Toon posts:

2 routers koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met deze vraag verkeerd zit, hoor ik dat graag en zal ik verplaatsen.
Ik heb veel gezocht en gelezen via google maar niet direct een oplossing gevonden
waar ik al een paar weken mee zit.
Ik ben een echte leek maar ben nu, mede door HOWTO, gaan durven proberen om e.e.a. te wijzigen.
Ik heb (sinds kort) een Zy-Private T4934W van Telfort.
Daar deze geen (sterk) draadloos signaal doorgaf naar de huiskamer (voor een laptop),
heb ik er een Sitecom WLR 4000 aangehangen.
De Zy heeft ip 192.138.1.254
De Sitecom had ip 192.168.0.1, deze heb ik gewijzigd in 192.168.1.253 en de DHCP uitgezet.
De Zy gekoppeld aan Wan en vanuit de Zy,met UPC kabel, van Lan naar Lan op de Sitecom.
Ik zou ze graag zo gekoppeld willen hebben zodat de laptop in de kamer een stabiel, sterk draadloos bereik krijgt maar dat lukt niet.
Ik zie dan ook in de netwerklokaties beiden routers staan.
Iemand enig idee ?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Wat gaat er mis? Volgens mij heb je het namelijk goed gedaan.

Kan jij een:
Ipconfig /all posten wanneer verbonden met de Zy
Ipconfig /all posten wanneer verbonden met de Sweex

Gebruik voor de zekerheid even een kabel om je laptop je de router(s) aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dat is snel.... ik wist al niet zeker of ik alles wel goed had ingevuld op dit forum.
Bedoel je met "posten" de laptop aansluiten op de lan van de Zy en ook op de
lan van de Sitecom en dan kijken wat de laptop zegt?
Nou, dat doet hij bij beide goed.
Ik heb als 2e router een Sitecom, geen Sweex

• Appel
Ok, maar wat gaat er dan precies mis? Je draadloze verbinding?

Noem in dat geval het SSID op je Sitecom (;)) even naar iets anders en probeer dan eens verbinding te maken.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[
Bedoel je met "posten" de laptop aansluiten op de lan van de Zy en ook op de
lan van de Sitecom en dan kijken wat de laptop zegt?
Zoiets ;)

Start een commandprompt op: start > run > cmd > enter
Dan ipconfig /all > enter
Dan de output hiervan (x2, voor beide routers) hier op het forum posten

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel draadloze verbinding met de Zy op de laptop maar alleen in de gang dus heb ik
de Sitecom gekocht en eraan gehangen om het signaal te versterken.
De sitecom heeft ook een sterker signaal zodat ik wel verbinding in de kamer hebt maar
hij springt ook weer terug naar de Zy router en dan stopt de verbinding weer.
Beide routers staan in de meterkast.
Hetzelfde had ik met de draadloze printer die boven staat, die had ook geen bereik maar nadat ik er de Sitecom aangehangen heb ik wel bereik terwijl hij zegt dat hij met Zy is aangesloten.

"Start een commandprompt op: start > run > cmd > enter
Dan ipconfig /all > enter"

dat is geen probleem, alleen ik zit nu op de vaste pc en het probleem is voor de laptop.
hoe krijg ik de output van de laptop op mijn vaste pc

• Appel
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Je Sitecom kan het signaal van de Zyxel niet versterken. Het idee is om de Sitecom dichtbij (of) in de huiskamer te zetten en dan direct met de Sitecom verbinding maken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:49
Je moet ervoor zorgen dat je PC die Zyxel vergeet, zodat die daar niet meer automatisch verbinding mee maakt. Hetzelfde geldt voor je printer.
Afhankelijk van het OS kan je dat vinden bij de eigenschappen van je WiFi kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Appel, nee ik snap het ook niet, de Zy router moet toch verbonden zijn met de 2e router ?
Dus als ik de Sitecom in de kamer wil plaatsen om een sterk signaal voor de laptop te hebben
moet ik een kabel van de Zy in de lan naar de kamer leggen om daar verbonden te worden in de lan van de Sitecom.
Maar ik blijf ook de 2 routers zien in het netwerkcentrum en de laptop pakt telkens de Zy terwijl het signaal
van de Sitecom sterker is.
Aan jou genoemde oplossing had ik ook gedacht maar ik wou geen kabels leggen, eigenlijk.
Jimster, ik denk dat jij weer over heel iets andersbegint, waarmee ik nu bezig ben ( al een week of 6),
veel ggoglen en lezen om e.e.a. te snappen.
Jij zegt de Zyxel te vergeten maar hoe dan met de vaste pC boven en de telefoon ?
Dat gaat allemaal goed.

• Appel
Stap 1: Denk alleen even om je laptop.
Stap 2: Ontkoppel je laptop van de Zyxel. (Laat het draadloos vergeten)
Stap 3: Koppel het SSID van de Sitecom

Technisch tussen de 2 routers werkt alles goed, je hebt dat getest met de kabels. Dit probleem is puur en alleen het netwerk wat nog in je laptop staat.

Als je PC ook via draadloos is aangesloten dien je de stappen op de PC te herhalen.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:31

yGiDoRp

Sawasdee

Of je zet de wireless functie uit via de webinterface van de Zyxel.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Xanne55 we willen je graag helpen, maar je geeft niet echt duidelijk weer wat het probleem is. Je beschijft wel veel, maar niet wat nou het daadwerkelijke probleem is. Als je te maken hebt met meerdere vragen/problemen zoals ik bij jouw vermoed, deel dit dan op in apparte allinia's. Maak een simpele tekening dmv paint of iets dergelijks zodat we het gaan snappen.

Zover snap ik het:
Je hebt een internet router/modem/ap daarachter heb je een LAN router/ap geplaatst(sitecom).

Je hebt een problemen met je wireless verbinding, op dit moment springt sommige apparatuur terug naar het oude apparaat (Niet de Sitecom die je eigenlijks wilt gebruiken).
- Dit komt doordat de keuze van draadlozeverbinding bij de host ligt en niet bij de netwerk apparatuur.
- Dit kan je verhelpen door de AP van je internet router uit te zetten, of deze SSID te verwijderen van je systeem.

Je geeft aan dat je vanaf je draadloze host niet bij je pc kan komen die een vaste verbinding hebt.
- Aanname: Als jouwn pc aangesloten is op je internet modem/router en dan verbinding zoekt met je wireless verbonden laptop gaat dit niet werken. Deze routers maken gebruik van NAT, en het netwerk wat zich bevind achter de sitecom wordt niet naar die verbinding toe gerouteerd. Daarbij stel je een static in op je host gaat dit nog niet werken omdat dit verkeer geblockt wordt door de NAT functionaliteit.

Extra informatie zou wenselijk zijn:
Welke ip range leeft waar,
Wat voor een SSID's senden bijde apparatuur uit.

Verwijderd

Topicstarter
Appel: mijn laptop is losgekoppeld dus geen verbinding en internet
Ik heb SSID van Sitecom uitgezet.
Dit maakt geen verschil.
Het idee van Sawasdee maakte ook niets uit.
Nu heb ik een kabel een lan van de Zy naar de kamer gelegd en de Sitecom daarop gezet.
Ik heb de SSID nog uitgeschakeld staan.
Ik heb een SSID icoon op mijn bureaublad en kan daarop iedereen in de omgeving zien die op inyternet zit.
Mijn Zy staat daar op kanaal 4 + 6, mijn Sitecom stond daar op 11 + 7.
Ik denk dus dat ik dat bedoel, als ik deze gecombineerd kan krijgen, dat ik dan een veel groter "bereik" heb.
Ik ben er na al die weken lezen en proberen een beetje teut van en denk dat ik de kabel naar de kamer leg
en hier de sitecom leg.
Of heb je nog iets dat ik kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Kokkel, mijn probleem is heel simpel.
Ik wil draadloos internet in de huiskamer kunnen ontvangen.

Heb Ziggo gekozen maar signaal kwam niet verder dan de gang (muur zat in de weg),
heb toen Telfort genomen, signaal komt verder maar alleen op rustige momenten (zaterdagavond bv).
heb toen een Sitecom aangeschaft.
Ik hoef niet per se de Sitecom te gebruiken maar deze zou krachtiger moeten zijn dan de Zyxel.
Wat is AP en hoe verwijderen in SSID van mijn systeem. Net bij Appel heb ik SSID van de Sitecom uitgezet
maar dat werkt niet.
Mijn vaste verbinding (PC boven) is geen probleem, zit op lan van Zyxel. Ook mijn draadloze printer werkt zowel bedraad als draadloos.

Verwijderd

Topicstarter
Kokkel
Zyxel heeft 192.168.1.254 range 192.168.1.33 poolsize 33
Sitecom heeft 192.168.0.1 gewijzigd in 192.168.1.253 DHCP staat uit range 192.168.1.100-192.168.1.200
Je vraag : wat voor SSID's zenden beide apparatuur uit, snap ik niet

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:42:
Kokkel
Zyxel heeft 192.168.1.254 range 192.168.1.33 poolsize 33
Sitecom heeft 192.168.0.1 gewijzigd in 192.168.1.253 DHCP staat uit range 192.168.1.100-192.168.1.200
Je vraag : wat voor SSID's zenden beide apparatuur uit, snap ik niet
De naam die de Routers uitzenden voor het draadloos ;)

Verwijderd

Topicstarter
Crzy: Helemaal bovenaan, bij mijn vraag

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 16:17
Ik vermoed dat je aan het volgende topic [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point iets voor je is. Is een beetje weggezakt, maar goed dat ik hem bij me bookmarks heb gezet.

Verwijderd

Topicstarter
dank je, heb ik al doorlopen, werkt niet voor mij, geeft geen verandering op mijn draadloos ontvangst
in de huiskamer.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Het probleem met een draadloze verbinding is dat de niet gegarandeerd kan worden. De verbinding kan last hebben van apparatuur dat op dezelfde frequentie werkt, dit kan netwerk apparatuur zijn of niet netwerk apparatuur. Daarbij is het materiaal ook afhankelijk voor de doorvoer van je signaal. Heb zelf zonder problemen een signaal kunnen ontvangen door een muur van bijna een meter dik. en 1tje van 4cm blokkeerde vrijwel alles. Er zijn erg veel variabelen waarom het niet kan werken, waaronder een foute configuratie.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:08:
dank je, heb ik al doorlopen, werkt niet voor mij, geeft geen verandering op mijn draadloos ontvangst
in de huiskamer.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar bekabeld blijf, zoals gezegd.
Jammer van de aanschaf van zo'n dure Sitecom.
Dank je voor je antwoord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alleen in de woonkamer,

probeers voor de gein eens een windsurfer richtantenne dingens. kost praktissh niets
http://www.google.nl/sear...ef0d1754&biw=1280&bih=594

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 20-11-2011 23:19 ]

Iperf

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Misschien lees ik het verkeerd maar het lijkt erop dat je dus wel signaal van je sitecom ontvangt in de woonkamer maar je laptop toch verbinding maakt met de zyxel?

In dat geval of het draadloze gedeelte van de zyxel uitschakelen, of je laptop ontkoppelen (Draadloos profiel weghlane) van de zyxel. En meterkasten zijn nooit goede plekken om je wifi neer te zetten :)

Wil je echt je bestaande zyxel netwerk uitbreiden dan moet je aan de slag met extenders etc..
Aangezien je kennis (nofi) zou ik dan willen adviseren om 1 of 2 airpoirt express te kopen. Die stop je in het stopcontact, klikt wat dingen aan in de computer en je draadloze netwerk is uitgebreid.

Het zyxel netwerk zal een airport echter niet (meestal) uit kunnen breiden dus het uitschakelen van het draadloos en het inzetten van 1 (of meerdere) airports is dan de oplossing.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1