Setup: Dell 1558 studio laptop met Intel i3 Core 230M. Vooral de GPU wordt zwaar belast, hij moet 3 grote schermen en laptopscherm tegelijk van input voorzien. Door geklooi met drivers, kan ik mijn laptop niet uitzetten. Dan worden de drivers gereset bij opstarten, [long story insert]. Zaak is dus dat hij eeuwig blijft draaien.
.
Wanneer hij belast wordt, zie ik de temperatuur soms tegen 85C aankruipen. In coolerpads ben ik niet geïnteresseerd. Laptop is bijna dichtgeklapt, dus blokjes als poten onder laptop gezet, zodat hij aan onderkant 1 cm speling heeft. Dan kan de warme lucht ook langs onderkant wegstromen. Niet dat het veel helpt, maar soit.
Idle zit hij op 55C á 60C. Nog aardig veel, maar wel in safety zone.
.
De hamvraag is, of het wel verantwoord is om de laptop dag en nacht op 55/60C te laten draaien zonder dat het ooit afgekoeld wordt?
Wanneer hij belast wordt, zie ik de temperatuur soms tegen 85C aankruipen. In coolerpads ben ik niet geïnteresseerd. Laptop is bijna dichtgeklapt, dus blokjes als poten onder laptop gezet, zodat hij aan onderkant 1 cm speling heeft. Dan kan de warme lucht ook langs onderkant wegstromen. Niet dat het veel helpt, maar soit.
Idle zit hij op 55C á 60C. Nog aardig veel, maar wel in safety zone.
De hamvraag is, of het wel verantwoord is om de laptop dag en nacht op 55/60C te laten draaien zonder dat het ooit afgekoeld wordt?