Sinds ik een nieuwe computer heb gekocht (+- 4 maanden geleden) begint hij vast te lopen tijdens het streamen van video's zoals bij de MLG uitzendingen dit weekend. Ik heb van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik ben dus eigenlijk ten einde raad aangezien dit echt zwaar vervelend begint te worden.
Het probleem: Na een aantal minuten* video te streamen op diverse sites met diverse manieren krijg ik een zwart scherm, geen geluid, computer klinkt alsof hij uit valt behalve 1 ventilator (dit is volgens mij de ventilator van de voeding). Alle lampjes op de computer zelf (inclusief die op de muis en toetsendboard) gaan ook uit en de power knop van de computer werkt niet meer (zelfs het 5 seconden vasthouden van de power knop). Ik moet dan de computer opnieuw opstarten door de stroom kabel er uit te halen en er weer in te doen.
Dingen geprobeerd:
- Alle drivers geupdate
- Eventviewer in de gaten gehouden voor een mogelijke error code (is er niet)
- Virusscanner eroverheen gehaald
- Virusscanner gedeinstalleerd
- Regcure eroverheen gehaald
- IE, Firefox en Chrome alle drie geprobeerd (allemaal zelfde probleem)
- Flash geupdate, complete gedeinstalleerd (beide zelfde probleem)
Dingen die het WEL doen:
- Normaal browsen
- Muziek streamen
- Games spelen (Skyrim voor 6 uur achter elkaar spelen trekt hij blijkbaar makkelijk)
- Video's afspelen op de computer die niet gestreamd zijn
Ik heb ook een paar dagen geleden League of Legends geinstalleerd, en die geeft hetzelfde probleem in het scherm waar je in zit voordat je daadwerkelijk een game in gaat (waar je je champions selecteerd e.d.). Dit klinkt wazig, maar misschien kent iemand het spel en weet toevallig wat er gebruikt word voor deze interface.
Specs:
Acer Aspire M7300
AMD Phenom II x6 1035T Processor 2.60GHz
ATI Radeon HD 5700
6GB RAM
64bit windows 7
Ik weet niet of ik hier in dit forum goed zit, maar zoals al eerder aangegeven, ik ben echt ten einde raad omdat ik echt geen flauw idee meer heb waar ik nog moet zoeken. Als iemand iets weet of tips heeft ben je een held.
*dit kan alles zijn, van 1 minuut tot een paar uur goed werken, maar het gebeurd altijd wel
Het probleem: Na een aantal minuten* video te streamen op diverse sites met diverse manieren krijg ik een zwart scherm, geen geluid, computer klinkt alsof hij uit valt behalve 1 ventilator (dit is volgens mij de ventilator van de voeding). Alle lampjes op de computer zelf (inclusief die op de muis en toetsendboard) gaan ook uit en de power knop van de computer werkt niet meer (zelfs het 5 seconden vasthouden van de power knop). Ik moet dan de computer opnieuw opstarten door de stroom kabel er uit te halen en er weer in te doen.
Dingen geprobeerd:
- Alle drivers geupdate
- Eventviewer in de gaten gehouden voor een mogelijke error code (is er niet)
- Virusscanner eroverheen gehaald
- Virusscanner gedeinstalleerd
- Regcure eroverheen gehaald
- IE, Firefox en Chrome alle drie geprobeerd (allemaal zelfde probleem)
- Flash geupdate, complete gedeinstalleerd (beide zelfde probleem)
Dingen die het WEL doen:
- Normaal browsen
- Muziek streamen
- Games spelen (Skyrim voor 6 uur achter elkaar spelen trekt hij blijkbaar makkelijk)
- Video's afspelen op de computer die niet gestreamd zijn
Ik heb ook een paar dagen geleden League of Legends geinstalleerd, en die geeft hetzelfde probleem in het scherm waar je in zit voordat je daadwerkelijk een game in gaat (waar je je champions selecteerd e.d.). Dit klinkt wazig, maar misschien kent iemand het spel en weet toevallig wat er gebruikt word voor deze interface.
Specs:
Acer Aspire M7300
AMD Phenom II x6 1035T Processor 2.60GHz
ATI Radeon HD 5700
6GB RAM
64bit windows 7
Ik weet niet of ik hier in dit forum goed zit, maar zoals al eerder aangegeven, ik ben echt ten einde raad omdat ik echt geen flauw idee meer heb waar ik nog moet zoeken. Als iemand iets weet of tips heeft ben je een held.
*dit kan alles zijn, van 1 minuut tot een paar uur goed werken, maar het gebeurd altijd wel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 20:04 ]