Toon posts:

Letters vaag in beeld op mijn LG 915ft+....help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe monitor binnengekregen, maar ik vind de letters nogal vaag en onduidelijk op mijn beeld komen....

Kan ik hier nog iets aan verbeteren, of hebben meer gebruikers hier last van...?

Verwijderd

Bij welke resolutie en Hz?
Dat maakt nl veel uit bij mijn 915+
Onder een bepaalde resolutie zijn de letters ook vaag van kleur en vorm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
LG is vaag (of ligt het aan die klote 2MB en 4MB Matrox Mystique S220 kaartjes bij ons op school :?)

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Probeer het recht te trekken met het Nokia monitor progje en als dat niet lukt LG bellen en vragen om een nieuw exemplaar..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Cap
  • Niet online

Cap

Change inmiddels een beetje tevreden over je monitor, of heb je hem alweer ingeruild voor een ander model? ;)

• Change
Ik heb nog geen vervangend model gekregen.. als het goed is komt ie volgende week, tot nu toe met een misaligned rood veld gezeten (= onscherp) :(

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Probeer eens wat met de instellingen voor "moire" en "convergence" te spelen. De standaard instelling van de monitor op sommige resoluties is nogal raar. Bij mijn 915FT+ moest ik de "moire" op 0 zetten en toen was het beeld perfect!

• Cap
  • Niet online

Cap

Moire reductie maakt het beeld *altijd* onscherper: de "Moire" instelling op een monitor is namelijk niets anders dan het verminderen van de focus: door minder scherp beeld vallen interferenties minder op.

Change: hoe erg is het met die misconvergentie, zie je het alleen in een monitor test programma (mangeta test) of ook bij andere zaken (letters, menu balken, andere grafische objecten)?

• Change
Damn 5 uur al.. maar goed :P

Ik ga geen nieuwe monitor aanvragen als ik nog niet alles geprobeerd heb met de OSD. Het beeld was geometrisch niet in orde toen ik m kreeg, dat heb ik met de OSD iig goed gekregen. Maar de misalign is onmogelijk goed te krijgen, omdat het rode veld bijvoorbeeld linksboven te hoog zit en rechtsonder te laag. En die RGB velden kunnen niet gedraaid worden, alleen naar links/rechts of boven/onder geschoven worden. Dus daar heb ik niets aan...

Ik heb er last van bij tekst en iconen. Ik heb het nu zo ingesteld dat het midden van het scherm ongeveer goed is, maar alles eromheen is dus onscherp en erg vermoeiend om daar teksten te lezen... :(

[Edit: 5 uur = moe = foute zinsconstructies :P]

• Cap
  • Niet online

Cap

Hehe, nu bij mij is het ook niet *helemaal* weg te krijgen, maar ik zie het alleen nog enigzins in de mangeta test van het nokia programmatje, bij letters zie ik geen verschil tussen de hoeken en het midden van mijn beeld :) 't zal bij jou dus wel een stukje erger zijn!

Verwijderd

Die ruwe letters met schaduw heb ik ook ik heb een Iiyama 510 22" dus die hoef je ook niet te kopen, ER ZITTEN AAN DE LETTERS ZELFS KLONTJES HIER EN DAAR ECHT heel lomp

en dat miore is inderdaad een lachertje, je verdoezelt het een en ander meer niet. :r

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Op maandag 26 maart 2001 19:24 schreef Cap het volgende:
Hehe, nu bij mij is het ook niet *helemaal* weg te krijgen, maar ik zie het alleen nog enigzins in de mangeta test van het nokia programmatje, bij letters zie ik geen verschil tussen de hoeken en het midden van mijn beeld :) 't zal bij jou dus wel een stukje erger zijn!
Ik wil ook al een tijdje deze monitor kopen, maar wat ik er zo over hoor stemt me niet echt gelukkig... Zijn dit soort dingen normaal bij een nieuwe monitor? Ik hoor de laatste tijd namelijk wel erg veel klachten over LG915FT+... En dat terwijl hij volgens mij (geld-)planning over twee weken op mijn bureau zou moeten staan...>:)

• Cap
  • Niet online

Cap

Martijn, geen enkele monitor is perfect, en bovendien zijn bij monitoren de afwijkingen per exemplaar van 1 type monitor vaak groter dan het verschil in kwaliteit tussen verschillende types of verschillende merken.

Wij (Change, ik en sommige andere freaks -sorry Change :)) zijn erg kritisch, maar geloof me, er zijn weinig betere monitoren te vinden dan deze 915FT+: hij is absoluut van hetzelfde niveau als de goede trinitron/diamondtron beeldbuizen van Sony/Mitsubishi, zoals je die aantreft in Eizo, Sony of de over het algemeen een ietsjepietjse mindere Iiyama, NEC etc...

Oh ja, vertrouw trouwens nooit blindelings op een merk (tenzij het Eizo is :)), elk merk maakt goede en slechte(re) monitoren, en prijs is daarbij niet eens een zeer betrouwbare indicator...

Edit: tiepvoud
Edit2: nog een... nu stop ik er mee

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Op maandag 26 maart 2001 21:22 schreef Cap het volgende:
Martijn, geen enkele monitor is perfect, en bovendien zijn bij monitoren de afwijkingen per exemplaar van 1 type monitor vaak groter dan het verschil in kwaliteit tussen verschillende types of verschillende merken.

Wij (Change, ik en sommige andere freaks -sorry Change :)) zijn erg kritisch, maar geloof me, er zijn weinig betere monitoren te vinden dan deze 915FT+: hij is absoluut van hetzelfde niveau als de goede trinitron/diamondtron beeldbuizen van Sony/Mitshubishi, zoals je die aantreft in Eizo, Sony of de over het algemeen een ietsjepietjse mindere Iiyama, NEC etc...

Oh ja, vertrouw trouwens nooit blindelings op een merk (tenzij het Eizo is :)), elk merk maakt goede en slechte(re) monitoren, en prijs is daarbij niet eens een zeer betrouwbare indicator...

Edit: tiepvoud
Bedankt voor je reactie! :)
Ik ben niet heel erg kritisch, ik heb namelijk niet erg veel vergelijkingsmateriaal, dus ik zal zeker niet 'teleurgesteld' zijn?
Dan ga ik heb over twee weekjes gewoon halen bij Computerland voor 1360,- - 5% beurskorting...:P

• the noise
Op maandag 26 maart 2001 19:24 schreef Cap het volgende:
[maar ff beetje oude topic opgelepeld]
ik heb dit probleem ok met mijn onlangs gekochte LG 995E.
als je van dichtbij kijk zie je een soort blokjes, maar hij is en blijft 'vaag'.

ik draai op 77.3KHz/85.0Hz met 1152/864

maar dat nokia tooltje, waar kun je dat vinden, hoe heet het en wat kun je ermee?
tnx.

edit; tiepvaut

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op woensdag 21 maart 2001 23:25 schreef _JGC_ het volgende:
LG is vaag (of ligt het aan die klote 2MB en 4MB Matrox Mystique S220 kaartjes bij ons op school :?)
wat denk je ??
kheb zelf een lg en nooit problemen dus zal het wel aan die kaartjes daar liggen

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:34 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

wat denk je ??
kheb zelf een lg en nooit problemen dus zal het wel aan die kaartjes daar liggen
Er zijn wel meer maffe dingen met LG, net als je die ook met andere monitoren hebt. Zo is LG nooit 100% recht, omdat ze dus niet van die lijntjes hebben zijn ze in het midden ietsje hol. Zo heeft elk voordeel, een nadeel. Als ie wazig is kan je ook proberen je vga kaart gewoon op 640x480 te zetten met een gem. aantal hz, je vga kaartje zou dan wel een redelijk beeld moeten geven. Ook is het zo dat als je de res. en freq. hoger zet dan zijn nominale (aangeraden) freq/res dan zijn de pixels niet optimaal verdeeld (net zoiets als bij tft) waardoor het iets waziger kan worden. Op 1024X768 op bij 85hz is het ook vaag?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• the noise
'k heb em nu op 1024 gezet, maar als je goed kijkt blijft 't vaag..

soort blokjes idee zeg maar.

/noise ff out..

• the noise
was 'k weer :)
maar het probleem is nog niet opgelost, het is nog steeds wat vaag :(
somebody :?

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Ben ook in het gelukkige bezit van een LG 915FT+, draai op 1152x864 ... samen met een Geforce2 MX, absoluut GEEn problemen, zeer tevreden hier .. hij draait keurig op 100Hz
:-)

C'est moi.

Pagina: 1