Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe abbo afsluiten.

Maar als ik de privacy statements lees van bepaalde providers wordt ik een beetje ongelukkig.

Quotes van Hi en MTV mobile:

"Ook voor elektronische post geldt het briefgeheim. Dat betekent dat Hi geen kennis zal nemen van de inhoud van je e-mailberichten. Voor het onderhoud van de servers, die het mailverkeer verzorgen, is het noodzakelijk dat een kleine groep medewerkers van Hi, de beheerders, toegang heeft tot deze servers. Het is hen niet toegestaan e-mailberichten te lezen"."'

"MTV Mobile neemt geen kennis van de inhoud van je e-mailberichten. MTV Mobile neemt evenmin kennis van de inhoud van je chatberichten. Voor het onderhoud van de servers, die het mailverkeer verzorgen, is het noodzakelijk dat een kleine groep medewerkers van MTV Mobile, de beheerders, toegang heeft tot deze servers. Het is hen niet toegestaan e-mail- en chatberichten te lezen.

Dus hun kunnen mijn emails lezen/? 8)7 Ik dacht dat dat niet kon? Ik dacht dat email verkeer versleuteld was?

Verder maken ze profielen van je, die ze kunnen doorverkopen aan derden. Reclame etc.

Privacy statements:
Hi http://www.hi.nl/Overig/Privacy.htm
MTV Mobile http://gsm.mtvmobile.nl/m...&M5NextUrl=RAINF&M5Arg=42

Ik zou eerst toestemming moeten geven als ze mij gaan gebruiken voor reclame, dat doe ik als ik akkoord ga met de overeenkomst. Oplichters... De boel te lopen verdraaien.

Ik hoop dat ik hier verkeerd zit? Wat is jullie view hierop?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:44:

Dus hun kunnen mijn emails lezen/? 8)7 Ik dacht dat dat niet kon? Ik dacht dat email verkeer versleuteld was?
Waar staat dat je emails niet versleuteld zijn? Er staat alleen dat bij (periodiek) onderhoud aan de apparatuur, r mensen toegang moeten hebben tot de servers waar je data op staat. Nergens staat dat ze daar je emails kunnen en zullen lezen..

Daarnaast snap ik je opmerking oplichters niet, ze geven aan wat ze met je gegevens doen, maar ook wat je kan doen om dat tegen te gaan. Niets stiekem, niets in het donker, maar eerlijk vooraf aan je medegedeeld en met de manier om het tegen te gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Fly-guy op 21-11-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maar als ik de privacy statements lees van bepaalde providers wordt ik een beetje ongelukkig.
8)7

Ontopic: ik zou me er niet al te druk om maken :P Alsof Google niks van je opslaat en die site waar jij je vervolgens lekker op registreert... :)

[ Voor 24% gewijzigd door MensionXL op 21-11-2011 14:51 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 23:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik hoop dat ik hier verkeerd zit? Wat is jullie view hierop?
e-Mail transport is doorgaans gewoon platte tekst. Dus met iemand meelezen is kinderlijk eenvoudig. Als je dat zou willen...
Maar daar gaan de 2 gequote stukjes niet over. Die gaan over de tussentijdse opslag van je e-mail op hun servers, voordat jij het ophaalt.
Natuurlijk heeft een beheerder daar toegang toe. Hij moet immers in staat kunnen zijn om correcte werking en backups ervan te garanderen, cq problemen oplossen.
Daar hoort nou eenmaal bij dat hij bij die 'bestanden' moet kunnen komen, en als nadeel kleeft daar dan aan dat hij ze weleens zou kunnen gaan lezen. Er staat overigens heel duidelijk dat ze dat niet toe is gestaan. Zou het zo gemaakt zijn dat hij er echt niet bijkan, dan kan dat betekenen dat je na een serverstoring e-mail kwijt bent geraakt en nooit meer terugziet, of niet eens weet dat het bestond omdat het al weg was voordat je het gelezen had.

Dat geldt overigens voor alle beheerders, bij alle bedrijven, niet alleen in de telecom.
M.a.w. Je ziet het niet echt verkeerd, maar het is gewoon niet anders.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 21-11-2011 15:00 ]

Alles kan stuk.