[iPhoto] 2 user, 1 iMac, 1 Laptop wel of geen Timemachine?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hi all,

Na weer een vakantie en 20gb aan foto's van mij en mijn vriendin ben ik het een beetje zat om te klooien met de foto's die we allebei op onze eigen account in iPhoto zetten en dmv Timemachine dus ook weer dubbel in de back up zitten.

Nu vond ik via search deze optie: http://support.apple.com/kb/HT1198

Hierin geeft Apple aan hoe je de bibliotheek op bijvoorbeeld een extra partitie kan zetten. Ik heb nog 327 gb vrij op mijn 500gb schijf in mijn iMac dus kan hier zo een extra partitie op knallen. En lees en schrijf rechten negeren door de optie ownership te negeren aan te vinken.

Maar nu staat de volgende melding in de Apple uitleg:
Important: If you have selected this volume for use as a Time Machine backup, you will not be able to select the option to ignore permissions on the same volume. Select a different volume for the destination of your shared iPhoto library.

Lees ik dit nu goed? Dat je dus TimeMachine dan niet kan gebruiken voor Backup van deze schijf?

Als dit wel kan hoe gaat dit met restoren van een TimeMachine back-up als je meerdere schijven hebt? Maakt TimeMachine bij een restore dan automatisch 2 partities aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 21:47
Zoals ik het lees, wordt het omgekeerde bedoeld: als je de betreffende schijf ook gebruikt om naartoe te backuppen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de gedeelde bibliotheek op je interne schijf wil zetten maar ik ga er vanuit dat je Time Machine back up naar een andere (externe?) schijf gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
dcl! schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:45:
Zoals ik het lees, wordt het omgekeerde bedoeld: als je de betreffende schijf ook gebruikt om naartoe te backuppen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de gedeelde bibliotheek op je interne schijf wil zetten maar ik ga er vanuit dat je Time Machine back up naar een andere (externe?) schijf gaat?
Ja klopt, mijn TimeMachine Back-up gaat naar m'n NAS via het netwerk.

Ik heb alleen nog nooit een TimeMachine back-up met 2 partities gerestored, gaat dit dan goed bij een complete of gedeeltelijke restore?

[ Voor 21% gewijzigd door marketeer op 20-11-2011 18:01 ]