Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foutmelding bij starten programma vanuit CMD of via batch

Pagina: 1
Acties:

• vos01190
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op tweakers en twijfel of ik met deze vraag hier terecht kan. Mod me er dus gerust uit als ik hele slechte dingen doen cq rare vragen stel

Het gaat om het volgende probleem. Ik heb via windows XP *.bat bestanden gemaakt voor kinderspelletjes die het volgende doen:

resolutie aanpassen
Cd mounten in deamon
spel starten en wachten tot dit afgesloten is (middels start /wait)
Resolutie herstellen
Cd unmounten

Voorheen werkte dit allemaal probleemloos (al 4-5 jaren), echter sinds een verse install van win XP (een homebrewn uitgeklede versie, omdat PC met SP3 wel erg langzaam werd) krijg ik bij twee Disney verhalenstudios (Kleine zeemermin en Poeh + de honingboom) een algemene bescherminsfout
Nu ben ik er inmiddels achter dat deze fout optreedt zodra ik het programma probeer uit te voeren via CMD, bij opstarten via windows (dubbelklikken) is er geen probleem, bij starten via CMD de foutmelding. Ook extra opties bij het start commando geven geen soelaas.

Ik vermoed dat het ligt aan een optie die in mijn uitgeklede versie niet mee geinstaleerd is, weet iemand wat tot dit probleem kan leiden en hoe ik dit kan oplossen. Graag zonder wederom alles opnieuw te hoeven installeren.

Gefeliciteerd dat je door dit stuk tekst hebt weten te werken :O ;)
Dank voor een eventuele oplossing _/-\o_

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Zonder verdere details kan ik alleen maar een tip geven hoe je het verder kunt onderzoeken:
Haal de @echo off uit je bat-file en roep die bat-file vervolgens handmatig aan vanuit een cmd-venster.
Zo zie je elk commando dat uitgevoerd wordt tot het punt waar de fout optreedt.

• vos01190
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ben er inmiddels achter dat het niets met de batch te maken heeft

als ik cd handmatig mount, resolutie via configuratiescherm aanpas, en vervolgens het *.exe bestand start vanuit een CMD-omgeving in venster krijg ik een foutmeldign van het programma.
Als ik het via windows explorer start of via een fullscreen CMD-omgeving start het programma probleemloos.

Ik heb het nu opgelost door de Batch gemaximaliseerd te starten vanuti de snelkoppeling.
Kennelijk gaat windows anders om met toewijzen van rechten en/of bronnen aan cmd afhankelijk van of deze fullscreen draait.

Ik zal dat in de toekomst nog weleens uitzoeken. voorlopig werkt het in ieder geval