Linksys E4200 wisselende snelheden (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen021
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2011
Hoi,

Ik heb sinds een aantal weken een linksys E4200, maar sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem.

De draadloze verbinding is soms erg langzaam en dan ineens weer normaal, zit geen logica in. Speedtest.nl zegt bijvoorbeeld nu op dit moment dat de download 56.3 KByte/sec is en 30 seconden later geeft speedtest aan dat de snelheid 5713.1 KByte/sec is. Ik verander niks aan de router of de laptop. De router staat 5 meter van de laptop vandaan en geen obstakels.

Bedraad heb ik de volle snelheid. Het is op meerdere laptops en smartphones.

Iemand een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

andere speedtest doen ?

Speedtest.net
of speedtest.ziggo.nl

1000mb.bin file downloaden ?

ownee beter lezen bedraad gaat het goed
post een een screenshot van inssider met een overzicht van de ether
e.g. Afbeeldingslocatie: http://www.techmonk.net/wp-content/uploads/2011/01/inssider-rob.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 20-11-2011 21:02 ]

Iperf

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Speedtest.nl staat inderdaad niet bekend als een goede gradatie voor het meten van je internetsnelheid. Probeer inderdaad eens, zoals fish ook al aangeeft, een andere test uit te voeren en post de resultaten eens hier.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

speedtest.nl test zo'n belachelijk klein bestand, dat de waarde zo gigantisch insignificant is als ik weet niet wat.

• Jeroen021
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2011
Speedtest.ziggo.nl heb ik ook verschillende keren gedaan, zit ook bij Ziggo trouwens. Heb hem net eens gedaan en kwam uit rond de 14.3Mbit/s down en 3.1Mbit up terwijl ik daar draadloos ook snelheden haal van 26-28Mbit/s, up zit altijd wel rond de 3-4Mbit/s

Heb verschillende van die test .bin files gedownload (100mb) en daarbij varieerde de snelheid van 40-50 kb/sec tot rond de 1mb/sec

inSSIDer: http://imageshack.us/photo/my-images/405/wifiu.png

Sorry, kreeg geen tumbnail in de post.