[OCZ SSD]Vertex3 120 GB en Onyx 64 GB vallen weg

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Op kantoor heeft mijn PC (HP machine) een OCZ Vertex3 120 GB en thuis heeft mijn PC (zelfbouw) een OCZ Onyx 64 GB.

Bij beide machines valt gemiddeld eens per 2 maanden de SSD uit. Windows geeft dan een BSOD en als ik reboot ben ik de SSD kwijt.
Elke keer is de oplossing een paar seconden de stroom eraf en dan doet de SSD het weer.

Het is geen hele grote ramp, maar wel vervelend en irritant.

Wie weet of dit vaker voorkomt bij SSD's of is dit specifiek voor OCZ?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
Specifiek voor OCZ nee, wel specifiek voor sandforce.
De enige oplosing is een niet-sandforce drive.

Verwijderd

Ik heb al jaren meerdere Vertex / OCZ SSD's in RAID0 op meerdere systemen en er is nog nooit zoiets gebeurt!

-Firmware van de SSD's wel eens geupgrade?
-Hebben de systemen de laatste BIOS & chipset drivers?
-Hoe zitten de drives aangesloten, wel degelijk vast en nieuwe kabels, worden de systemen vaak verplaatst?
-Op welke controller zitten de drives en zitten daar nog andere HDD's op?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 00:22 ]

Verwijderd

@larsiano: Sandforce SSDs hebben vele malen meer problemen dan niet-Sandforce SSDs. Dus je bent wel een van de gelukkigen als je nog geen BSOD (blauwe scherm) problemen of uitvallende Sandforce SSDs hebt gehad. Maar dat betekent niet dat de problemen er niet zijn; een beetje rondzoeken op storage fora en je komt erachter dat het niet voor niets is dat Sandforce/OCZ zo'n slechte reputatie heeft. De uitval is extreem hoog.

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:21:
Ik heb al jaren meerdere Vertex / OCZ SSD's in RAID0 op meerdere systemen en er is nog nooit zoiets gebeurt!

-Firmware van de SSD's wel eens geupgrade?
-Hebben de systemen de laatste BIOS & chipset drivers?
-Hoe zitten de drives aangesloten, wel degelijk vast en nieuwe kabels, worden de systemen vaak verplaatst?
-Op welke controller zitten de drives en zitten daar nog andere HDD's op?
Kijk maar op internet of hier op tweakers, sandforce controlers vallen gewoon met bosjes uit.

Verwijderd

Wat ik zo gek vind is dat beide SSD's het zelfde lijken te doen in verschillende systemen. Ik zou het wel een heel apart verschijnsel vinden

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Heb je de firmware al geupdate?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:31:
Wat ik zo gek vind is dat beide SSD's het zelfde lijken te doen in verschillende systemen. Ik zou het wel een heel apart verschijnsel vinden
Juist niet.. Dat betekent dat het probleem ligt bij de gemeenschappelijke factor: de SSD.

En inderdaad.. dit is een bekend probleem. RMAén en een non-sandforce SSD kopen of leer ermee leven.

• Philflow

Philflow

Voordat je aan dat soort rigoreuze maatregelen begint natuurlijk eerst de firmware updaten. Volgens enkele berichten zou de laatste firmware het moeten oplossen.

• Hell-Slave
Philflow schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:13:
Voordat je aan dat soort rigoreuze maatregelen begint natuurlijk eerst de firmware updaten. Volgens enkele berichten zou de laatste firmware het moeten oplossen.
Als je op het OCZ forum kijkt lijkt niet voor iedereen een firmware de oplossing te zijn.
http://www.ocztechnologyf...port-and-discussion-forum

• Philflow

Philflow

Ik zeg ook niet dat ik het zelf geloof. Als je OCZ moet geloven is de laatste firmware altijd de oplossing voor alle issues.

Voor de OP is het echter wel van belang dat hij eerst de firmware update. Helaas nog geen reactie van zijn kant.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 22-11-2011 16:28 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn OCZ Vertex 2 (altijd keurig laatste firmware). Bij mij viel de de drive ongeveer om de 4-6 weken uit en na een (harde) reset ging die weer als een speer.

Echter 8 maanden na dat ik de SSD aangeschaft had werdt deze weer niet herkend (ook niet meer in andere pc of andere sata poort). Nu was ie definitief overleden en heb inmiddels een nieuwe Vertex 2 gekregen waar ik tot nu toe nog geen problemen mee heb gehad (even afkloppen).

Zorg dus voor een goede backup voor het geval dat.

Mischien heeft OCZ een hogere uitval maar ik ga ervan uit dat ze dat wel onder de knie krijgen en hoop dat mijn nieuwe schijf het zo goed blijft doen als ie nu doet.

Verwijderd

Misschien, ja..

Het is al lang bevestigd dat sandforce schijven een stuk vaker mankementen vertonen als de rest van de controllers.
Pagina: 1