Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• moxie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2019
Ik ben fotograaf, heb de ballen verstand van mobiele telefoons, en zoek nu een telefoon die kan dienen als schakel tussen mijn laptop en internet. Wat ik bedoel is dit: ik maak foto's, sla ze op op mijn laptop, bewerk ze en wil ze daarna doorseinen naar de ontvanger, bijv. krant of tijdschrift. Het is handig als ik met die telefoon ook mij e-mail kan checken, maar verder mag hij heel eenvoudig zijn. Twitteren, facebook vind ik allemaal niet belangrijk en hij hoef ook geen camera te hebben.

Hebben jullie tips waar ik op zou moeten letten of een telefoon die hier geschikt voor zou zijn?
Als besturingssysteem gebruik ik overigens Ubuntu Linux.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 15:37

Harrie

NederVlaming

Wat jij wilt doen, heet "tethering".
Wat voor jou de beste telefoon is weet ik niet, maar nu weet je iig naar wat je moet zoeken. :)

Wikipedia: Tethering

edit
Raz hieronder haalt het gebruik van een 3G usb stick ook aan. Dat leek me ook een goede optie, ik was nog even de link aan het zoeken:
voorbeeldje: http://www.vodafone.in/in...usbstick_hyd.aspx?cid=hyd

[ Voor 34% gewijzigd door Harrie op 20-11-2011 16:54 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je al een telefoon hebt waar internet op zit, kan je die misschien al gebruiken door het met PAN te koppelen (tethering).

Heb je nog geen telefoon waar internet op zit, zou je misschien kunnen kijken naar een 3g USB-stick. Dan heb je gewoon een dongle, en geen nieuwe telefoon nodig. Of dat werkt in Ubuntu zou ik niet weten.

Ey!! Macarena \o/

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik gebruik heel af en toe de gratis versie van Joikuspot op mijn Nokia E71 werktelefoon. Die verandert dan mijn telefoon in een Wifi hotspot, laptop ziet die en klaar is Kees. Beveiliging is echter 0 in de gratis versie, iedereen kan, op het moment dat ik de software op de telefoon start, een verbinding maken.

This footer is intentionally left blank

• moxie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2019
Ik heb een mobieltje uit het jaar **** en daar zit geen internet op :). Ik heb even gekeken wat zo'n 3g USB stick inhoudt, maar dat lijkt me dan weer onnodig duur worden en overbodig als ik toch aan een abonnement moet. Ok, ik moet dus een telefoon die kan tetheren...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb in 2008 me er eens in verdiept, dus de info kan wat achterhaalt zijn.

Een mobieltje met 3g betaal je 10 euro voor flat-fee internet (waar je bij de meeste eigenlijk niet mag tetheren). Je hebt een nieuwe mobiel nodig, en een tientje op je abo voor internet.

Een data-only abo (met een 3g-stick) kost je 20 euro flat-fee. Zoveel duurder is dat dus eigenlijk niet. Zeker omdat je geen nieuwe telefoon nodig hebt.

Misschien dat een pre-paid 3g stick interressant kan zijn. Ik neem aan dat je jpg's verstuurd een geen RAW bestanden. Al kan je daar wel tegen het euvel aanlopen dat je tegoed op is, en dan eerst moet opwaarderen..

Ey!! Macarena \o/

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-11 21:46
Koop voor 100 euro een ZTE Blade bij de Belcompany en neem een goedkoop Simyo abonnement met 1GB datalimiet en je bent klaar. Dat zou in ieder geval mijn oplossing zijn.

Hier wat meer info:
ZTE Blade: [Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade
Simyo: Ervaringen met Simyo - telecomaanbieder via KPN
Pagina: 1