik maar op bureau vind ik het een ideaal ding :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt allemaal :P, dus het is niet echt een goed idee om een draadloze koptelefoon te gebruiken voor mp3 etc.

Dan wordt het toch maar eentje met draadjes.
Pagina: 1