Als ik met deze vraag verkeerd zit, hoor ik dat graag en zal ik verplaatsen.
Ik heb veel gezocht en gelezen via google maar niet direct een oplossing gevonden
waar ik al een paar weken mee zit.
Ik ben een echte leek maar ben nu, mede door HOWTO, gaan durven proberen om e.e.a. te wijzigen.
Ik heb (sinds kort) een Zy-Private T4934W van Telfort.
Daar deze geen (sterk) draadloos signaal doorgaf naar de huiskamer (voor een laptop),
heb ik er een Sitecom WLR 4000 aangehangen.
De Zy heeft ip 192.138.1.254
De Sitecom had ip 192.168.0.1, deze heb ik gewijzigd in 192.168.1.253 en de DHCP uitgezet.
De Zy gekoppeld aan Wan en vanuit de Zy,met UPC kabel, van Lan naar Lan op de Sitecom.
Ik zou ze graag zo gekoppeld willen hebben zodat de laptop in de kamer een stabiel, sterk draadloos bereik krijgt maar dat lukt niet.
Ik zie dan ook in de netwerklokaties beiden routers staan.
Iemand enig idee ?
Ik heb veel gezocht en gelezen via google maar niet direct een oplossing gevonden
waar ik al een paar weken mee zit.
Ik ben een echte leek maar ben nu, mede door HOWTO, gaan durven proberen om e.e.a. te wijzigen.
Ik heb (sinds kort) een Zy-Private T4934W van Telfort.
Daar deze geen (sterk) draadloos signaal doorgaf naar de huiskamer (voor een laptop),
heb ik er een Sitecom WLR 4000 aangehangen.
De Zy heeft ip 192.138.1.254
De Sitecom had ip 192.168.0.1, deze heb ik gewijzigd in 192.168.1.253 en de DHCP uitgezet.
De Zy gekoppeld aan Wan en vanuit de Zy,met UPC kabel, van Lan naar Lan op de Sitecom.
Ik zou ze graag zo gekoppeld willen hebben zodat de laptop in de kamer een stabiel, sterk draadloos bereik krijgt maar dat lukt niet.
Ik zie dan ook in de netwerklokaties beiden routers staan.
Iemand enig idee ?