Een aantal maanden geleden heb ik een OCZ Vertex II 60GB gehaald. Na niet al te lange tijd kreeg ik daar Kernel Data Inpage Error BSOD's door. Dit houdt in dat de swap file niet gelezen kan worden, wat in dit geval komt omdat de SSD uitgevallen is. Dat houdt ook in, dat wanneer je reset, de controller de SSD niet kan vinden na een tijdje zoeken. Af en toe kwam de SSD terug, maar de intervallen dat de SSD ontzichtbaar werd, werden steeds kleiner. Ik heb toen mijn raid-0 opstelling met twee Western Digital HDD's weer in gebruik genomen en de schijf omgeruild. Ik heb de nieuwe SSD een paar maandjes laten liggen en vier dagen geleden weer ingebouwd, aangesloten op SATA poort0 en mijn raid 0 afgebroken, zodat ik de controller op AHCI in kon stellen. Vanmiddag weer een Kernal Data Inpage Error gekregen en de SSD is verdwenen. Ik heb werkelijk geen idee waarom de controller die SSD niet meer herkent, maar mijn HDD's wel ziet, wellicht kan een van jullie helpen? Ik gebruik alleen de SATA controller van de SB750 southbridge. De Gigabyte SATA controller, wat een JMicron controller is, heb ik altijd links laten liggen.
Op het moment dat ik dit opschrijf besef ik dat ik eerst moest testen of de SSD wel gedetecteerd wordt. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar die controller herkent de SSD ook niet. Stroom en SATA kabels heb ik omgewisseld met een van de HDD's.
Hardware
AMD Phenom II 550
Gigabyte MA790XT-UD4P met SB750 southbridge
2x2GB Corsair dominator, ik meen tw3x4g1600c9d
MSI HD6950
1x OCZ Vertex II 60GB fw: 1.33
2x WD 5000AAKS (500GB)
1x WD 5000YS (500GB)
SONY Optiarc AD7240S
Op het moment dat ik dit opschrijf besef ik dat ik eerst moest testen of de SSD wel gedetecteerd wordt. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar die controller herkent de SSD ook niet. Stroom en SATA kabels heb ik omgewisseld met een van de HDD's.
Hardware
AMD Phenom II 550
Gigabyte MA790XT-UD4P met SB750 southbridge
2x2GB Corsair dominator, ik meen tw3x4g1600c9d
MSI HD6950
1x OCZ Vertex II 60GB fw: 1.33
2x WD 5000AAKS (500GB)
1x WD 5000YS (500GB)
SONY Optiarc AD7240S