Netwerk Airport Extreme & Express

Pagina: 1
Acties:

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben van plan een draadloos netwerk op te zetten in mijn huis. De situatie is als volgt:

In de woonkamer staat een Telfort modem met een kabel naar de 1e verdieping waar een pc op staat aangesloten.
Beneden wil ik een Airport Extreme neerzetten en om het bereik tot op zolder te vergroten (betonnen vloeren en wanden) op de 1e een Airport Express plaatsen. Mijn grootste vraag is nu: kan ik de Airport Express op de 1e verdieping aansluiten op de kabel die er nu ligt en dat de Express vervolgens het signaal draadloos uitzendt naar zolder?
Dus Modem --> Extreme --> kabel --> Airport --> verder draadloos.

Ik kan natuurlijk de Express zonder kabel op de 1e verdieping plaatsen en dan het signaal oppikken, maar ik pak dan een reeds verzwakt signaal op een daarna moet het nogmaals door een betonnen vloer alvorens de zolder te bereiken.

Verwijderd

Jup. Zoals je zegt moet werken. Die extreme is dan de switch achter je modem.

volgens mij heeft dat ding ook een router functie en jouw Tele 2 modem ook.. dat is alleen niet zo handig. Dus sluit je modem iig aan op de switchport van je extreme. Vervolgens sluit je die airport ook aan op de switchport van je extreme en je hebt boven een extra wifi-spot. Dan moet je die airport wel weer als versterker instellen ipv als bridge. Want volgens mij zendt ie vervolgens uit met het zelfde SSID en WPA wachtwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 16:21 ]

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Het is een Zyxel P2602r-d1a. Da's bij mijn weten een router-modem. Bedoel je met switchpoort de ethernetpoorten? En dan niet de internet WAN-poort gebruiken?