• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:24
Beste tweakers,

Ik draai momenteel een aantal schoolfeesten op een school ennu wil ik als "extratje" een beamer ophangen en daarop de foto's van het schoolfeest en daaronder twitterberichten.

Nu vroeg ik me af of jullie hiervoor een idee hebben,
Ik had zelf iets van html in me hoofd.

Het moet makkelijk zijn om de foto's in te zetten, dus het beste zou zijn dat ik de foto's alleen maar in een bepaalde map hoef te zetten wat eventueel op een 2e beeldscherm kan.

Ik hoor het wel! Groeteeen

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 19:24
Ik heb dit idee al in meerdere evenementenhallen gezien.
Waarschijnlijk vind je wel iets als je op 'slideshow with twitter feed' zoekt.

edit:
Ik vind zo direct even niets, maar je zou gewoon een simpele offline site kunnen maken.
Je zet dan gewoon even een jqeury slideshow script op met een simpel twitter script.

Je kunt dan gewoon één map met images maken en het vervolgens opstarten door index.html of iets dergelijks in een browser te openen.

[ Voor 54% gewijzigd door zynex op 20-11-2011 21:52 ]

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:24
Dankjewel voor je hulp,

Ik ben niethelemaal in de jquery enzoo..
maar ik ga je raad opzoeken!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 19:24
Dit valt ook te doen met weinig kennis van programmeer talen.

Ik zou gebruik maken van een flickr account om de images te laden. Bij de meeste gratis scripts moet je namelijk anders zelf de namen van de afbeeldingen gaan doorvoeren in het script. Dit lijkt me nogal veel werk als je plaatjes aan het draaien bent.

Met het onderstaande script kun je je eigen flickr account aan de slideshow koppelen. Je kunt dus gewoon tijdelijk de afbeeldingen op een flickr account uploaden en ze verschijnen dan automatisch op de website.

Te beginnen met:
Maak met deze pagina een twitter script aan. (De username waar mensen dus op moeten reageren om op de projector te verschijnen.)
http://twitter.com/about/resources/widgets/widget_profile

Deze code kopieer je vervolgens en plaats je in de body (dus tussen de body tags) van je html pagina.

Met deze website maak je een slideshow met flickr feeds. Je moet hier enkele dingen invullen die je kan vinden als je een flickr account hebt aangemaakt.
http://www.lazyi.net/projects/flickr-slideshow-html/

De code die hieruit voortkomt plak je in een standaard html opmaak. Dus ook tussen de body tages.
De meeste instellingen spreken voor zich:
interval
width
height
Hier kun je dus een beetje mee spelen

Om te testen of alles wat ik hierboven heb gezegd ook klopt heb ik zelf even iets gemaakt. (let op: de inhoud slaat nergens op, maar dit kon ik zo snel mogelijk even vinden.)

http://www.mediafire.com/?2v5p6w71u25r0ca

De opmaak kan natuurlijk ook veel netter.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je vraag/probleem heeft ten eerste weinig met LCD, Plasma en Projectie te maken, ten tweede toon je niet de gewenste eigen inzet. Je vertelt nml niet wat je zelf al hebt geprobeerd. Met de (overigens uitstekende, mijn complimenten!) hulp van zynex moet je al een aardig eind op weg komen. Als je er desondanks niet uitkomt, mag je in het correcte forum (kijk eens onder de hoofdgroep "Pro") een nieuw topic openen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.