[OS 10.7] Kan geen bestanden verwijderen zonder Admin Rights

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 13:48

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb voor mijn vriendin een gebruikers account aangemaakt op mijn macbook. Ik heb in haar home directory een aantal bestanden geplaatst in haar home directory (deze komen van een andere computer af). Als zij nu probeert bestanden te verwijderen of aan te passen, is daarvoor een Admin wachtwoord nodig. Op het moment dat ik nieuwe bestanden aanmaak onder haar account, dan kan ik deze wel verwijderen. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle bestanden die in haar eigen directory staan door haar zijn aan te passen?

Wat heb ik al geprobeerd:

-Permissies herstellen
-Home directory toe eigenen (Make "Me" the owner)
-Volledige read & write toegang geven en "Apply to Enclosed Items"

Iemand een idee?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Klinkt alsof je de juiste dingen geprobeerd hebt. In mijn ervaring helpt het wel eens om eerst alle bestanden in de map te selecteren, dan de r&w toegang te geven aan deze bestanden en daarna ook nog eens aan de map waar alles inzit.

Verder: staat haar home directory onder een eigen account of onder jou account? Als het een ander account is en je kopieert de bestanden vanaf de andere computer naar haar home map, dan moet het goed gaan. Je kan nog proberen om via de drop box (in home/Public (onder SL, Lion weet ik niet)) de bestanden vanaf jouw account in die map te zetten en daarna onder haar account de bestanden naar de juiste map te verplaatsen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 13:48

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Thanks voor de juiste richting. Ik heb alle bestanden op USB gezet, de originele bestanden verwijderd. En de bestanden weer terug geplaatst en nu werkt het wel.

Dit werkt, echter is het niet de mooiste oplossing. Dit moet ook anders kunnen. Iemand tips/ideen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 21:54
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het probleem zit hem in de prullenmand. Het verwijderen en opnieuw aanmaken van de prullenmand loste bij mij het probleem op. Instructie:

Afbeeldingslocatie: http://www.onemorething.nl/uploads/community/9e2d7d51925c7ec30c7395032c4464bf60e77750_0.jpg