Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 15:07
Ik heb een LG 42PF65 Full HD TV. Nu heb ik op mijn pc ubuntu 11.10 geinstalleerd met de nieuwste Nvidia-drivers (zit een GT520 in). Echter, nvidia-settings geeft aan dat de native resolutie 1280x720 is, ipv 1920x1080. Ik kan wel 1920x1080 instellen, alleen dan zijn de settings zo dat de zijkanten buiten het beeld van de tv vallen. Ook kan ik niet schuiven met het beeld (panning)

Is er een mogelijkheid om ubuntu aan te laten geven dat hij bijv. de 1920x1080 op 95% van het scherm projecteerd, of kan ik op een andere manier zorgen dat ik het scherm volledig te zien krijg?

De TV is via hdmi op mijn versterker aangesloten. Windows 7 werkt wel op een goede manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 12:39
Misschien moet je eens naar de panning van je tv kijken hier kan het ook wel eens aan liggen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Windows heeft hier geen problemen mee, en ook de livecd van ubuntu valt wel binnen de schermgrootte (al heeft deze ook 1,5 cm zwart om zich heen.

1024x768 heeft overigens geen randen om zich heen. Het probleem zit dus echt bij de nvidia settings.

[ Voor 26% gewijzigd door Paultje3181 op 20-11-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

In Ubuntu staan je schermen toch niet gespiegeld? Nakijken bij: Systeeminstellingen -> Schermen
Vreemd kan geen 42PF65 vinden bij product ondersteuning LG<- klik? Heb je de handleiding? Daarin staan de ondersteunde resoluties en via welke aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou eens kijken of je tv/ geen overscan heeft aanstaan en anders in de driver instellingen zoeken naar overscan compensation/adjustment oid. Vreemd dat het in de live omgeving dan wel weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Het is een 42LF65, mirroring staat niet aan. Overscan zal ik straks eens kijken als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik heb de tv op 1:1 pixelverhouding gezet en dan is het goed, maar als ik op 16:9 forceer wordt het ineens dat de balken verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Er blijkt een bug in de nvidia-drivers te zitten. Met de nvidia-settings kan ik compenseren voor overscan. Hiermee is het dus opgelost. Even toegevoegd voor anderen in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet zozeer een bug in de driver, maar de manier waarop HDMI op TVs werkt. Een TV doet namelijk altijd aan overscan. Als je een normale computermonitor zou hebben en die via HDMI zou aansluiten, heb je het probleem niet. Maar een TV geeft dat wel. Komt omdat het probeert te compenseren voor wat een TV signaal zou geven (analoog en digitale TV geven dit). Hence dat je 't via overscan compensation moet fixen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Duidelijk verhaal. Raar dat dit nergens beschreven wordt... Het is dat ik gisteren een xbmc-installatieguide las, waar in een note dit gezegd werd (als bug vanaf versie 185 van de linux-drivers), XBMC wordt natuurlijk vaker aangesloten op een TV, waardoor dit vaker voorkomt.
Pagina: 1