Toon posts:

Printer installeren in Virtuele windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb een printer gekregen van een vriend, een lexmark x1155. Deze printer is al een tijdje in de omloop en heeft daardoor geen geschikte drivers voor windows7, welke ik gebruik. Ook de drivers voor vista of xp werken niet icm windows7. Dit betekent dat ik de printer met geen mogelijkheid aan de praat kreeg in windows7.

Nu kwam ik er via google op dat het runnen van een virtuele windows xp een oplossing kon zijn. Ik zou dan daar mijn printer in moeten installeren met de xp drivers, klinkt logisch.

Nu heb ik via virtual pc een virtuele computer met windows xp (32bit) geïnstalleerd. Als ik dan echter mijn printer via de usb insteek, dan komt deze printer alsnog binnen via de echte computer met windows 7, en niet via de virtuele pc met windows xp. Hierdoor heb ik hem dus nog steeds niet werkende kunnen krijgen.

Kan iemand mij verder helpen met hoe ik deze printer daadwerkelijk op de virtuele xp kan proberen te installeren?

Alvast hartelijk bedankt!!
Mvg Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Gebruik je VirtualBox, VMware?...

In VMware Workstation

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0eRl1.png
Zoek de printer op in dit lijstje:
Klik op Connect (Disconnect from Host), en dan is de printer verbonden en kun je de drivers installeren.

In VirtualBox kan ik mij voorstellen dat het ongeveer hetzelfde zal zijn, alleen ergens anders.

[ Voor 96% gewijzigd door Matthew op 21-11-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
Goeienacht,

Waarom zo moeilijk vraag ik mij af ;)

Je kan handmatig een printer installeren die nog geen goeie drivers heeft voor windows 7.
Dit gaat namelijk via de 'plug and play' manier.

1:Plug de printer in en download de drivers voor windows vista/xp
2:Ga naar configuatiescherm--> printers en hardware blabla ( ik weet zo niet hoe het precies vermeld staat met de nederlandse versie van win 7 ;(

Als het goed is zie je daar nu iets in de trend van "USB apparaat''
( misschien wel zo handig als je alle andere usb apparaten eruit haalt om verwarring te voorkomen )

3:Nu doe je rechtermuiskop en vervolgens eigenschappen.
4:Daarna ga je naar het tabje 'Hardware' en vervolgens weer eigenschappen in dat venster wat je ziet
5:In het volgende venster heb je ene tabje met 'algemeen' en kies je voor 'aanpassen' ( Change settings met de engelse versie )
6: Klik nu op Driver updaten
7: Nu kies je voor handmatig zoeken, en verwijs je de boel door naar de drivers die je in het begin had gedownload.

.... had toch niets te doen, hopen dat ik je kon helpen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Matthew: ik gebruik virtual pc van microsoft, geen goed idee dus?
@fish, ja inderdaad daar gedownload
@beunhaasbaas, ik ga het even proberen op die manier, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

Zelf ook altijd deze printer gebruikt, en ik weet zeker dat er een driver is voor deze printer in Windows 7. Zal je even goed moeten googlen, kan ook zijn dat het de Vista driver was die goed werkte onder Windows 7.

Succes

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01-2019
welke versie van virtual pc gebruik je ? gewoon de standaard Virtual xp die je voor windows 7 kan downloaden of heb je zelf een virtuele xp geinistallerd ??

http://www.microsoft.com/...-pc/features/compare.aspx

op die site staat wat de virtuele windows xp voor windows 7 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CQAH, heb echt al heel veel gezocht naar een windows7 driver, maar dat levert niets op. De windows vista werkt inderdaad het beste. Bij eigenschappen van de printer staat dan dat het apparaat correct werkt, maar er staat wel nog een uitroepteken bij de x1100 series in het "apparaten en printers" menu. Bovendien kan ik hem dan alsnog niet gebruiken bij het printen in bijvoorbeeld word.

@mmbrinker, ik heb zelf een virtuele xp geïntstalleerd. ik zie inderdaad dat ik microsoft virtual pc 2007 gebruik. Ligt het daar aan denk je?

@Beunhaasbaas: Dat lijkt niet te werken voor me. Als ik hem naar het bureaublad stuur, kan hij de executable die de driver moet installeren niet vinden. Ik kan hem ook alleen maar naar het bureaublad sturen (de folder waar de executable zich bevind). Ik kan niet daadwerkelijk het bestand selecteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[b][message=37174873,noline]@Beunhaasbaas: Dat lijkt niet te werken voor me. Als ik hem naar het bureaublad stuur, kan hij de executable die de driver moet installeren niet vinden. Ik kan hem ook alleen maar naar het bureaublad sturen (de folder waar de executable zich bevind). Ik kan niet daadwerkelijk het bestand selecteren :/
Dat komt omdat windows de .inf zoekt.En die zit ingepakt in de .exe.Je moet de file cjrX1100en.exe oid uitpakken met bijvoorbeeld winrar, rechtermuisknop en "extract to" kiezen.Daarna kun je met de methode van Beunhaasbaas proberen de driver te installeren.
Succes!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, heb het zo gedaan en hij vond inderdaad het stuurprogramma en installeerde deze. Bij eigenschappen staat inderdaad nu dat het apparaat correct werkt. Toch blijft er zo'n geel uitroepteken bij de printer staan en kan ik niet met deze printer printen via word o.i.d.

Wel kan ik, als ik dubbelklik doe op de printer de scanfunctie gebruiken. Heb dit net even getest en ik kon gewoon een pagina scannen die hij doorstuurde naar mijn pc.. Helaas kan ik hem dus niet als printer selecteren:s Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Geen idee waarom hij niet werkt, misschien dat de driver toch niet de juiste is

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:27:
@CQAH, heb echt al heel veel gezocht naar een windows7 driver, maar dat levert niets op. De windows vista werkt inderdaad het beste. Bij eigenschappen van de printer staat dan dat het apparaat correct werkt, maar er staat wel nog een uitroepteken bij de x1100 series in het "apparaten en printers" menu. Bovendien kan ik hem dan alsnog niet gebruiken bij het printen in bijvoorbeeld word.

@mmbrinker, ik heb zelf een virtuele xp geïntstalleerd. ik zie inderdaad dat ik microsoft virtual pc 2007 gebruik. Ligt het daar aan denk je?

@Beunhaasbaas: Dat lijkt niet te werken voor me. Als ik hem naar het bureaublad stuur, kan hij de executable die de driver moet installeren niet vinden. Ik kan hem ook alleen maar naar het bureaublad sturen (de folder waar de executable zich bevind). Ik kan niet daadwerkelijk het bestand selecteren :/
probeer anders is de windows xp mode voor windows 7 die te downloaden is op de microsoft site. deze heeft wel printer ondersteuning .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie. Helaas heb ik home premium, daarvoor is geen xp modus beschikbaar, nogal karig vind ik.
Dan toch met VMware ofzo proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Mooi om te zien dat je verder bent gekomen. Maar je zegt dat je nu nog een geel uitroeptekentje overhoudt?
Dat kan duiden op een andere verkeerde instelling, vind het namelijk raar dat je er wel mee kan scannen.

Ga nog eens naar Printers en apparaten, en doe eens rechtermuisknop op die printer en dan instellen als standaard printer. Het kan ook wezen dat de printer nog op offline modus staat. Dit schakel je simpel uit door de wachtrij op te vragen en dan het tabje Printer te openen waarna je kunt kiezen de printer wel of niet op offline modus te zetten, mocht je het niet weten.

En heb je in Word, klinkt misschien amateuristisch, wel de goeie printer geselecteerd? Niet dat hij nog op op XPS document writer staat oid.

[ Voor 14% gewijzigd door beunhaasbaas op 22-11-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staan zowel de opties "printer instellen als standaard printer" en "afdruktaken weergeven" voor deze printer niet ertussen. Er staat wel dat probleemoplossing nog vereist is voor de printer. Echter als ik bij eigenschappen van de printer kijk, staat dat het apparaat correct werkt. Ik upload even 3 screenshots voor wat meer duidelijkheid. De canon printer die je ziet is de printer die bij mijn ouder thuis staat. Bij deze printer kan ik uiteraard wel kiezen voor standaardprinter en afdruktaken, omdat ik geen driver problemen had bij deze.

de foto's:
http://imageshack.us/photo/my-images/803/configscherm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/607/eigenschappen1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/853/eigenschappen2.jpg/

De probleemoplossing die windows voorstelt brengt me echter naar de standaard driver voor de x1100 serie, diegene die ik juist geïnstalleerd heb. Dus het lijkt erop dat die driver gewoon niet volledig voldoet voor windows7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:33:
Thanks voor je reactie. Helaas heb ik home premium, daarvoor is geen xp modus beschikbaar, nogal karig vind ik.
Dan toch met VMware ofzo proberen?
VWware kan je altijd doen draai zelf ook een aantal vmware omgevigen dan die heeft wel printer ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via VMware is het gelukt! Het is jammer dat het niet even wat makkelijker kon, maar het is niet anders.
In ieder geval hartstikke bedankt dat jullie even wat tijd hebben vrij gemaakt om me te helpen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Doe eens hetzelfde truukje voor 'Ondersteuning voor USB afdrukken'
Probeer daar eens diezelfde drivers voor te installeren. En mooi dat je hem inmiddels al wel aan de praat hebt gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:42:
Via VMware is het gelukt! Het is jammer dat het niet even wat makkelijker kon, maar het is niet anders.
In ieder geval hartstikke bedankt dat jullie even wat tijd hebben vrij gemaakt om me te helpen, top!
mooi dat het is gelukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dezelfde driver voor "ondersteuning voor USB afdrukken" installeren doet ie niet. Maakt ook niet zoveel uit, ik ben tevreden met hoe het via VMware werkt. Nogmaals bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

Mooi om te horen dat je tot een oplossing bent gekomen ;-) Zal vanavond thuis nog even kijken of ik de driver nog heb liggen. Mocht ik hem nog hebben, zal ik hem wel op internet gooien. Zodat je dan ook zonder VMWare kunt werken.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem.

Op mijn nieuwe Mac draait ook Windows XP m.b.v. VirtualBox 4.1.8. De printer werkt prima op de Mac, maar het lukt me niet hem automatisch te laten detecteren door Windows XP,

De Windows-drivers zijn nu ook geinstalleerd, maar de printer wordt nog steeds niet gevonden, ook niet als "netwerkprinter die met een andere computer gevonden is". Het Windows netwerk wordt wel gevonden maar als je erop klikt komt de printer zelf niet in beeld.

Ook printerdiagnose en -herstel (te vinden onder programma's, Canon Utilities, My printer) vindt de printer niet. In de lijst met printers komt de Canon MX310 niet voor en de cd-rom heb ik niet meer.

Kan iemand een oplossing bieden. Dank voor de moeite.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14

TheVMaster

Moderator WOS
@fondue:

Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 27-02-2012 23:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.