Toon posts:

[PW] Slecht leverbare artikelen in de spotlight

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Het is me nu al een paar keer op gevallen van artikelen die ik soms op frontpage van de pricewatch zie bij de betreffende leveranciers helemaal niet op voorraad zijn.

Het artikel waar ik nu over heb is pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10 deze word bij Azerty voor € 31,87 aangeboden en dat vind ik een mooie prijs voor een class 10 kaartje.

En ik zou hem opzich wel graag willen bestellen want ik heb nu een 8GB kaartje en 32GB zou geen overbodige luxe zijn.

Wat mij dus tegen houd bij bestellen is dat ik eigenlijk geen goeie indicatie krijg voor de levertijd en alleen geven ze een indicatie bij Flevo.eu en dat is 1 tot 10 werkdagen, maar ze willen wel allemaal dat ik vooruit betaal en dat zie ik niet zo zitten, want ze hebben het niet eens op voorraad.

Ik vind eigenlijk ook dat je niet iets zou moeten verkopen als je niet op voorraad hebt, maar dat is mijn mening dan. Zou ik met gerust hart kunnen bestellen of is het zeer waarschijnlijk een horror verhaal waar ik heel lang mag wachten of uiteindelijk niet geleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even voor de duidelijkheid: kaart je nou een probleem aan dat indicaties in de PW niet kloppen met de voorraad van de winkels, of vraag je je af of het verstandig is om vooruit te betalen en te bestellen bij een winkel waarvan je niet zeker weet of ze het product wel op voorraad hebben?

In dat laatste geval past dit topic namelijk beter in het Shopping Forum, waar we discussieren over online winkelervaringen, terwijl dit Pricewatch forum specifiek bedoeld is voor feedback op het Pricewatch onderdeel van Tweakers.net :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kaart een probleem aan dat artikelen in de spotlight komen die helemaal niet op voorraad zijn bij geen enkele leverancier en als 2e inderdaad of het dan wel verstandig is om te bestellen en vooruit betalen is bij deze winkels helaas dan de enige optie.

Ja ik denk dat topic inderdaad dan beter in het shopping forum past, want grootste gedeelte gaat puur over de voorraad en of inderdaad verstandig is om dan te bestellen, want voor je weet ben je geld 30 dagen kwijt en leveren ze niet.

Ik dacht in eerste instantie dat het in forum gedeelte pricewatch thuis hoorde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, artikelen die slecht/niet leverbaar zijn, maar wel in de spotlight komen klinkt wel als iets waar we eens over na zouden moeten denken.

In feite hebben we gegevens over leverbaarheid, dus zouden we daarmee rekening kunnen houden bij het kiezen van de spotlight items.

Ik laat het topic voorlopig even hier in PW staan. De feedback op de PW spotlight functie vind ik voor nu een interessanter discussiepunt dan de vraag of het verstandig is om vooruit te betalen en bestellen bij een winkel waarbij iets niet op voorraad is.

Ik pas de titel even aan, zodat duidelijker is wat de kwestie is die je wil aankaarten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2011 22:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed overigens ook dat prijs wellicht ook niet klopt, want dit artikel wat ik dan toevallig in spotlight zag staan ( ik was echt niet op zoek naar een sd kaartje ) is een class 10.

En als ik als voorbeeld in pricewatch neem pricewatch: Adata microSDHC 32GB Class 4 + Adapter een class 4 die is ongeveer even duur, maar wel direct leverbaar. Je ziet overigens nu ook bij hardeschijven dat ze niet leverbaar zijn maar ze wel voor € 50 aangeboden worden.

En bij die class 10 heb ik dat idee ook beetje want bij conrad kost ie ruim het dubbele.

EDIT

Ik heb azerty een mailtje gestuurd over de leverbaarheid en aangeven dat ik best wil bestellen, maar niet vooruit wil betalen omdat zij het niet op voorraad hebben. Ik denk waarschijnlijk dat de klant niet koning is bij azerty dus dat zij niet eerst eentje in voorraad bestellen bij hun leverancier en daarna mij inlichten dat hij nu op voorraad is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Bij mijn weten hebben we de afgelopen maanden geen SD-kaartjes in de Spotlight gehad. Ben dus benieuwd wat je wel bedoelt.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou met spotlight bedoel ik waarschijnlijk iets anders dan jullie, maar het komt hoe dan ook in de spotlight en dan wel op de frontpage, dus niet bij frontpage van pricewatch, hij komt dus direct in spotlight van de frontpage.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n3ppY0e2l8a1P3nBTE7BNTZw/full.jpg
Onder de kop pricewatch staat dat sd kaartje waar ik over had. Als ik de reviews van azerty lees dan loop je bij bestellen dus mooi risico dat je lang je geld kwijt bent, ze bieden het wel aan maar het is niet leverbaar en dat vind ik fout en daarom zou het niet onder de aandacht gebracht moeten worden.

Dus dat je wel populaire producten daar neer zet, maar dan een filter erbij die kijkt naar de voorraad en als er geen voorraad is dat hij dan niet in de spotlight komt of onder de kop populaire producten. Het is blijkbaar wel een populair product, maar heeft dat met views te maken? Want heb dit kaartje al vorige week gezien en toen was er ook geen voorraad en nu ook nog niet.

Het product kan gelukkig wel besteld worden op rekening bij azerty, dus dan maakt de levertijd niet zoveel uit en ben je geld niet kwijt mochten ze onverhoopt niet kunnen leveren, maar vele webshops hebben die optie niet.

offtopic:
Het is gelukkig wel mogelijk om te bestellen en pas te betalen wanneer zij het object op voorraad hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
De populaire PW-producten op de T.net frontpage zijn gebaseerd op populariteit. Deze worden dus niet gemodereerd.

Een filter op basis van beschikbaarheid is niet wenselijk. Bijvoorbeeld een nieuw game dat nog niet leverbaar is, maar wel degelijk populair is, wordt dan ook niet meer zichtbaar.

En bovenal moet er niet vergeten worden dat je als consument zelf ook nog enige verantwoordelijkheid hebt. De meer dan een half miljoen prijzen in de Pricewatch worden automatisch gekoppeld. Het is niet te doen deze te controleren. De verantwoordelijkheid ligt bij de retailer om ervoor te zorgen dat de prijs, levertijd en leveringskosten kloppen. Zo niet en we krijgen dit te zien/horen, blokkeren wij de prijskoppeling.

Een retailer is ook zelf verantwoordelijk voor het zichtbaar maken van slecht leverbare artikelen. Aangezien de gegenereerde traffic vrijwel niets oplevert, zijn ze hier ook niet bij gebaat. Toch kan de retailer een reden hebben de artikelen te laten zien. Deze kan commercieel, organisatorisch, of anders van aard zijn.

In dit geval lijkt alle informatie gewoon te kloppen. De levertijd wordt zodoende twee keer getoond. Als je dan toch nog tot koop overgaat, is dit niet alleen anderen te verwijten. Tevens kan je dan in de meeste gevallen de bestelling gewoon cancellen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay heel duidelijk je verhaal. Wellicht tussen haakjes bij lange levertijd aanraden niet vooruit te betalen want meeste webshops bieden geen mogelijkheid om te betalen wanneer op voorraad is of achteraf te betalen ( Of is dit iets wat een consument zelf al zou moeten weten ).

Ik mocht bij azerty betalen wanneer ze op voorraad hebben, maar eigenlijk is dat nergens aangeven en kreeg ik dat te horen naar een e-mail conversatie dat ik zo pas hoefde te betalen wanneer het op voorraad was.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 19:26
Ik hoop dat de kaartjes wel geleverd worden, want ik heb al wel betaald. Het gaat dus ook om precies het zelfde kaartje bij dezelfde webshop. Eind vorige week was het kaartje volgens mij nog wel op voorraad, dus, ik heb goede hoop op levering :)

Het valt me ook op dat het product nu uit de pricewatch is gehaald, maar nog wel op de site van Azerty staat. Is dit vanuit Tweakers gebeurd, naar aanleiding van dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het product staat nog in de pricewatch en word ook nog bij azerty aangeboden echter levertijd is nog steeds onbekend. Ik heb maandag namelijk een order geplaats, maar ik wou niet vooruit betalen omdat uit de feedback van azerty me duidelijk werd dat ze de koop overeenkomst gewoon doen ontbinden wanneer de prijs bij de leverancier duurder is bijvoorbeeld.

Net een e-mail van azerty gekregen dat ze pas op 13-01-2012 verwachten. En de gegeven prijs zou een dag prijs zijn. Ik ga kijken of flevo.eu wel voor zijn opgeven prijs binnen de 10 dagen kan leveren, maar ik betaal niet vooruit.

Was bij Azerty dus toch waar ik voor vreesde, niet te leveren als je 50 dagen levertijd hebt en het product wel nog bent verkopen dan ben je als webshop fout bezig.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 17:00 ]

• AMD1800
@DonnieYen: Ik zie het mailtje ook net. Dit had ik niet aan zien komen. Moet ik weer mijn geld zien terug te krijgen. Balen! Ik betaal ook niet meer vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu bij flevoland proberen, ik heb al een shopreview geplaats voor azerty zodat mensen van de handels praktijken van azerty tenminste op hoogte zijn.

Ik had gelukkig niet vooruit betaald dus hoef ook niet op geld te wachten. Flevoland geeft een verwachte levertijd van 1 tot 10 dagen aan.

Ik wil die sd kaart namelijk wel voor dat geld, maar als ze beide niet voor dit bedrag kunnen leveren dan hoef ik het niet te hebben. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen wat azerty doet, lekker door blijven verkopen maar praktisch niet kunnen leveren. En mensen die al betaald hebben kunnen ze 30 dagen lang rente over hun geld van trekken.

Meeste mensen zullen dat als non argument bestempelen, maar als je veel vooruit betalingen heb dan kun je flink wat rente vangen over dat geld en ze geven jouw geen rente op je geld wat je voorgeschoten hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 17:33 ]

• AMD1800
@DonnieYen: dat wat jij aanhaalt in je laatste alinea is juist een van de redenen waarom een bedrijf wel zo goedkoop wilt leveren. Daarnaast wil een leverancier bij een bestelling die zo ver vooruit ligt ook wel een korting geven volgens mij. Dus, op twee manieren wat verdient: kostprijs omlaag en toch meer winst maken, door de rente die je over het product haalt.

Neemt niet weg dat dit absoluut niet netjes is, tenzij je de koper van te voren informeert.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 24-11-2011 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je goed leest in reviews van azerty zie je dat zij zich niet aan de afgesproken prijs vaak houden. Zo willen ze de meerprijs op klant verhalen als zij plots meer moeten betalen bij de leverancier en daarbij komen die sd kaartjes van hun volgens mij uit Tokyo ( Dat is een gezegde ).

Dus niet rechtstreeks leveren maar via leverancier heb ik niet zoveel op tegen als de prijs goed is, maar wat azerty doet is niet goed, ik vind dat ze het product van hun site moeten halen tot 13-01-2012 tot ze weer zouden kunnen leveren. Blijven verkopen terwijl je niet kunt leveren is slecht en dat is beetje punt van mijn topic.

• AMD1800
Aha, dat is wel heel slecht dan. Eikels. En dat terwijl ik die webshop nou juist altijd aanraad. Volgens mij kopen veel mensen op Tweakers hun spullen ook daar.

Maar goed, ik hoop dat ik mijn geld terug krijg. Anders ga ik het gewoon halen. Doen ze de kassa maar even open. Als het slecht wordt afgehandelt, zal dat wel in mijn shopreview staan.

Edit:

Ik heb net een mailtje gekregen van Flevo.eu. Deze webshop verwacht het betreffende micro-sd kaartje weer op 8 december te kunnen leveren. Natuurlijk nog wel even afwachten, maar het is een stuk beter dan Azerty.

[ Voor 24% gewijzigd door AMD1800 op 24-11-2011 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een e-mail gekregen van flevo.eu dat de verwachte leverdatum 8-12-2011 is, dus 2 weken precies. Vooruit betalen kun je doen, maar dat doet ik liever niet, al kan ik het geld wel missen, maar mocht de verwachte levertijd plots na 22 December liggen dan heb ik geen plezier aan de sd card wanneer ik hem hardste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

We gaan inmiddels wel heel erg off-topic voor wat betreft het geven van feedback op het Pricewatch systeem.

Mocht een van jullie nog behoefte hebben om hier verder over te discussiëren, dan stel ik voor dat je een topic opent in het Shopping Forum :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.