Toon posts:

Acer Aspire TimelineX 4830 vs Asus K53SV (throttling?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen weken op onderzoek uit geweest voor een nieuwe laptop en mijn oog was in eerste geval gevallen op de Acer TimelineX serie.

Intel i5 2430M
Geforce GT 540

Echter overal waar ik lees komt naar voren dat deze enorme throttling problemen hebben (hadden?). Ik begrijp dat een laptop niet constant op 100% kan werken ivm oververhitting. Mijn vraag is dan of er iemand hier ervaring mee heeft. Het gaat er voor mij vooral om of dit veel voorkomt tijdens gamen? En hoe storend is het throttling met betrekking tot je fps?

Of ben ik in dit geval beter af een K53SV van Asus te kopen? (of iets heel anders)

Waar ik naar opzoek ben is een laptop die redelijk licht is, goede accuduur heeft en waar ik ook op kan gamen wanneer ik dat wil (Starcraft 2, Skyrim, League of Legends). hoeft verder niet de hoogste settings te kunnen draaien. Met een budget van ongeveer 800 euro.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Throttling ga je vooral merken met gamen, want dan vraagt de laptop gewoon het meeste op het moment. Daarnaast is de asus ook een veeeeeeeeeeel betere keuze vanwege de enorme verschil in de kwaliteit van de hardware en de service. (Iets waarvoor je acer niet zou willen hebben)

Dus als je veel wilt games en het kunnen doen waar je bent dan kun je veel beter voor de asus kiezen, want deze laptop zal gewoon betere performance hebben omdat die we'll 100% eruit kan halen.. Tenzij je een mobiele verwarming ingebouwd wilt hebben in de laptop. (Wat eigenlijk we'll handig is voor in de winter). Maar tegelijkertijd is dat ook erg slecht voor de levensduur van je laptop. (Zeker des te meer stof erin komt des te warmer het word).

Aan de andere kant is het ook verstandig om te denken over het feit dat de acer onder lichte werkomstandigheden het langer zal uithouden dan de asus. (Maar als je games gaat spelen op accu is dat verschil al veel lager. Ik zou misschien nog kijken naar een dell alternatief (xps15), voor de veeeeeeeel betere scherm kwaliteit met hogere resolutie als je bereid bent om een kleine 100 euro meer uit te geven dan je budget. Dat is een factoor waar je met name bij games meer plezier aan kan hebben. Alhoewel de asus pakweg vele mate goedkoper is dan de dell.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10