[SSD]Kernel Data Inpage Error BSOD

Pagina: 1
Acties:

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 11:00
Een aantal maanden geleden heb ik een OCZ Vertex II 60GB gehaald. Na niet al te lange tijd kreeg ik daar Kernel Data Inpage Error BSOD's door. Dit houdt in dat de swap file niet gelezen kan worden, wat in dit geval komt omdat de SSD uitgevallen is. Dat houdt ook in, dat wanneer je reset, de controller de SSD niet kan vinden na een tijdje zoeken. Af en toe kwam de SSD terug, maar de intervallen dat de SSD ontzichtbaar werd, werden steeds kleiner. Ik heb toen mijn raid-0 opstelling met twee Western Digital HDD's weer in gebruik genomen en de schijf omgeruild. Ik heb de nieuwe SSD een paar maandjes laten liggen en vier dagen geleden weer ingebouwd, aangesloten op SATA poort0 en mijn raid 0 afgebroken, zodat ik de controller op AHCI in kon stellen. Vanmiddag weer een Kernal Data Inpage Error gekregen en de SSD is verdwenen. Ik heb werkelijk geen idee waarom de controller die SSD niet meer herkent, maar mijn HDD's wel ziet, wellicht kan een van jullie helpen? Ik gebruik alleen de SATA controller van de SB750 southbridge. De Gigabyte SATA controller, wat een JMicron controller is, heb ik altijd links laten liggen.

Op het moment dat ik dit opschrijf besef ik dat ik eerst moest testen of de SSD wel gedetecteerd wordt. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar die controller herkent de SSD ook niet. Stroom en SATA kabels heb ik omgewisseld met een van de HDD's.

Hardware
AMD Phenom II 550
Gigabyte MA790XT-UD4P met SB750 southbridge
2x2GB Corsair dominator, ik meen tw3x4g1600c9d
MSI HD6950
1x OCZ Vertex II 60GB fw: 1.33
2x WD 5000AAKS (500GB)
1x WD 5000YS (500GB)
SONY Optiarc AD7240S

Verwijderd

Bekend probleem met Sandforce controllers. Wellicht kun je proberen je winkel/webshop te mailen dat je dit onacceptabel vindt en een werkend product wilt hebben voor de prijs die je hebt betaald. Wellicht kun je regelen dat je tegen bijbetaling alsnog een betere SSD die wél correct werkt kunt kopen. Zoals een Crucial M4 of Intel SSD. Sandforce SSDs zoals de Vertex 2 hebben gewoon enorm veel problemen met corruptie.

• ABD
Mycom wil dat ik mijn systeem over 2 weken bij ze langsbreng, want ze kunnen wel weer een nieuwe geven maar de kans is groot dat hetzelfde gebeurt, aldus de medewerker. Ik gruwel hier bij voorbaat al van, want dan ben ik mijn PC 2-3 dagen kwijt, maar als dat betekent dat ik die Vertex mag omruilen voor een M4 is dat het wel waard. Het zou me ook geld kunnen gaan kosten, maar ik ga er niet vanuit dat die schijf miraculeus weer werkt op dat moment.

Verwijderd

Daarom moet je ook een andere SSD eisen. Je hebt niks aan een vervanging van hetzelfde merk. Je moet van Sandforce/OCZ af.

Je staat ook in je recht, want je hebt recht op een 'deugdelijk product'. Anders kun je dreigen met een rechtsbijstandverzekering (of je die nu wel of niet hebt) en eisen dat je een correct werkend product krijgt voor een grote smak geld die je hebt betaald.

Zeg maar dat je wijze raad hebt ontvangen dat het probleem aan de Sandforce controller ligt en dus niet aan een specifiek exemplaar, en dat omwisselen dus geen zin heeft. Daarna zeg je dat die medewerker dit in feite ook al bevestigd heeft. Dan sta je denk ik toch enorm sterk om je hard te maken voor óf geld terug óf een andere SSD eventueel tegen een klein beetje bijbetaling. Ik zou een Crucial M4 eisen en daar een deal mee proberen te maken. En anders dreigen het 'aan je rechtsbijstand' uit handen te geven.

Je staat als consument volledig in je recht; als er een ondeugdelijk product wordt verkocht hoef jij dat niet te accepteren!

• ABD
Die medewerker weet weinig van het Sandforce probleem of houdt zich dom. Ik heb het probleem met de Sandforce controller i.i.g. aangedragen. Waarschijnlijk wil hij kortsluiten of het probleem niet bij mijn PC ligt. Dat kan ik me niet voorstellen, want het werkt al jaren vlekkeloos met mechanische schijven in Raid-0. Een driver probleem is het duidelijk ook niet. Ik heb geen trek om mijn PC dagen kwijt te zijn en er mee te gaan slepen. Ik zal daarom het Mycom hoofdkantoor een mailtje sturen, ik moet even goed bedenken wat ik daarin ga zetten, maar ik ga om een M4 vragen.

• ABD
Ik heb nog geprobeerd om die SSD op een intel C2D systeem aan te sluiten, toen viel me op dat dat ding twee ledjes heeft, een rode en een groene, die allebei branden. Rood staat voor kapoet.

Mail is verstuurd, ik wacht rustig af.

[ Voor 9% gewijzigd door ABD op 22-11-2011 15:02 ]

Pagina: 1