Ik heb een linux bak opgezet, met 3 nics erin (ja 3, en ze werken prima
)
eth0 het internet
eth1 het 192.168.0.0 netwerk
eth2 het 192.168.1.0 netwerk
ik zit nu via eth1 op het internet, alles werkt heerlijk, alles werkte ook perfect bij m'n andere computer, die op het andere netwerk zit
tot recent het heel vaag werd ineens
als de andere computer opgestart werd, kon deze geen connectie maken met het internet! terwijl de computer op eth1 dat wel kon.
ik kon met geen mogelijkheid ook maar eth2 pingen vanaf die andere computer
ook ging ik vanaf de linux bak die andere computer pingen. geen resultaat.
Het vreemde is dat ze hier en daar exact 7x heen en weer pingen, dit is om de zoveel tijd, 't is heel vreemd
als ik nu die linux bak restart heeft die computer gewoon weer internet alsof er niets aan de hand is. Als die andere windows computer de volgende dag weer aangaat moet eerst de linux bak opnieuw gestart worden voordat er op geinternet kan worden
dit probleem doet zich niet voor bij deze computer
terwijl dezelfde instellingen gebruikt worden (okee, die andere comp is win98 en deze win2k, maar hij heeft altijd gewerkt!)
ik vind het vreemd!
eth0 het internet
eth1 het 192.168.0.0 netwerk
eth2 het 192.168.1.0 netwerk
ik zit nu via eth1 op het internet, alles werkt heerlijk, alles werkte ook perfect bij m'n andere computer, die op het andere netwerk zit
tot recent het heel vaag werd ineens
als de andere computer opgestart werd, kon deze geen connectie maken met het internet! terwijl de computer op eth1 dat wel kon.
ik kon met geen mogelijkheid ook maar eth2 pingen vanaf die andere computer
ook ging ik vanaf de linux bak die andere computer pingen. geen resultaat.
Het vreemde is dat ze hier en daar exact 7x heen en weer pingen, dit is om de zoveel tijd, 't is heel vreemd
als ik nu die linux bak restart heeft die computer gewoon weer internet alsof er niets aan de hand is. Als die andere windows computer de volgende dag weer aangaat moet eerst de linux bak opnieuw gestart worden voordat er op geinternet kan worden
dit probleem doet zich niet voor bij deze computer
terwijl dezelfde instellingen gebruikt worden (okee, die andere comp is win98 en deze win2k, maar hij heeft altijd gewerkt!)
ik vind het vreemd!
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere