Template deploy BSOD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 16:31
Wij hebben een redelijk grote ESXi omgeving waarin een paar clusters draaien op ESXi gebasseerd.
DRS staat aan, EVC staat uit.
Nu hebben we 3 hosts in 1 bepaalde cluster staan (allemaal via HBA kaarten met de SAN verbonden)
Als we een template deployen met/zonder sysprep (beide gevallen), we starten deze op op node A van de cluster krijgen we bijna direct een BSOD van onze Windows 2008 R2 STD server template multiprocessor_configuration_not_supported stop: 0x0000003E. Als we daarna dezelfde template op node B zetten, werkt alles zonder problemen. Standaard heeft onze template 1vCPU, vanaf het moment dat je een 2de vCPU toevoegt doet het probleem zich voor op node B. Het probleem doet zich dus niet voor met maar 1 vCPU, dat werkt de template op alle nodes.
(EDIT: Ik heb het net met een Windows 7 template geprobeerd, deze doet exact hetzelfde)

Eerst dacht ikzelf aan EVC mode: die staat momenteel uit, maar sowiezo, dit zijn allemaal blades in een bladecenter, die hebben allemaal dezelfde CPU's.
Verder heb ik op die BSOD verder gezocht in combinatie met VMware maar daar vond ik niet veel hulp.

Hebben de mensen hier nog een idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door X-DraGoN op 21-11-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Een compleet nieuwe installatie, dus geen gebruik gemaakt van de template, zelfde resultaat.
Ergens iets met de config in de host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je zegt dat je DRS aan hebt staan, dat betekend dat je dus een dure VM licentie hebt gekocht bij *leverancier X* waarschijnlijk...? Daar zou je sowieso aan moeten kunnen kloppen voor support.

Mijn gevoel zegt dat de hardware brakkig is. Wat voor blades gaat het om en hoe oud zijn ze? Of er gaat iets met je SMP niet goed in je 2k8 template/installatie... EVC lijkt me stug gezien het dezelfde CPU's schijnen te zijn.

Overigens, het kan geen kwaad om alle CPU's na te lopen met een CPU identify tooltje. Kijken of wel dezelfde stepping etc. zijn. Dat wil ook nog wel eens uitmaken.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Wat voor hardware draai je?

Heb hetzelfde gehad met HP 380G7 met een bepaalde BIOS versie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
WhizzCat schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:16:
Je zegt dat je DRS aan hebt staan, dat betekend dat je dus een dure VM licentie hebt gekocht bij *leverancier X* waarschijnlijk...? Daar zou je sowieso aan moeten kunnen kloppen voor support.

Mijn gevoel zegt dat de hardware brakkig is. Wat voor blades gaat het om en hoe oud zijn ze? Of er gaat iets met je SMP niet goed in je 2k8 template/installatie... EVC lijkt me stug gezien het dezelfde CPU's schijnen te zijn.
ProLiant BL460c G6 (2 * Quad-Core Intel Xeon, 2333 MHz, 48 Gb ram)

Ik ga morgen die blade eens rebooten en kijken of die virt. flag voor de CPU's aan of uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

X-DraGoN schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:35:
[...]

ProLiant BL460c G6 (2 * Quad-Core Intel Xeon, 2333 MHz, 48 Gb ram)

Ik ga morgen die blade eens rebooten en kijken of die virt. flag voor de CPU's aan of uit staat
:O dat is vreemd. Zou inderdaad wel eens met bios versie te maken kunnen hebben. WIj hebben zelf de G7 modelletjes geloof ik (ik zit meer in de netwerkkant), maar daar hebben we ook wel wat netwerk issues meegehad. Netwerkkaart firmware deed vreemd.

Ik zou eens kijken of het allicht mogelijk is de firmware eens te checken! Kijken of daar alles up to date is. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
De oorzaak van het probleem is duidelijk geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2aMM6.png

In hetzelfde machine waarop dat de crashes voorkomen, zitten 2 dezelfde XEON CPU maar van een andere stepping. (zoals je kan zien in de screenshot) Zolang de virtuele server gebruik maakt van verschillende cores op 1 CPU was er geen probleem, maar vanaf het moment dat hij begon verschillende fysieke cores te gebruiken, crashed Windows en ben je dus de pineut.

Oorzaak gevonden, nu vragen voor een nieuwe (oude) CPU :)
Pagina: 1