• keishin2000
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2021
Hallo Iedereen,
Ik loop al een hele tijd rond te zoeken en heb vanalles geprobeert zoals PowerStrip maar ik kom er niet uit.

Het probleem:
Ik heb sinds gisteren een splitter op mijn tweede GFX DVI uitgang geplaatst om mijn monitor en TV aan te sturen zodat ik af en toe op de TV een filmpje kan kijken via mijn PC.
Mijn computer schermen zijn beide Acer G225HQV modellen met een resolutie van 1920x1080. De TV is een Sony 3200 oid met een resolutie ergens rond de 1360x1024 geloof ik.
Sinds ik de splitter heb aangesloten benoemt Ati CCC en Windows 7 CP het scherm als "Generic Non-PnP Monitor" en ik krijg de resolutie met geen mogelijkheid hoger dan 1600x900.

Ik had ooit in het verleden wat gedownload waarmee ik CCC kon "unlocken" en ik alle mogelijke resoluties zelf kon kiezen ipv enkel het geen dat mij word "aanbevolen".

Weet iemand waar ik zoiets kan vinden of mss een andere oplossing?

Mijn doel is dus uiteindelijk mijn monitor op 1920x1080 te laten en alleen wanneer ik iets op mijn TV wil kijken de resolutie even tijdelijk omlaag gooi voor het TV kijken.

Systeem:

Windows 7 4GB RAM
Intel Q6600 Quad Core 0G
ATI Radeon HD4750
2x Acer G225HQV

Overigens heeft het moederbord een onboard inteltje.. maar schijnbaar kan ik deze niet gebruiken voor mijn TV. in de BIOS kan ik niet kiezen om beide gfx's aan te sturen dus helaas geen optie en zal ik dus op een splitter zijn aangewezen. :)

Bedankt voor de hulp en tijd.

Groeten,

Mill

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:53
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Ga naar Computer -> Computer Beheer -> Apparaatbeheer.
Kies de splitter / scherm (Non-PnP-beeldscherm) en klik met de rechtermuisknop op "stuurprogramma bijwerken".
Kies dan "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken", vervolgens onderaan klikken op "ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer".

Vink Compatible hardware weergeven uit.
Zoek nu het merk van de TV en het model.
Als je nu verder gaat wordt dit stuurprogramma vervolgens gebruikt, en na opnieuw starten kan je de resolutie veranderen naar alles wat het gekozen stuurprogramma ondersteund.

Succes!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat voor splitter heb je? Want er zijn splitters die gewoon niet hoger kunnen dan 1600x900, en dan heb je gewoon de verkeerde gekocht. En zonder die informatie van de splitter kunnen we daar weinig over vertellen. Dus zeg even welk het is... ;)

Ey!! Macarena \o/

• keishin2000
Update:
Ik heb nu eindelijk de resolutie 1920x1080 aan de praat gekregen maar nu is het tweede scherm wazig. Dat was het eerst ook al op andere resoluties maar nam aan dat het door de verkeerde resoluties kwam. Overigens is de TV wel scherm wanneer ik het op de juiste TV resolutie zet. Slechte kwaliteit splitter?
Ik zal de splitter naam even opzoeken en dan posten.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als het een 1->2 splitter is met simpelweg dubbele stekkers gaat het niet werken.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:24
Inderdaad... één uitgang kan niet 2 verschillende resoluties tegelijk weergeven. Tenzij je een actieve splitter hebt (ik ken ze niet als kabeltje, wel als kastje met software/hardware)... maar anders zal je altijd of 2 exact dezelfde schermen moeten koppelen aan de splitter, of de resolutie van het kleinste scherm nemen en genoegen nemen met een wazig beeld op 1 van je schermen. (not nice)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 21-11-2011 12:59 ]

• keishin2000
Sorry mijn vorige post was even wat onduidelijk.

Mijn 1ste monitor zit op z'n eigen DVI uitgang van de GFX kaart.
Mijn 2de monitor deeld zijn uitgang met mijn TV. Ik wil mijn 2de scherm op dezelfde resolutie hebben als mijn 1ste scherm (1920x1080), maar deze word niet ondersteunt door mijn TV. Ik zal hierom ALLEEN wanneer ik TV kijk de resolutie van mijn 2de monitor aanpassen voor de TV.
Nu staat mijn TV dus uit, en heb ik mijn twee computer monitors op 1920x1080 staan. Maar de tweede monitor (die op de splitter met de TV staat) geeft wazig beeld, ondanks dat de resolutie optimaal is. Lijkt net alsof je lichtelijk scheel op het scherm kijkt.

Als dit niet te verhelpen is zal ik mijn verliezen voor lief nemen (15 euro voor een waardeloze splitter) en eventueel aan andere opties denken. USB TV-out, USB gfx kaart, splitter met kastje??, of mss de 3de poort op mijn GFX kaart gebruiken, 7-pin S-video outgang, iemand hier ervaringen mee? Ik heb informatie geprobeert op te zoeken of ik dit als RGB kan gebruiken naar mijn TV maar bij de winkel werd mij verteld dat deze uitgang alleen 4-pin composit is oid. Naar mijn weten is hiervan de kwaliteit dramatisch?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik wil wel eens weten om welk type tv het precies gaat... want de meeste hd-ready tv's slikken gewoon 1080p input en maken daar zelf 720p van, zelfs mijn oude LG doet dat zonder problemen en dat is een platte van alweer 5 jaar oud.
Pagina: 1