Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is "sneller" ??? GTX570m 1,5 gig of GTX560m 3 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag aan de deskundigen hier.
Ben op zoek naar een "betaalbare" gamelaptop en heb mn oog op 2 types laten vallen:

MSI GT780DXR en Asus G74SX-TZ019V

Ze zijn praktisch identiek qua alles incl. prijs maarrrr

MSI heeft i7 2670QM en een gforce GTX570m met 1,5 gig geheugen

Asus heeft i7 2030QMen een gforce GTX560m met 3 gig geheugen

wat is nu sneller?? Een iets snellere processor en een nieuwere kaart met de helft minder videogeheugen of de Asus met 3 gig videogeheugen in een iets oudere kaart en met een iets tragere cpu.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Ik zou hier voor gaan GTX-570M

Bron benchmark
http://www.notebookcheck....rce-GTX-570M.56635.0.html

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik zou ook voor de MSI gaan, snellere processor en snellere videokaart.

3GB videogeheugen is leuk met resolutie's van cosmische proporties, maar bij 1920x1080 maakt het verschil tussen 1,5GB en 3GB echt niets uit.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 21-11-2011 10:51 ]

Verwijderd

Koop de MSI ziet er heel mooi uit ook en een HM67 chipset ASUS heeft HM65 :) .

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks voor jullie snelle reacties!

Ik twijfel echt enorm, want heb op pcworld.com de beide tests gelezen en daar komt de MSI echt een stuk slechter uit de verf dan de Asus, ikzelf heb geen ervaring met MSI of Asus.

Maar de balans gaat nu wel richting MSI gezien de reacties hier ;-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1.5GB is al behoorlijk wat. Ik heb die MSI hier nu liggen (de GT780DX 723NL) en ik zie eigenlijk geen reden om 't ding niet te kopen. Wat video betreft is het ding echt heerlijk snel. Benchmarks heb ik nog niet gedraaid, dus ik kan nog geen exacte getallen geven. Maar ik heb al wel gemerkt dat ik in GTA IV aan 1200MB geheugen genoeg heb (die game laat zo leuk zien hoeveel geheeugen je gebruikt), dus dan is de 1.5GB al meer dan voldoende.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:44:
hey thanks voor jullie snelle reacties!

Ik twijfel echt enorm, want heb op pcworld.com de beide tests gelezen en daar komt de MSI echt een stuk slechter uit de verf dan de Asus, ikzelf heb geen ervaring met MSI of Asus.

Maar de balans gaat nu wel richting MSI gezien de reacties hier ;-)
Ik heb de reviews van pcworld niet gelezen maar ik vind het BS als die Asus beter uit komt en 3gb voor een laptop vind ik ook BS tenzij je nog twee monitors erbij doet.

Kan die MSI monitor 120hz(3D) aan? anders zet die Asus uit je hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het wordt de: MSI GT780DXR 433NL
Na alle positieve reacties over MSI heb ik de knoop doorgehakt.
Heb nog heel even getwijfeld over een BTO maar las teveel negatieve verhalen over slechte beeldschermen en eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in een gerenomeerd merk dan in zo'n knutsellaptop (no offense).

Op dit moment heb ik trouwens een Toshiba Qosmio X300 nog steeds redelijk rap, maar voor nieuwe games is ie gewoon te oud, liefst had ik weer een Qosmio genomen maar die dingen zijn net als Audi in de autowereld, veeeeel te duur voor wat je krijgt..

Verwijderd

Toshiba Qosmio zo'n rode? De meest 8) laptop ooit heel mooi en idd die zijn niet goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, zo'n rode met van die vlammen erop en rode lichtjes in het toetsenbord etc, echt een hoerenkast van een laptop, weegt ook 150kg :p
Hij kan de minder zware spellen nog steeds wel aan, maar bv BF3 of Skyrim gaat niet zo soepel meer :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MSI GT780DXR 433NL binnen!

Heb gelijk Skyrim geïnstalleerd en hij draait zelfs op "ultra" als een tierelier

Dus bij deze wil ik jullie bedanken voor de tip om voor de MSI te gaan!!

Als ik hem wat langer heb plaats ik nog een ervaringentopicje of zoiets.
Pagina: 1