P3B-F Bios troubles...

Pagina: 1
Acties:

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 14:58
Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een ASUS P3B-F. Het bordje is echt super! Maar ik heb 1 klein probleempje:

Zodra ik de stroom van mijn moederbord afgooi (om bijv PCI kaartjes te wisselen ofzo) dan wordt ook automatisch mijn complete BIOS (instellingen) gewist; zodra de spanning er weer op staat (na +- 2 minuten) dan start mijn PC op en moet ik meteen ALLE BIOS SETTINGS opnieuw invoeren (van procssor snelheid tot APM!). Zijn er nog andere P3B-F gebruikers die bekend zijn met dit probleem? Oh ja ik gebruik de laatste bios (1005).

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou hem terugbrengen, waarschijnlijk is je CMOS batterij kaduuk. Valt gewoon onder garantie. Mijn p3b-f had dat iig niet.

Verwijderd

Is idd waarschijnlijk batterijtje
kost maar iets van 3 piek ofzo

ik heb nergens last van en draai ook 1005

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Er is ook een optie in de BIOS die zegt: "BIOS Update:diable/enable" of zoiets. Kijk ff in de instellingen die daar op lijkt. Anders vertel ik het je morgen. Maybe helpt het.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Clear CMOS jumper toevallig verkeert staan

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 14:58
OK Hij doet het weer!;

Ik heb ff het batterijtje aangedrukt en de BIOS setting op NO UPDATE gezet en hij draait weer en bewaard zijn BIOS-settings als de stroom er af ligt. Alhoewel ik erg tevreden ben over dit ASUS plankje zal het de volgende keer echt weer een ABIT worden.

Rien
Pagina: 1